[LÖST] Windows hittar inte Logitech G29

Permalänk
Medlem

[LÖST] Windows hittar inte Logitech G29

Fick feeling, tänkte köra lite ETS2 med min G29. Kopplar in den o drar upp Logitech gaming software. Hittar inte ratten?

Söker o kollar om de finns någon ny verision, slutar med att jag hittar G HUB. Samma jävla bekymmer där. Sedan dess har jag suttit i 2h o kollat youtube klipp o redit trådar o testat det mesta mellan himmel o jord. Går till o med i tankarna om att formatera hela jävla datorn för att lösa detta.

Såg senare att Windows hittar den som en spel enhet, men när jag går in under spelenhetsinställningar så hittar inte jag den i den listan som t.ex min PS4 kontroll.

Vänder mig nu till er efter tips innan jag kastar ut hela setupen i frustration.

Mvh

Permalänk
Medlem

Min G29 syns ej om strömmen ej är ikopplad. Avinstallera drivrutinerna i enhetshanteraren och logitechs programvara, koppla ur ratten, starta sedan om datorn och installera logitechs programvara först sedan kopplar du in ratten.

Permalänk
Medlem

@....: Ström är kopplat o testat detta på både gaming softwares senaste verision och på de nya G HUB. Inget funkar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av FardrowN:

@....: Ström är kopplat o testat detta på både gaming softwares senaste verision och på de nya G HUB. Inget funkar...

mitt tips är att försök få bort drivrutinerna som jag förklarade hur du gör här ovanföroch sedan testa på nytt. om ratten fortfarande fungerar så är min gissning att win10 har lagt in egna felaktiga drivrutiner, därav att jag menade installera ghub först innan du kopplar in ratten. lycka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ....:

mitt tips är att försök få bort drivrutinerna som jag förklarade hur du gör här ovanföroch sedan testa på nytt. om ratten fortfarande fungerar så är min gissning att win10 har lagt in egna felaktiga drivrutiner, därav att jag menade installera ghub först innan du kopplar in ratten. lycka till.

Testade detta o blir ingen skillnad. Testat denna guiden också: https://www.reddit.com/r/LogitechG/comments/ckulj6/g_hub_not_...
inget resultat.
Kört båda programmen som admin, ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Min lösning insåg jag va att trycka in den i USB 2.0 istället. Insåg tyvärr detta efter jag formaterat datorn... Aja, man lär sig