Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Fredagspanelen 185: Radeon RX 5500 XT, Intels färdplan och Xbox Series X

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 185: Radeon RX 5500 XT, Intels färdplan och Xbox Series X

Julen är snart här och med det rundar Jacob och Jonas av med en sista fredagspanel för året. Denna gång ska det snackas grafikkort i mellanklassen och framtiden för Intels tillverkningsteknik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ni måste hitta ett nytt koncept för fredagspanelen.

Seppuku (?) all heder åt er! Men så långt måste det väl ändå inte gå?

God Jul o Kärlek till er alla.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av skog1s:

Ni måste hitta ett nytt koncept för fredagspanelen.

Seppuku (?) all heder åt er! Men så långt måste det väl ändå inte gå?

God Jul o Kärlek till er alla.

God jul @skog1s! Får se vad vi kan hitta på för kul till nästa år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen + öl nu = winning.

God Jul boys!

Visa signatur

Intel i7-4790K | Palit GeForce GTX 1080 Super Jetstream | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance Low Profile 32GB DDR3 PC3-12800 | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Asus Z97-A

Permalänk
Medlem

Namn som kan vara svårare/sämre: OnePlus One

=2

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv

Nytt koncept? Stort nej på det.

Permalänk
Medlem

Decenniets sista panel*

Permalänk
Medlem

Underbart med fredagspanel

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Tack för i år! (även om det kommer en krönika senare)

God jul och gott nytt år!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Nytt koncept? Stort nej på det.

Ja vad saknas i en panel? Ingenting.

Fattar inte vad som har triggat igång hos andra.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av mixxo:

Decenniets sista panel*

...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vangen:

Ja vad saknas i en panel? Ingenting.

Fattar inte vad som har triggat igång hos andra.

Personligen har jag i stort sätt helt slutat kolla på fredagspanelerna sedan den heliga alliansen Jonas + Emil bröts. Såg ett avsnitt där båda var med för inte så längesedan, men det var inte riktigt samma sak längre..
För mig är nog fredagspanelen död permanent, jag gillar inte personkemin med de nya deltagarna.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem

Life is short & so is your penis, Snygg mugg

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Geeks Gaming

Hinner inte alltid med att följa nyheterna under veckan så brukar lyssna på panelen som podd vilket är väldigt skönt. Enkelt att göra något annat under tiden och hänga med i nyheterna med skönt tjöt om hur det varit för redaktionen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Nytt koncept? Stort nej på det.

Men varför måste man låsa in sig, och göra samma sak alltid!

Konstruktiv kritik är väl bra (?)

Fredagspanelen är Fredagspanelen 'that's it.

Tycker du själv att fredagspanelen ska ha samma koncept om 10 år till ?

Kom igen.....

Kolla på t e x Linus Tech Tips första klipp o sista, det har hänt väldigt mycket där.
Kolla på JaredPolin.com

etc etc............

Det kallas för utveckling !
Och utveckling behöver inte vara något dåligt!

Finns hur många saker som helst som kan göras bättre, tänk efter själv ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Kolla på t e x Linus Tech Tips första klipp o sista, det har hänt väldigt mycket där.
Kolla på JaredPolin.com

Detta är självklart mycket personligt, men jag tycker att LTT och Jared har blivit så skrikiga och jobbiga att titta/lyssna på att jag helt lagt ner det (brukade följa och se på de för 3-5 år sedan). Det hjälper inte om de har bra saker att förmedla, om de är så jobbiga och skrikiga att jag inte orkar med dem.

Själv uppskattar jag formatet och personerna bakom Fredagspanelen som det är idag, men om de skulle förändra sig i framtiden så hoppas jag verkligen inte att det är i riktningen mot LTT (Linus) och FKP (Jared). Då är det den dagen jag slutar lyssna på Fredagspanelen.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av skog1s:

Men varför måste man låsa in sig, och göra samma sak alltid!

Konstruktiv kritik är väl bra (?)

Fredagspanelen är Fredagspanelen 'that's it.

Tycker du själv att fredagspanelen ska ha samma koncept om 10 år till ?

Kom igen.....

Kolla på t e x Linus Tech Tips första klipp o sista, det har hänt väldigt mycket där.
Kolla på JaredPolin.com

etc etc............

Det kallas för utveckling !
Och utveckling behöver inte vara något dåligt!

Finns hur många saker som helst som kan göras bättre, tänk efter själv ?

Och på samma tema behöver inte något annorlunda heller innebära utveckling. Jag är inte emot att nya inslag testas osv om det finns ett stort behov av det från tittarna. Det testades live ett tag och jag tillhör den delen som inte tyckte det blev lika bra. Mest pga att de fick sitta och kolla i sina datorer hela tiden för inkludera tittarna. LTTs motsvarighet till Fredagspanalen är ju pinsamt dålig där tekniken inte fungerar hälften av gångerna och de mest sitter och svamlar för att de inte kan klippa i materialet.

Jag ser hellre att de fortsätter lägga störst fokus på textbaserade artiklar än att det ska bli någon produktionsapparat för rörligt. Jag tror inte Fredagspanelen är någon kassako så det handlar väl om tid, pengar och fokus som allt annat. Tänk efter själv? Jodå, det har jag gjort.

Känner väl heller inte att det är så konstruktivt med ”ni måste hitta ett nytt koncept”...

Permalänk

Intressant mugg! 🤣

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av anon193054:

Och på samma tema behöver inte något annorlunda heller innebära utveckling. Jag är inte emot att nya inslag testas osv om det finns ett stort behov av det från tittarna. Det testades live ett tag och jag tillhör den delen som inte tyckte det blev lika bra. Mest pga att de fick sitta och kolla i sina datorer hela tiden för inkludera tittarna. LTTs motsvarighet till Fredagspanalen är ju pinsamt dålig där tekniken inte fungerar hälften av gångerna och de mest sitter och svamlar för att de inte kan klippa i materialet.

Jag ser hellre att de fortsätter lägga störst fokus på textbaserade artiklar än att det ska bli någon produktionsapparat för rörligt. Jag tror inte Fredagspanelen är någon kassako så det handlar väl om tid, pengar och fokus som allt annat. Tänk efter själv? Jodå, det har jag gjort.

Känner väl heller inte att det är så konstruktivt med ”ni måste hitta ett nytt koncept”...

Jag gillar dock ltt man show just för att de säger rakt ut vad det är och försöker inte göra det någon perfekt video, blir en enkelhet som jag tycker fungerar. Såklart är väl polerat och klippt bättre som en helhet men sånt tar längre tid och då tycker jag det funkar just för att de inte låtsas vara mer än vad det är.två personer som snackar lite om nyheter. Sen håller jag med om att en viss lägsta nivå behöver det finnas blir lite för ofta strul med tekniken.

Så för min del behöver ni inte ändra så mycket med fredagspanelen, skönt snack om nyheter i lagom seriös nivå.