Varför ska du spara till dina barn för? De har väl egen inkomst och liv.
Lev och njut av dina pengar är mitt förslag, har du för mycket i högen så köp något roligt åt dig själv eller åk på en resa med familjen.
Dina barn kommer ändå ärva dig och ditt boende så de går inte lottlösa ändå.
Jäkligt konstigt synsätt?
De kommer ju inte ärva ditt boende när de själva behöver ett boende?
Har man möjlighet att spara till sina barn är det ju en jävla fördel för alla inblandade.
Såg inte ut som att han du citerade hade speciellt dålig inkomst heller så han lever nog gött trots han sparar några hundra/tusen per månad till ungarna...
Håller helt med SunQ.
Jag och sambon sparar åt oss själva samt ungarna. Till ungarna är mest för att de ska ha de möjligheter jag aldrig fick. En handpenning till en lägenhet/hus är det minsta vi kan ge dom, speciellt när vi båda tjänar ganska okej med pengar och har möjlighet att spara såpass mycket som vi gör. Jag hade inte dom här möjligheterna då mina föräldrar inte hade möjlighet att spara några pengar åt mig.
I den här takten kommer båda ungarna ha ~250-300k när de fyller 18, beroende på avkastning på ISK-kontot osv. Att "köpa saker åt sig själv" är någonting vi försöker undvika i största möjliga mån, allt som oftast köper man saker man inte faktiskt behöver. Och att då prioritera att köpa onödiga saker till sig själv framför barnens framtid känns ytterst främmande för mig.
Och vi reser ändå, bara för att vi sparar åt ungarna och oss själva så betyder det ju inte att vi inte har möjlighet till någon sorts fritidsaktiviteter.
För att försöka återgå till ämnet.
Igår inkom en deadline om att webappen vi(mest jag för tillfället) utvecklar måste vara redo för testning efter sommaren. Detta då den ska användas i andra, stora projekt senare under nästa vinter. Når vi detta målet väntar en löneökning motsvarande den föregående (30-37k) i november nästa år.
Äsch...