Anmäl dig till Roborock Challenge!

M.2 fästet är i sönder.

Permalänk
Medlem

M.2 fästet är i sönder.

Har en 970 Evo 500 GB sedan innan som jag har i M2A slotten i en Z390 Auros Pro.

Köpte nyligen en 970 Evo 1TB som jag satte i M2M slotten och när skulle sätte i den så såg jag att själva där jag skruvar i skruven är i sönder och att där redan sitter en bit skruv inne i den vilket det inte gjorde i M2A slottet hittade även skruven som var avknäckt.

Löste det provisoriskt när jag märkte att om jag har heatsinken på så verkar det som om fläkt delen på GPU'n håller SSDn på plats och det ser ut så här https://imgur.com/a/TNNre8e .

Hur fucked är jag? håller koll på det men undrar hur stor risken är att skiten vibrear loss när datorn används.

Vad kan jag göra för att fixa det annars?

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hur mycket sitter skruven i just nu? Moderkortet vibrerar knappast så det är mer om du transporterar datorn eller liknande som du skall vara extra försiktig annars om SSDn får kontakt så kan du köra på som det är.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt