Detroit: Become Human får systemkrav inför PC-lanseringen

Permalänk
Melding Plague

Detroit: Become Human får systemkrav inför PC-lanseringen

Quantic Dreams androidfokuserade äventyr intar PC-plattformen i morgon, där endast instegskrav blir av det krävande slaget.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Galet taggad på det här spelet!

Permalänk
Medlem

Usch vad tråkigt med ännu en Epic games exclusive... ):

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Avstängd

Jag har sett detta spel på Let's Play. Frågan är om det går att välja NSFW-val?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk

Otroligt bra spel, så himla nöjd när jag spelade ut den på ps4!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen vi får ett Demo, PS4 versionen fick ju ett.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Men, va fan!
Jag som köpte en PS4 enkom för detta spel SOM skulle vara PS4 exklusivt.
LURAD...

Visa signatur

LianLi O11XL 3900x RTX3090 TUF OC under ekwb + (under service)
[Phantek P600s 5800x3D EKWB 4090]
[Tower900 5600x 2x3090 Aorus xtreme allt med EKWB] obyggd

Permalänk
Medlem

Om PS4 spel får PC version vad är då meningen med konsolen? plus "PS Now" som finns till Windows = ingen anledning köpa en PS4. förstår inte riktigt hur de tänkt, de kanske har "psykos"?

Permalänk
Medlem

Köpte PS4 för Spider-Man men inte skaffat detroit human inte så intresserad av det, men kanske när det kommer till steam så provar jag nog det.

Permalänk
Medlem

"Minimum Spec:
OS: Windows 10 (64 bit)
Processor: Intel Core i7-3770 @ 3.4 GHz or AMD FX-8350, 4.2 GHz (6 to 8 logical cores minimum highly recommended)
Memory: 8GB RAM
Video: Nvidia GeForce GTX 780 or AMD Radeon HD 7950
Video RAM: 3GB or more"

Perfekt, jag som nyligen har köpt ett 7950 även om minimum kanske inte är där man helst vill ligga då. Men jag testade demot på playstation och det verkar väldigt intressant. Jag gillade beyond two souls samt heavy rain och det här känns lite liknande, spelmässigt.

Skrivet av Blobster:

Om PS4 spel får PC version vad är då meningen med konsolen? plus "PS Now" som finns till Windows = ingen anledning köpa en PS4. förstår inte riktigt hur de tänkt, de kanske har "psykos"?

Det är ju en jädra fördel för konsumenter att kunna köpa konsol eller pc efter vad de behagar istället för att tvingas köpa det ena för att komma åt vissa speltitlar.

Permalänk
Medlem

Intressant att de rekommenderar 6-8 logiska kärnor som minimum.
Det är nästan exakt vad jag skrev i går:

Citat:

Jag tror man först ska begränsa diskussionen till logiska kärnor, det vi vanligen kallar trådar.
När de flesta körde Core i3 eller i5 fanns bara fyra trådar att tillgå.
Med Ryzen 5 har 8+ trådar kunnat ta över, och ännu fler inkluderas om man går ner till 6 trådar.

Permalänk
Medlem

Är helt OK med att vänta ett år tills spelet lanseras på Steam. Principer är trots allt viktigare än att spela ett spel tidigare. Steam biblioteket är inte precis tomt. Ett par intressanta spel kommer till Steam nästa år, såsom Metro Exodus, Borderlands 3, Cyberpunk 2077 och Dying Light 2. Förhoppningsvis blir det ett par reor på datordelar i mellandagarna. Datorn börjar bli trött när det kommer till spel.

Permalänk
Medlem

det var höga systemkrav.. kan inte ens spela det då på win 8.1 hur kan det ha högre systemkrav än red dead redemption som åtminstone har en stor openworld? får inte ihop det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

det var höga systemkrav.. kan inte ens spela det då på win 8.1 hur kan det ha högre systemkrav än red dead redemption som åtminstone har en stor openworld? får inte ihop det...

Kan du inte skaffa Win 10?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X