Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Nya prisjakt är inte bara dålig för användare. Det kostar en rejäl slant för handlare att vara listade med logo & länk. De får betala mellan 2:45 - 4:95 kr per klick som länkar från prisjakt till butik. Vore intressant att veta hur många klick det går per inköp i genomsnitt.

Låter ju helt sjukt? Har du källa på det?
Ofta när man är inne på prisjakt klickar man ju in på t.ex. netonnet när man kollar en vara för att se recensioner, då folk brukar vara duktiga på att lägga upp omdöme där. Då genererar ju bara jag 20-30kr när jag letar efter en ny eltandborste liksom.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Skrivet av isbjoern:

Låter ju helt sjukt? Har du källa på det?
Ofta när man är inne på prisjakt klickar man ju in på t.ex. netonnet när man kollar en vara för att se recensioner, då folk brukar vara duktiga på att lägga upp omdöme där. Då genererar ju bara jag 20-30kr när jag letar efter en ny eltandborste liksom.

Precis, det blir rejäla kostnader för de listade butikerna för klick som inte leder till köp.

Här kommer källan, varsågod!

https://www.prisjakt.nu/prislista/

Permalänk
Medlem

@Trudgelmer: Haha vad fan. Vilken prissättning, är helt chockad. Tack för infon.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Låter ju helt sjukt? Har du källa på det?
Ofta när man är inne på prisjakt klickar man ju in på t.ex. netonnet när man kollar en vara för att se recensioner, då folk brukar vara duktiga på att lägga upp omdöme där. Då genererar ju bara jag 20-30kr när jag letar efter en ny eltandborste liksom.

Det låter ju verkligen helt sjukt. Brukar göra som du (att via prisjakt leta vidare recensioner på allehanda e-handlare). Måste väl dock finnas något "cap" (typ antal klick per ip-adress?)?

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Trudgelmer:

Precis, det blir rejäla kostnader för de listade butikerna för klick som inte leder till köp.

Här kommer källan, varsågod!

https://www.prisjakt.nu/prislista/

Men vad i..... 11kr per klick för produkter inom linser och linsvätskor
Vilken tur för alla berörda företag att jag inte har något behov av dessa produkter, och för er konsumenter som har det. Då skulle de behöva höja priserna rejält

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av chrillol:

Det låter ju verkligen helt sjukt. Brukar göra som du (att via prisjakt leta vidare recensioner på allehanda e-handlare). Måste väl dock finnas något "cap" (typ antal klick per ip-adress?)?

Prisjakts egna utskick till företagen nämner inga begränsningar.
Utan endast att man betalar en fast kostnad för alla klick som leder från Prisjakt till webbutiken.

Permalänk

Prisjakt...

Ja, håller absolut med. En tillbaka rullning behövs.

Permalänk
Medlem

Det är väl tyvärr i sakens natur att tjänster försämras eftersom och sedan byts ut.. Deppigt, gillade verkligen prisjakt

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har problem med att ladda bilder på prisjakt just nu?
Var 10:e uppdatering lyckas dock trolla fram c.a hälften av bilderna, men aldrig allt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Är det bara jag som har problem med att ladda bilder på prisjakt just nu?
Var 10:e uppdatering lyckas dock trolla fram c.a hälften av bilderna, men aldrig allt.

Buggar för mig också nu.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Precis, det blir rejäla kostnader för de listade butikerna för klick som inte leder till köp.

Här kommer källan, varsågod!

https://www.prisjakt.nu/prislista/

Får nog sluta klicka på länkar nu då, känns ju som att för varje klick man gör så blir sakerna man är intresserad av bara dyrare och dyrare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Buggar för mig också nu.

Hittade felet, var nog för att jag laddade hem saker samtidigt, samt kollade på ett filmklipp. Det verkar som att Firefox prioriterar ner prisjakts bilder jämfört med filmklipp och nedladdningar.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Prisjakt är skitseg för mig iaf.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Prisjakt är skitseg för mig iaf.

Samma problem här. Både webb och appen är slö.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon mer som får notifieringar till mobilen (ios) runt 1 timme sent just nu? Hade hoppats slippa spamma f5 på 10 olika sidor under kvällen mer ser inte lovande ut nu. Missade nyss en bra deal på en 65" oled tv p.g.a detta :/

Permalänk
Medlem

Hur går det för prisjakt egentligen, jag vill minnas att någon från prisjakt skrev att inga funktioner och filter skulle ha tagit bort, men jag kan fortfarande inte hitta bl. a. hur man filtrerar på garantitid som fanns tidigare?

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att hitta garantitid på HDD. Finns däremot på SSD.
Är hundra på att det funnits tidigare på även HDD.

OBS! Jag använder enbart classic sidan.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Precis, det blir rejäla kostnader för de listade butikerna för klick som inte leder till köp.

Här kommer källan, varsågod!

https://www.prisjakt.nu/prislista/

Helt galet. Känns som jag får sluta med att öppna typ alla butiker som säljer en vara jag är intresserad av i nya tabbar ett par gånger dagligen, för att se om någon kör någon intressant deal som ännu inte syns på prisjakt. Eller försöka köpa en andel i prisjakt.

Förvånar mig att inte fler butiker avstår från att vara med, för än så länge så indexerar (väl?) prisjakt dem ändå, bara att de inte är klickbara. Sen är det väl som i alla andra branscher, det är ingen som betalar de där listpriserna, utan de stora butikerna lär ha väldigt förmånliga avtal.

Permalänk
Medlem

Tyckte det kändes lyxigt att kunna klicka 50:- på mindre än en minut på en 4.85 produkt.

Permalänk

Nu har det snart gått ett år sedan Prisjakt förstördes totalt. Är fortfarande lika oanvändbart som dag 1. Är det inte dags för en rollback snart? @pj_vikingsson

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Helt galet. Känns som jag får sluta med att öppna typ alla butiker som säljer en vara jag är intresserad av i nya tabbar ett par gånger dagligen, för att se om någon kör någon intressant deal som ännu inte syns på prisjakt. Eller försöka köpa en andel i prisjakt.

Förvånar mig att inte fler butiker avstår från att vara med, för än så länge så indexerar (väl?) prisjakt dem ändå, bara att de inte är klickbara. Sen är det väl som i alla andra branscher, det är ingen som betalar de där listpriserna, utan de stora butikerna lär ha väldigt förmånliga avtal.

Varför skulle de avstå? För att ett klick kostar dem några kronor?

Prisjakt må inte klara av att göra ett ordentligt gränssnitt, men jag kan lova att de sitter på en hel del information gällande vilken andel av klicken som leder till köp (att det finns en länkad bild som ger dig möjlighet att lämna ett omdöme om butiken vid ett genomfört köp innebär att prisjakt vet om du har genomfört ett köp eller inte oavsett om du lämnar ett omdöme eller inte.)

Ett företag kan ju också göra en bedömning utfrån hur många besök länkade från prisjakt som resulterar i ett köp.

Skrivet av Edvin-89:

Men vad i..... 11kr per klick för produkter inom linser och linsvätskor
Vilken tur för alla berörda företag att jag inte har något behov av dessa produkter, och för er konsumenter som har det. Då skulle de behöva höja priserna rejält

Skickades från m.sweclockers.com

Linser och linsvätskor tjänar både tillverkare och försäljare _riktigt_ bra på, vilket är varför prisjakt kan ta ut 11 kr per klick...

Datorkomponenter, som är ordentligt prispressade, tar de bara ut 1,60kr per klick.

Listan säger en hel del om tex vilka varor som man tjänar bra på eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Nu har det snart gått ett år sedan Prisjakt förstördes totalt. Är fortfarande lika oanvändbart som dag 1. Är det inte dags för en rollback snart? @pj_vikingsson

Du vet att man kan köra den gamla versionen på https://classic.prisjakt.nu/ ?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Dagens deals? Skakar på huvudet...

Dold text
Permalänk
Medlem

@Zipparn Tog ett tag innan jag fattade vad du menade, tänkte att skorna, byxorna o.s.v. är väl rätt prissänkta? Hmm, den där grejen ser ju konstig ut... jaha... ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Dagens deals? Skakar på huvudet...

Piprensare?

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Moderator
Forumledare

Kanske borde vara dagens deal-do? 🤔

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jaqob:

Helt galet. Känns som jag får sluta med att öppna typ alla butiker som säljer en vara jag är intresserad av i nya tabbar ett par gånger dagligen, för att se om någon kör någon intressant deal som ännu inte syns på prisjakt. Eller försöka köpa en andel i prisjakt.

Förvånar mig att inte fler butiker avstår från att vara med, för än så länge så indexerar (väl?) prisjakt dem ändå, bara att de inte är klickbara. Sen är det väl som i alla andra branscher, det är ingen som betalar de där listpriserna, utan de stora butikerna lär ha väldigt förmånliga avtal.

Brukar spam-klicka länkar dagarna i enda på prisjakt för butiker i flera dagar från diverse ip-adresser/enheter innan jag gör inköp.

Det slår enbart tillbaka när det gäller danskarnas proshop/computersalg vars algoritmer känner av "klick-intresset" & brukar höja priset dynamiskt ohyggligt snabbt. x)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu har de förstört Prisjaktappen också!!!!!!

Blir så jävla trött på utvecklare som bara utvecklar för att de kan, inte för att göra det bättre.

If it ain't broken don't fix it!!!!!
😠😠😠😠😠😠😠

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masen666:

Nu har de förstört Prisjaktappen också!!!!!!

Blir så jävla trött på utvecklare som bara utvecklar för att de kan, inte för att göra det bättre.

If it ain't broken don't fix it!!!!!
😠😠😠😠😠😠😠

If it ain't broken, we need to break it to make money...!

Permalänk
Medlem

If it ain't broken, fix it until it is!