Ladda ner (juridik)
Hej! Jag har ett betalande medlemskap på en sida och på den sidan finns det videos men det finns även en flik på sidan som heter "network videos" som leder till mer videos än vad den ursprungliga sidan har och det är videos med andra företag eller whatever som har någon form av samarbete med varandra. Jag vill inte gå in på exakt sida för tror det inte är tillåtet av sweclockers men ni kanske redan har listat ut vad det kan röra sig om för typ av betalsida.
På ursprungliga sidan finns det en knapp där man kan ladda ner filmerna men går man in på sidan som leder till network videos så finns det ingen knapp för nerladdning men länken för nerladdning ligger helt öppet under "visa källkod" och det är bara att kopiera länken in i webbläsaren så kommer den att laddas ner. Länken finns väl egentligen alltid där men många sidor har gjort så man inte kan ladda ner den och man behöver typ ett python script med request module eller liknande för att faktiskt få igång nerladdningen. Här behövs inte det.
Jag fann denna text och vill ha lite hjälp med att tyda det för min engelska är itne den bästa och jag vill inte piratkopiera, faktumet att det inte finns någon synlig download knapp gör mig lite nojig.
"Subscribers to the site are hereby authorized a single license to download, copy, or print material found on the site for personal use only. This license shall granted for sole use via one computer. All memberships are provided for personal use and shall not be used for any commercial purposes or by any commercial entities. Commercial use of either the site or any material found within is strictly prohibited. No material within the site may be transferred to any other person or entity, whether commercial or non-commercial. In addition, materials may not be modified, or altered. Materials may not be displayed publicly, or used for any rental, sale, or display. Materials shall extend to copyright, trademarks, or other proprietary notices there from. IMC and the site reserve the right to terminate this license at any time if the terms of this agreement are breached. In the case that the terms are breached, you will be required to immediately destroy any information or material printed, downloaded or otherwise copied from the site."
Jag tolkar denna text som att det är ok att ladda ner materialet om det är för personlig bruk och att man inte på något sätt gör materialet offentligt.