PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikazu:

Angående att det är så många fuskare.
Kan det inte vara så enkelt att "gemene man" har blivit så pass mycket bättre?
Eftersom Pubg har förlorat så många spelare den senaste tiden så har väl dom sämre spelarna helt enkelt slutat, kvar blir dom bara nöter och nöter.

Fått rapport om 5st bannade på en vecka nu som jag rapporterat... har varit att dom vetat exakt vart vi hållit hus, dom tex skjuter oss genom flera buskage som är i vägen, och placerat granater precis där vi stått, trots helt skymd sikt... sjukt störande... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikazu:

Ja, kanske det.
Men är det verkligen så många fuskare nu för tiden?
Jag spelar inte så mycket (mest squads) men tycker inte att jag stöter på någon alltför ofta. (Jag kanske bara är blind )

Det är väl flera personer som redan sagt att det är mycket fusk?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Klyrre:

Se på fan. Tänk om skallen va me nån gång... Har bara kollat bland mina skins xD...

Ja, jag letade inte ens där, trodde det skulle komma nån notifiering typ när man startade upp

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Avstängd

Har inte blivit så mycket spelande på ett tag, men vann min första solorunda på väldigt länge häromdagen. Blev mest ringjagande och bara 2 kills. Men killen jag sköt som blev nummer 2 var en tysk streamer med 25 kills i den rundan. Det kändes nästan bättre att skjuta honom än vinsten i sig.

Permalänk
Avstängd

Någon/några som är lite sugen på missions ihop eller bara lite kul spel ? spelar ingen roll om du är bra eller dålig. mest för skojs skull. gärna någon som är 25+ men inget måste.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Har inte blivit så mycket spelande på ett tag, men vann min första solorunda på väldigt länge häromdagen. Blev mest ringjagande och bara 2 kills. Men killen jag sköt som blev nummer 2 var en tysk streamer med 25 kills i den rundan. Det kändes nästan bättre att skjuta honom än vinsten i sig.

Har du lyssnat efter hans svordommar på https://pubg.report/

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Jag har börjat prestera bättre utan g-sync. Tillfällighet?

Samtidigt har jag sedan en tid stuttermgasnka ofta och rejält. Det flyter på riktigt bra med många frames men hackar till var tionde sekund eller så. Har uppdaterat drivrutiner för grafikkortet utan lycka. Någon mer med samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cruiser:

Har du lyssnat efter hans svordommar på https://pubg.report/

Hehe jag kollade faktiskt igenom hela hans runda bara för att se så han inte stått någonstans och boxat ihjäl 20 afk'are.

Vad det kommer till svordomar så var han ganska sansad. Men å andra sidan var det på tyska och jag förstod inte så mycket efter "Nein!".

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Hehe jag kollade faktiskt igenom hela hans runda bara för att se så han inte stått någonstans och boxat ihjäl 20 afk'are.

Vad det kommer till svordomar så var han ganska sansad. Men å andra sidan var det på tyska och jag förstod inte så mycket efter "Nein!".

För oss andra nyfikna, vem var det?

Själv har jag väl inte riktigt lyckats så väl mot någon man vet vem det är, men däremot hamnat på fel sida när både Wackyjacky och Monkey varit i farten... Klasskillnad kan man kalla det

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Fått rapport om 5st bannade på en vecka nu som jag rapporterat... har varit att dom vetat exakt vart vi hållit hus, dom tex skjuter oss genom flera buskage som är i vägen, och placerat granater precis där vi stått, trots helt skymd sikt... sjukt störande... :/

Exakt så! Jag får ALLTID rapport på bannade personer när jag loggar in. Rapporterar ALLT som är minsta lilla misstänksamt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

För oss andra nyfikna, vem var det?

Själv har jag väl inte riktigt lyckats så väl mot någon man vet vem det är, men däremot hamnat på fel sida när både Wackyjacky och Monkey varit i farten... Klasskillnad kan man kalla det

Han heter OhMycaLUL på twitch och ADR_Myca i spelet (Shiv träffade visst på honom för någon timme sedan ser jag ). Men han är ingen jag hört talas om innan detta.

Annars har jag lyckats knäppa Ibiza i en bootcamp-fight och blivit överkörd av Ashek i duo. Det är väl mina "lassie-moments".

Spelar sällan numera dock, så man blir överkörd av de flesta man träffar på.

Permalänk
Skrivet av jawik:

Han heter OhMycaLUL på twitch och ADR_Myca i spelet (Shiv träffade visst på honom för någon timme sedan ser jag ). Men han är ingen jag hört talas om innan detta.

Annars har jag lyckats knäppa Ibiza i en bootcamp-fight och blivit överkörd av Ashek i duo. Det är väl mina "lassie-moments".

Spelar sällan numera dock, så man blir överkörd av de flesta man träffar på.

hmm, jag och polaren körde duo och blev dödade av en duo med Mxey och Skujke, sen blev jag dödad av nån random, som sen Ibiza dödade typ 5 sek efter att jag dött!

Tror det var nån till men, kommer inte ihåg.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Han heter OhMycaLUL på twitch och ADR_Myca i spelet (Shiv träffade visst på honom för någon timme sedan ser jag ). Men han är ingen jag hört talas om innan detta.

Annars har jag lyckats knäppa Ibiza i en bootcamp-fight och blivit överkörd av Ashek i duo. Det är väl mina "lassie-moments".

Spelar sällan numera dock, så man blir överkörd av de flesta man träffar på.

Jag har stött på ashek och hans kumpan i duo. Fick ner den ena för att sedan dö rätt snabb av Ashek. Gillar inte han som streamer tycker han kan vara extremt arrogant och ifrånskyllande.
Shroud och Choco taco är mina favoriter - mer ödmjuka

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Jag har stött på ashek och hans kumpan i duo. Fick ner den ena för att sedan dö rätt snabb av Ashek. Gillar inte han som streamer tycker han kan vara extremt arrogant och ifrånskyllande.
Shroud och Choco taco är mina favoriter - mer ödmjuka

Jo speciellt när han kör med VirkViking som kan vara väldigt dryg. Han är lite mjukare när han spelar med Danucd eller iBBAA (svensk tjej).

Min favorit att titta på just nu är Kaymind. Grymt bra och strategisk spelare. Dessutom väldigt ödmjuk och respektfull mot de han möter.

Permalänk
Medlem

Vad anser ni vara en hygglig K/D-ratio?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Vad anser ni vara en hygglig K/D-ratio?

Skickades från m.sweclockers.com

För min del. 1,0 i förstaperson. 1,5 i tredjeperson.

Permalänk
Medlem

Tycker KD är så missvisande i detta spel... kan ju dö 10ggr irad när man hoppar på hotdrops och inte hitta vapen innan andra, eller att det spawna upp för sent så man springer förbi vapen och nån bakom tar dom istället...
Enda gången jag bryr mig lite om KD är när jag kör Deathmatch/Team Deathmatch i spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Vad anser ni vara en hygglig K/D-ratio?

Skickades från m.sweclockers.com

LABS-ssytemet tycker jag är bra. Där får du faktiskt minus när det går dåligt. Det ska du titta på.
Tidigare system fick du aldrig minus vad jag kunde se. Ju mer du spelade desto mer poäng fick du.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

LABS-ssytemet tycker jag är bra. Där får du faktiskt minus när det går dåligt. Det ska du titta på.
Tidigare system fick du aldrig minus vad jag kunde se. Ju mer du spelade desto mer poäng fick du.

Bygger det på vilken plats man kommer på/överlevnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Bygger det på vilken plats man kommer på/överlevnad?

Jag har spelat ~70 matcher i squad, fpp och vad jag kan se tar den båda kills och placering i beaktning.
kom på 3:e plats en gång med 1 kill opch gick minus. En annan match var det sämre placering men med 6 kills.
Antar att det är en avancerad parameter med vilken person det är man dödar, vad den har för LABS-poäng etc. Men Helt klart är det ne bättre än SP-ratingen som är ett skämt där ju mer du spelar desto högre rating för du

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Sjukt mycket fuskare nu som inte ens försöker dölja att dom fuskar. Dom måste dela ut spelet gratis i Kina.
Råkade ut för min första flygande bil häromdagen, damp rakt ner i huvudet på mig när jag stod bakom en mur, sedan flög han vidare.

Landade i Pecado på arenen, var typ 4 pers som landade i byn. Ingen i närheten av arenan & Pecado var mitt i cirkeln. Var tvungen att gå på muggen(IRL) & gömde mig på muggen i arenan i det bortre båset. Efter 5-6 minuter hör jag hur någon går direkt till toaletterna & öppnar dörren & slänger in en granat.

Fick fyra kineser med spikmattan Tömde ett mag i bilen precis när den åkte över spikmattan & sedan exploderade bilen vid nedslag.
Tyvärr så fick chauffören alla kills

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Sjukt mycket fuskare nu som inte ens försöker dölja att dom fuskar. Dom måste dela ut spelet gratis i Kina.
Råkade ut för min första flygande bil häromdagen, damp rakt ner i huvudet på mig när jag stod bakom en mur, sedan flög han vidare.

Landade i Pecado på arenen, var typ 4 pers som landade i byn. Ingen i närheten av arenan & Pecado var mitt i cirkeln. Var tvungen att gå på muggen(IRL) & gömde mig på muggen i arenan i det bortre båset. Efter 5-6 minuter hör jag hur någon går direkt till toaletterna & öppnar dörren & slänger in en granat.

Fick fyra kineser med spikmattan Tömde ett mag i bilen precis när den åkte över spikmattan & sedan exploderade bilen vid nedslag.
Tyvärr så fick chauffören alla kills
https://i.imgur.com/tmRaHeN.png

inb4 "JaG HAr AlDRiG SetT eN fUSkArE pÅ 20000 tImMaR!!!"

Kan bara hålla med. Helt bisarrt mycket fuskare i nya säsongen. Jag och polarn har helt slutat spela nu.
Inte värt att kämpa sig till top3-10 för att sedan bli uppenbart cheatad om man nu mot förmodan kommer så långt.

Kan bara se framför mig hur de nya flygplanen kommer missbrukas av aimbotande kineser som kommer plocka alla från sitt jävla flygplan.

Usch!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harbls:

inb4 "JaG HAr AlDRiG SetT eN fUSkArE pÅ 20000 tImMaR!!!"

Kan bara hålla med. Helt bisarrt mycket fuskare i nya säsongen. Jag och polarn har helt slutat spela nu.
Inte värt att kämpa sig till top3-10 för att sedan bli uppenbart cheatad om man nu mot förmodan kommer så långt.

Kan bara se framför mig hur de nya flygplanen kommer missbrukas av aimbotande kineser som kommer plocka alla från sitt jävla flygplan.

Usch!

Sluta spela TPP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Sluta spela TPP.

"ok" finns inga fuskare i FPP. (även om vi både kör TPP och FPP och stöter på fuskare i båda lägen).

Som sagt.. inb4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Harbls:

"ok" finns inga fuskare i FPP. (även om vi både kör TPP och FPP och stöter på fuskare i båda lägen).

Som sagt.. inb4

Fåna dig inte.

Det är bara att det är så mycket mindre fusk i FPP än TPP. Jag anmälde en som blev bannad för några veckor sedan annars har jag inte träffat på nån bekräftad fuskare. Klart att det finns, bara att det är olika världar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Vad anser ni vara en hygglig K/D-ratio?

Skickades från m.sweclockers.com

2,5 är väl en hygglig ratio, även om jag själv inte är nöjd med min som är högre

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Fler som hade strul igår? Körde nåra games å både ja å polaren (som bor på annan ort) hade packet loss på 50%+ uppåt...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Ojdå, får be om ursäkt om jag tog i lite för mycket angående fuskare, inlägget blev borttaget av admin, dels pga av argt inlägg, och dels pga länkade till en som fuskade
Men blir så jäkla arg, faen, vi gobbar har ju problem att hänga med i snabba svängar som vi har, och så kommer såna och pajjar för en ännu mer
Fick ännu en bannad, va en som kastade granat exakt där jag stod, fast han inte kunde se mig, och sköt min polare genom flera buskage, som va helt omöjlig att se, antar att han hade wallhack, men bannad blev han iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klyrre:

Fler som hade strul igår? Körde nåra games å både ja å polaren (som bor på annan ort) hade packet loss på 50%+ uppåt...

Japp, hade packetloss hela tiden, mellan 30-70%.... och det är väl inte rirkigt bra under spel, blev konstiga fighter igår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ojdå, får be om ursäkt om jag tog i lite för mycket angående fuskare, inlägget blev borttaget av admin, dels pga av argt inlägg, och dels pga länkade till en som fuskade
Men blir så jäkla arg, faen, vi gobbar har ju problem att hänga med i snabba svängar som vi har, och så kommer såna och pajjar för en ännu mer
Fick ännu en bannad, va en som kastade granat exakt där jag stod, fast han inte kunde se mig, och sköt min polare genom flera buskage, som va helt omöjlig att se, antar att han hade wallhack, men bannad blev han iaf...

Tur att man käkar blodtrycksmedicin iaf... Ställde en fråga i en grupp på fb om varför asiater hade förkärlek gällande fusk. JÖSSES vilket liv de blev om att ja va rasist osv.

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop