Permalänk

Budget-laptop till The sims 4?

Hoppas att någon kunnig kan hjälpa mig. Ju mer jag googlar runt desto mer förvirrad och osäker blir jag. Jag vill hitta en budget-laptop att endast spela The sims 4 på. Mina önskemål är att det inte är alltför segt att ladda i spelet och att grafiken ska vara bra (behöver inte vara bäst men inte sämst heller). Det är det här med grafikkort som gör mig mest osäker. Förstår att vissa ger bättre kvalité än andra men sen verkar vissa inte funka alls och kan jag hitta en laptop som ger bättre grafik i spelet än en annan för ungefär samma pris vill jag såklart välja den bättre.

Har som sagt försökt läsa på men då jag har noll förkunskaper blir jag inte klokare. Min budget är max 5000 kr då min ekonomi just nu inte är den bästa och då blir också utbudet rätt begränsat. I den prisklassen, kan jag hitta en laptop som ger en bra spelupplevelse? Någon som vet?

Har bl a kikat på denna och denna.

Vad tror ni?

Tacksam för hjälp!

Tagit bort skrik på hjälp i rubrik /Mod
Permalänk
Moderator
Testpilot

Hej,

De flesta moderna processorer kan hantera det spelet, det som är kritiskt är grafikkortet.

The Sims 4 rekommenderar minst ett GeForce GTX 650 och Acer-modellen du har föreslaget har ett Vega 8 från AMD som råkar vara ungefär i samma prestandaklass. Så de borde fungera rätt ok. Lenovon kommer inte funka. Dock så är min erfarenhet att det är bättre att ha lite marginal mot rekommenderad för att garantera det där konstanta flytet.

Lägg lite mer pengar så får du en snyggare och bättre laptop som kommer kunna köra The Sims 4 helt utan problem; https://www.komplett.se/product/1126702/gaming/speldator/barb...

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

@Dinoman:

Hej!

Tack för svaret. Jag hade ytterligare en tråd där jag fokuserade lite på grafiken och hur jag skulle tänka i valet av laptop. Den tråden fick jag en massa svar på och till slut landade jag i denna laptop:

https://www.proshop.se/Baerbar-dator/Acer-Aspire-3-A315-41/26...

Har fått hem den och det funkar mycket bra att spela och grafiken är riktigt bra!
Återstår att se om den lever upp till "det där konstanta flytet" men än så länge känns det lovande