Installera Google Nest Hello ringklocka

Permalänk
Medlem

Installera Google Nest Hello ringklocka

Fick en Nest Hello som julklapp och hade tänkt installera den men har stött på lite patrull.

Då man kopplar in den antar den att man har 12-24v nätansluten ringklocka vilket såklart man inte har.
Vi har en klassisk batteridriven ringklocka.

Så då är man ju tvungen att fixa en strömadapter och sedan då dra egen kabel. Sen vete tusan hur man skall få den att även funka till ringklockan.

Finns det några här som kan ge tips och trix till hur ni installerat och fått det att funka?

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jag hjälpte en kompis att installera en Nest Hello för ett tag sedan där han inte heller hade ström draget.
Hos honom löste vi det genom att han hade köpt Nest Hello power adapter på amazon. Han hade möjligheten att dra bort en planka på fasaden där vi drog kabeln under upp till ytterbelysningen då det där redan fanns ett hål genom fasaden så inget nytt behövde borras upp. Satte sedan tillbaka plankan och funkar utan problem utan att kabeln syns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzycic:

Jag hjälpte en kompis att installera en Nest Hello för ett tag sedan där han inte heller hade ström draget.
Hos honom löste vi det genom att han hade köpt Nest Hello power adapter på amazon. Han hade möjligheten att dra bort en planka på fasaden där vi drog kabeln under upp till ytterbelysningen då det där redan fanns ett hål genom fasaden så inget nytt behövde borras upp. Satte sedan tillbaka plankan och funkar utan problem utan att kabeln syns.

Aha tack för den infon. Har nu hittat en strömadapter på Amazon som jag skall köpa.
Kommer nog återanvända hålet som redan finns för den gamla ringklockan.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W