Märkligt startup-problem..

Permalänk
Medlem

Märkligt startup-problem..

Tja!
Har sedan en tid tillbaka haft ett väldigt märkligt problem. ska försöka förklara...
När jag sätter igång datorn kommer ingen bild på skärmarna. Precis som den sänder signal men startar inte riktigt igång. Datorn (grafikkortet?) låter annorlunda, precis som om fläktarna går upp i varv för att kort därefter ner. Och så håller det på. Dock inte hödljutt på något sätt.
För att lösa problemet brukar jag bryta strömmen till datorn helt, dra ut båda DP-kablar fårn grafikkort, sätta i en av dem i DP på moderkort. Då startar det upp direkt. Kopplar jag sedan in båda skärmarna till grafikkortet får de också bild. Sen är allt frid och fröjd, alla spel flyter på, inga avvikande temps heller. Sen samma visa nästa gång jag startar datorn efter den varit av. Väldigt märkligt i mina ögon. Uppdaterade till senaste bios men hjälpte inte. Vad mer kan man göra här?

/D

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | ASRock RX 7900XTX 24GB Phantom Gaming DDR6 | DeepCool CK500 | be quiet! Pure Loop 280mm | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 5200MHz CL40 | ASUS Prime B650-Plus | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Razer Vper Ultimate | Logitech G915 | Astro A50 | Alienware aw3423dwf