Programmeringsböcker & studentlitteratur

Permalänk
Medlem

Programmeringsböcker & studentlitteratur

Har ett gäng programmerings-, matematik- & spelutvecklingsböcker som bara ligger och jag nog aldrig kommer läsa igen. En del är studentlitteratur från 2008-2011 men kan hända att det går att använda i dagens studier (även om det inte är senaste utgåvorna då ofc).

Har också ett antal riktigt retro-böcker från min far när han lärde sig programmera på '80-talet. Tänkte att jag skulle kika i dem någon dag men aldrig blivit av. Lite retro-läsning kanske?

Hämtas allra helst i Örebro. Om man är riktigt ivrig på att få en bok så kan det gå att skicka (om man betalar frakt ofc).

Studentlitteratur
Java direkt med Swing
av Jan Skansholm (sjätte upplagan)

Vägen till C
av Ulf Bilting och Jan Skansholm (tredje upplagan)

How Computers Work
av Ron White (nionde upplagan)

Spelprogrammering med CDX och OpenGL
av Mikael Bondestam och Johan Isaksson

Gameplay and Design
av Kevin Oxland

Python Programming: An Introduction to Computer Science
av John Zelle

Övningar i Linjär Algebra

Inför Högskolan Matematik Repetition
av Hans Wallin, Johan Lithner, Sven Jacobsson, Staffan Wiklund

Microsoftböcker
Windows Applications Development with Microsoft .NET Framework 4 (MCTS Exam 70-511)
av Matthew A. Stoecker

Microsoft Visual Basic 2005 steg för steg
av Michael Halvorsen

Microsoft Visual C++ .NET Steg för Steg
av Julian Templeman

Retro programmeringsböcker
Structured COBOL Programming Fourth Edition
av Stern/Stern

Fundamentals of Structured COBOL Programming Fourth Edition
av Carl Feingold

System Analysis and Design
av Elias M. Awad

Introduction to Computers and Data Processing
av Shelly & Cashman

Övrigt
Sneaky Uses for Everyday Things
av Cy Tymony

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Tra gärna den om Python och Visul Basics 2005 om du orkar skicka mot frakt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grabben har en dröm om att bli spelutvecklare när han blir äldre. Så är intresserad av det mesta inom den genren. Han har ju tid att läsa det iaf då han bara är 12 år gammal nu 😂
Om du kam tänka dig skicka alltså

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej! Tar gärna Vägen till C av Ulf Bilting och Jan Skansholm +frakt om det går.

Permalänk
Medlem

Kul att det finns intresse! Jag kan nog skicka om frakt betalas som sagt, måste bara se vad det går på först.

Skrivet av Reko85:

Tar gärna den om Python och Visual Basic 2005 om du orkar skicka mot frakt

Gotcha!

Skrivet av Tobitheo:

Grabben har en dröm om att bli spelutvecklare när han blir äldre. Så är intresserad av det mesta inom den genren. Han har ju tid att läsa det iaf då han bara är 12 år gammal nu 😂
Om du kam tänka dig skicka alltså

Bra dröm, det tycker jag man ska uppmuntra
Tänker du då Gameplay and Design och Spelprogrammering med CDX och OpenGL?

Skrivet av nDre:

Hej! Tar gärna Vägen till C av Ulf Bilting och Jan Skansholm +frakt om det går.

Jag fixar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnknownBum:

Kul att det finns intresse! Jag kan nog skicka om frakt betalas som sagt, måste bara se vad det går på först.

Gotcha!

Bra dröm, det tycker jag man ska uppmuntra
Tänker du då Gameplay and Design och Spelprogrammering med CDX och OpenGL?

Jag fixar!

Svaret är lila😂
Jag må vara elektriker men sånt där har jag ingen aning om. Har förståelse om hårdvaran mer än mjukvaran. Så får nog säga allt från java till öland typ 😂

Vänta. Såg nu att du finns i Örebro. Fan då känns ju frakta lite onödigt när man bor i Kumla själv.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej!

Tar mer än gärna de 4 retroböckerna om du kan skicka dem. Betalar givetvis frakt!
Schenker är troligtvis det bästa valet här, om du har dem hos dig?

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Svaret är lila😂
Jag må vara elektriker men sånt där har jag ingen aning om. Har förståelse om hårdvaran mer än mjukvaran. Så får nog säga allt från java till öland typ 😂

Vänta. Såg nu att du finns i Örebro. Fan då känns ju frakta lite onödigt när man bor i Kumla själv.

Hehe, om det är just spel han är intresserad av så är det nog de två böckerna han borde köra. Ena är mer just om design och andra mer tekniskt mot programmeringen. Vill han lära sig lite mer generell programmering kan Java med Swing vara användbar också. Notera att Gameplay and Design är på engelska (om det nu skulle vara ett problem).

Du får gärna komma och hämta här, bara svänga förbi

Skrivet av osgorth:

Hej!

Tar mer än gärna de 4 retroböckerna om du kan skicka dem. Betalar givetvis frakt!
Schenker är troligtvis det bästa valet här, om du har dem hos dig?

Låter bra! Snabb koll så verkar det som du har rätt, böckerna är på lite över 6kg och då verkar Schenker bättre. Ska reda ut mer exakt ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnknownBum:

Låter bra! Snabb koll så verkar det som du har rätt, böckerna är på lite över 6kg och då verkar Schenker bättre. Ska reda ut mer exakt ikväll.

Kanon, skicka ett PM med detaljer sen så löser vi det.

Det är aldrig för sent att lära sig Cobol.. Eller nåt. Det känns som 2020 är året då det får en comeback.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnknownBum:

Hehe, om det är just spel han är intresserad av så är det nog de två böckerna han borde köra. Ena är mer just om design och andra mer tekniskt mot programmeringen. Vill han lära sig lite mer generell programmering kan Java med Swing vara användbar också. Notera att Gameplay and Design är på engelska (om det nu skulle vara ett problem).

Du får gärna komma och hämta här, bara svänga förbi

Låter bra! Snabb koll så verkar det som du har rätt, böckerna är på lite över 6kg och då verkar Schenker bättre. Ska reda ut mer exakt ikväll.

Ska se när jag enklast kan smita iväg. Jobbar både imorrn och torsdag och fredag har jag inte fundera kläm på än. Men skicka gärna ett pm så kan vi fortsätta där

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem