PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Lovley !
Ska plocka gipset på högernäven idag , å ny fet patch , karta och glider ! Samt lååång sjukskrivning
Bara hoppas fingrarna funkar -(har transplanterat lite nya senor i handen .... )

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Helikopter?!
När satte de in en sådan, eller menar du glidern?

Du menar att du inte träffat på en AH-64 Apache attackhelikopter än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Lovley !
Ska plocka gipset på högernäven idag , å ny fet patch , karta och glider ! Samt lååång sjukskrivning
Bara hoppas fingrarna funkar -(har transplanterat lite nya senor i handen .... )

Jaså har du börjat med enhancements
Hoppas allt fungerar som det ska!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem

@griid:

Jag skrev faktiskt helkopeter, vilket jag kallar dom. Men ja, Glider.
Har inte haft en enda kotte som flygt förbi och skjutit ännu, folk verkar bara använda dom som transport, sen krascha och dö.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

La upp en ny snipervideo från säsong 5 på min kanal. Spana in

Finns en del bra där, högre kvalitet nu också.

Permalänk
Medlem

Snyggt

Gillar nya kartan skarpt! Helst nu när looten är uppboostad med, äntligen slippa springa och jaga loot! Mer ös och pang pang!

Permalänk
Medlem

Någonting jag märkt nu sen jag gick över till AMD så crashar spelet ibland i startup screen och slutar svara kräver att jag loggar ut med c/a/d och loggar in igen, någon annan som upplever detta

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Någonting jag märkt nu sen jag gick över till AMD så crashar spelet ibland i startup screen och slutar svara kräver att jag loggar ut med c/a/d och loggar in igen, någon annan som upplever detta

Vid startup har har det aldrig crashat.

Har du:
- Testat att "verify integrity of game files" i steam.
- Uppdaterat chipset-drivarna.

Har det varit så länge? Tänkte om det har blivit efter patchen 6.1.

För några patchar sedan kunde jag bli utslängd mitt i spelet, men det blev så för alla.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Vid startup har har det aldrig crashat.

Har du:
- Testat att "verify integrity of game files" i steam.
- Uppdaterat chipset-drivarna.

Har det varit så länge? Tänkte om det har blivit efter patchen 6.1.

För några patchar sedan kunde jag bli utslängd mitt i spelet, men det blev så för alla.

alla drivers är de senaste , , blev av med problemet som det värkar genom att stänga av steam overlay, men det gör inte så på intel systemet här hemma

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Efter det bedrövliga släppet på testservern av Karakin är den nu klart spelbar. Looten är väldigt uppskruvad, vilket är väsentligt på en liten karta med ont om tid.
Men dessa bombzoner...Kör bomb-pisset första cirkeln. Då kan dom göra sin trailer och rubrikerna om förstörbar miljö sprids på nätet. Men slopa skiten sen.
Med tre gubbar kvar är halva Hadiqva Nemo - eller vad byn nu heter - inne i cirkeln medans andra halvan är öppet fält med nåt enstaka litet skydd. Då får jag en bomb i skallen då jag befinner mig i ett av husen och åker ut. Surt sa...
Vid ett annat tillfället vann jag en fight i blå, med både ben och bössor på ryggen tog jag mig ur blå och hoppa in i ett litet hus och började bandagera, då exploderar hela jävla huset och jag undrade vad som hände...tills jag ser den lila zonen över mig. Då slutade jag sexa. Med så få kvarvarande kan inte bombande fortgå. Ge oss en ärlig chans att göra upp om kycklingen, spelet är såpass slumpgenererat redan pga cirklarna.
Slopa bomb-pisset tycker jag, kanske med undantag för första cirkel. Vad tycker ni andra?

Nu är väl Sanhok överflödig i.o.m släppet av Karakin? Så känner jag idag iallafall. En 10x10km stor karta hade varit väldigt intressant att panga runt på. Fila till Vikendi och addera ett par kvadratkilometer av fastlandet till en större karta. Då måste det givetvis finnas tillräckligt med båtar och flygmaskiner för transport mellan ön och fastlandet, det vore häftigt. Nu räcker det med småkartor på ett tag tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Efter det bedrövliga släppet på testservern av Karakin är den nu klart spelbar.

Det är nästan som att syftet med att släppa något på en testserver är att göra det spelbart innan man släpper det live!?

Skrivet av REWplayFF:

Men dessa bombzoner...
Slopa bomb-pisset tycker jag, kanske med undantag för första cirkel. Vad tycker ni andra?

Tycker det är en sjysst mechanic. Man får vara mer uppmärksam helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Det är nästan som att syftet med att släppa något på en testserver är att göra det spelbart innan man släpper det live!?

Precis. Det hörs ju nästan på namnet "testserver" 😉 Looten korrigerades kraftigt, då det var mer eller mindre ospelbart. Dock fortsätter bomb-pisset hela vägen in på pallplaceringarna.

Permalänk
Medlem

För mig är Karakin ett sidospår, en gimick där de lite halvhjärtat testar nya funktioner som inte införs särskilt bra heller. Tunnelsystemet tillför inget roligt element, det är inte den sortens strider, om det nu blir av några där, som känns lockande. Bluezone är väl ett lite roligare alternativ till Redzone, men egentligen borde de slopa den sortens RNG. De förstörbara miljöerna är ju slappt implementerade och det saknas ett djup här, ser ingen inverkan på strategi egentligen, inte ännu?

Med det sagt så är det inte negativt i sig att de testar lite andra saker, jag förstår att de vill bredda målgruppen. De får väl kolla och analysera alla metrics. Det är ju den underliggande datan som är intressant för framtida utveckling. Personligen hoppas jag på en återgång till större maps och mer vehicle gameplay iaf, vi får se hur det utvecklas. Jag tilltalas märkligt nog mer av spänningen i det stora och looting-simulator aspekterna än byggnadscamping

Permalänk
Medlem

Tycker nya är asrolig, mer fokus på fighter än att jaga loot hela jäkla tiden
Undrar hur poppis den är nu bland dom som väljer specifik karta? Vi i vårt gäng väljer den hela tiden nu... hoppas inte man tröttnar på den bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Precis. Det hörs ju nästan på namnet "testserver" 😉 Looten korrigerades kraftigt, då det var mer eller mindre ospelbart. Dock fortsätter bomb-pisset hela vägen in på pallplaceringarna.

Yeah... Körde squads igår och blev 2 kycklingar. Jag gillar konceptet. Action från början till slut. Man är inte säker nånstans.
Mardrömsscenario för folk som gillar att campa på samma plats så länge som möjligt

Permalänk
Medlem

Är det bara jag och min polare som fortfarande upplever att det inte alls är nån slags networkcompensation?
Spelade flera matcher igår kväll på nya kartan och även om man har 23-24 i ping så blir man likt förbannat träffad efter att man tex peekat runt ett hörn och skjutit mot en motståndare då man är tillbaks bakom huset igen. Allt För ofta känns spelet helt osynkat mot motståndarna.
Någon som har en bra förklaring på varför det är såhär? Jäkligt frustrerande är det att dö bakom hus iaf....
Har Telenor/Bredbandsbolagets fiber 250Mbit.

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av macce601:

Är det bara jag och min polare som fortfarande upplever att det inte alls är nån slags networkcompensation?
Spelade flera matcher igår kväll på nya kartan och även om man har 23-24 i ping så blir man likt förbannat träffad efter att man tex peekat runt ett hörn och skjutit mot en motståndare då man är tillbaks bakom huset igen. Allt För ofta känns spelet helt osynkat mot motståndarna.
Någon som har en bra förklaring på varför det är såhär? Jäkligt frustrerande är det att dö bakom hus iaf....
Har Telenor/Bredbandsbolagets fiber 250Mbit.

men han du sköt mot kanske inte hade det kanske låg på 200 eller nått, pinglock behöver detta spel skulle jag tippa

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

men han du sköt mot kanske inte hade det kanske låg på 200 eller nått, pinglock behöver detta spel skulle jag tippa

Säkert hade han inte de.Men nån ting borde göras åt detta.
Sen så har cpu tempen hoppat upp sen senaste patchen, om nån har tänkt på de?

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av macce601:

Säkert hade han inte de.Men nån ting borde göras åt detta.
Sen så har cpu tempen hoppat upp sen senaste patchen, om nån har tänkt på de?

Japp, bara haglar om det på Reddit.
Beror på 100% CPU-usage. Utvecklarna är informerad och håller på att titta på det.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Skrivet av samurai:

Japp, bara haglar om det på Reddit.
Beror på 100% CPU-usage. Utvecklarna är informerad och håller på att titta på det.

min cpu usage ligger på 18% bara

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

min cpu usage ligger på 18% bara

Kan ju bero på att du kör med 24C/48T i din cpu?

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med låg GPU-usage? Har min fps cappad på omkring 144 men även när jag ligger under den gränsen så ligger grafikkortet runt 60% användning. Spelar i 1440p med medium-inställningar på det mesta.

Om jag trycker upp inställningarna till ultra så ökar GPU användning upp mot 100%, men då sjunker också fpsen under 144. Alltså:

CPU ca 50-60% usage över alla trådar och omkring 50-60 grader
GPU ca 50-60% usage, temp kring 60-70 (klock 1890)

Verkar vara aningen bättre på Sanhok än dom större kartorna.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk

lägg till GubbGo / steamnummer 112570676 , om nån är sugen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Någon som har problem med låg GPU-usage? Har min fps cappad på omkring 144 men även när jag ligger under den gränsen så ligger grafikkortet runt 60% användning. Spelar i 1440p med medium-inställningar på det mesta.

Om jag trycker upp inställningarna till ultra så ökar GPU användning upp mot 100%, men då sjunker också fpsen under 144. Alltså:

CPU ca 50-60% usage över alla trådar och omkring 50-60 grader
GPU ca 50-60% usage, temp kring 60-70 (klock 1890)

Verkar vara aningen bättre på Sanhok än dom större kartorna.

Vad har du för komponenter i datorn? Ja kör också 1440p ned ett 2080s och en 7600k cpu, den bottleneckar, så 100% cpu usage och typ 65% usage på gpu vid cap på 100 fps, måste ha fler kärnor, för får stutter som fasen om ja kör unlimited fps :/ kör på low/very low för att slippa den värsta stuttering

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@macmann1: inga konstiga siffror för ett 2080ti tyvärr. Spelar i 4k med 9900ks +2080ti och även där är kortet inte 100% load ibland

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

@macmann1: inga konstiga siffror för ett 2080ti tyvärr. Spelar i 4k med 9900ks +2080ti och även där är kortet inte 100% load ibland

Så finns det nån förklaring till detta fenomen? Va gör vi för fel?

Visa signatur

|OS: Windows 10 64bit|MB: Asus ROG Maximus X Hero |CPU: Intel Core i7-8700K|GPU: ROG Strix RTX 2080Ti White Edition|RAM: Corsair Dominator Platinum SE Torque 32GB (4x8GB)3200MHzDDR4|SSD:Samsung M.2 970 EVO Plus 500GB Samsung SSD 750 500GB Samsung M.2 960 250GB |Chassi:Fractal Design Define R6 Vit TG|PSU: Corsair RM850x|CPU-Kylare:Asus Ryujin 240mm|Monitor:Asus ROG Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

Undrar hur många som använder radar på den nya banan , man skuter ett skott på nogon dom flippar runt 270 grader skuter ett skått träffar en precis bakomn den stenen man satt vid 250m iväg, helt otroligt händer ju 8 av 10 gånger och det är ju FXN inte normalt alla är ju inte shroud eller

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Undrar hur många som använder radar på den nya banan , man skuter ett skott på nogon dom flippar runt 270 grader skuter ett skått träffar en precis bakomn den stenen man satt vid 250m iväg, helt otroligt händer ju 8 av 10 gånger och det är ju FXN inte normalt alla är ju inte shroud eller

Jag delar inte din uppfattning. Tycker nivån på spelarna nu för tiden är hög, men inte så att jag upplever det som fusk.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk, 7800X3D, RTX 3080, 32GB DDR5 6000MHz, MSI MPG A850G

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Vad har du för komponenter i datorn? Ja kör också 1440p ned ett 2080s och en 7600k cpu, den bottleneckar, så 100% cpu usage och typ 65% usage på gpu vid cap på 100 fps, måste ha fler kärnor, för får stutter som fasen om ja kör unlimited fps :/ kör på low/very low för att slippa den värsta stuttering

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt signaturen, dvs 8700k + 2080ti. CPU ligger som sagt inte i närheten av 100%.

Skrivet av ibland:

@macmann1: inga konstiga siffror för ett 2080ti tyvärr. Spelar i 4k med 9900ks +2080ti och även där är kortet inte 100% load ibland

Mitt kan som sagt gå upp mot 100% om jag höjer grafikinställningarna. Jag hade ju förstått om CPU hade legat på 100% och flaskat grafikkortet, men när båda ligger kring 60% och ändå inte når upp satt maxgräns tycker jag då att det visst är konstigt.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

@macce601: förklaringen finnes delvis i ett dåligt optimerat spel men också framför allt på att du kanske inte lirar med inställningarna på max i kombination med hög upplösning. I vissa fall har även minnenas hastighet inverkan i pubg. Skulle säga att PUBG i 9/1
0 fall bottleneckas av CPU

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |