Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem

Prisjakt är helt förstörd?!

Jag vill börja med att säga att jag tidigare spenderade ganska mycket tid på att jaga deals och kolla priser, men nu har de byggt om sidan helt och dessutom tagit bort det "klassiska filtret" som var det första jag alltid klickade i när jag besökte sidan. Det nya filtret man nu är bunden till, är avskalad men samtidigt oöverskådlig. Allt visas som en lång lista på vänster sida om du väljer den datora passade sidan. Förut när jag surfade in med mobilen så valde jag alltid det datoranpassade varianten då jag hatar mobilanpassade webbsidor. De har alltid sämre funtionalitet och är inzoomade för att passa halvblinda pensionärer. Nu ser deras datoranpassade sida (som för övrigt nu måste nås som en inställning i webbläsaren), inte bättre ut än den mobilanpassade sidan. Har feedbackat prisjakt om att rulla tillbaka bandet. Om ni känner likadant får ni jättegärna skicka era synpunkter till dom också. Det finns en feedback-knapp längst nere på sidan. Vill inte behöva börja hänga på pricerunner. :S

Hur upplever ni den nya sidan?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Jag håller i stort sett med dig, fast du uttrycker det bättre än mig.

Permalänk
Medlem

Värdelös.
Det går inte att ex hovra med musen över en ssd disk och se hastigheten l den nya prisjakt.
Jaja det var det första jag märkte iaf. Tur man kan använda den gamla fortfarande.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Deras nya sida är skräp både på mobil och desktop. Ingenting är förbättrat. Är helt övertygad att nya sidan är uppbyggd enbart för att de har någon teori att den kommer ge dem mer intäkter. Problemet för dem lär bli att de inte tagit med i beräkningen att folk inte kommer vilja använda en skräpsida.

Sen skriver de att nya sidan fortfarande är under utveckling och gamla kommer finnas kvar så länge. Det första de gjorde med nya mobilsidan var att ta bort genvägen till desktop sidan...

Permalänk
Medlem

Varför ändra något som är perfekt? Blev riktigt rädd när jag gick i på Prisjakt men samtidigt riktigt "lättad" när jag hitta att man kunde ändra till det klassiska.

"If it ain't broke, don't fix it."...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyvärr kom inte början med i videon men den ska visa att det inte längre går att söka med tillägget prisjakt i Chrome utan att först ställa in att använda gamla prisjakt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Håller med, den nya är värdelös jämfört med den gamla.

Permalänk
Medlem

Det är väl inget nytt rön att precis alla förändringar är av ondo från början - till och med de gamla romarna kom på och konstaterade det - men är böjd att instämma, den här gången har jag svårt att tro att jag kommer vänja mig.

Det bästa sättet att protestera är väl att helt enkelt slå på det gamla gränssnittet.

Tillhör i övrigt också kategorin som har svårt för mobilsidor i allmänhet.

Edit: man får dock ge dem att det nya prishistorikdiagrammet är bättre än det gamla

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk

Instämmer. Dålig design på nya. Om den var snygg åtminstone men den är ful med sämre funktionalitet. Gör om gör rätt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Värdelös.
Det går inte att ex hovra med musen över en ssd disk och se hastigheten l den nya prisjakt.
Jaja det var det första jag märkte iaf. Tur man kan använda den gamla fortfarande.

Tack! Visste inte att man kunde ställa tillbaka till gamla, pju.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

För sidor som prisjakt är funktionalitet absolut viktigast. Omdesign utan att bibehålla minst samma nivå av funktionalitet är bortkastade pengar och driver bara bort användare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Edit: man får dock ge dem att det nya prishistorikdiagrammet är bättre än det gamla

Själv tycker jag den är nästintill helt värdelös..

Diagrammet är bättre ja men för att ta sig dit däremot...

Först måste man klicka på Prishistorik > Visa mer(Sidan laddas om) > Visa > Välj datum.
Förut var det ju bara att klicka på statistik och dra diagrammet så långt bak som möjligt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

den är riktigt dålig, klickar hela tiden på knappen som tar mig tillbaka till gamla ui't. istället för att drastiskt försämra något som fungerar utmärkt hade de kunnat rensa bort oseriösa priser på populära produkter

edit: å andra sidan surfar jag för mkt där så det kanske är lika bra att de driver bort en...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Passa på att lämna feedback till prisjakt, och länka gärna denna tråden samtidigt, kan vara värt ett försök för att dom ska behålla den gamla sidan.

Permalänk
Medlem

Det bästa filtret var det nu gammel-gamla som var ovanför listan av komponenter. Fick en mindre panikattack när jag såg det nya utseendet och trodde dom då skrotat gamla utseendet men det går att gå tag på. Förut krävdes det ett klick men nu två.

Går det inte att skapa en plugin till webbläsaren så att man automatiskt kommer till gamla eller gammel-gamla utseendet?

Permalänk

Använder också den gamla sidan framför den nyare och nu den ny-nyare.

Permalänk
Medlem

Den gamla sidan lär försvinna efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Det första jag reagerade på var att sidan är så jäkla smal och att allting ist för på en rad nu tar upp mycket mer plats vertikalt. Kör 27" i 2560x1440.

Permalänk
Medlem

"Om du absolut inte gillar vad du ser har du möjlighet att växla tillbaka till vår gamla sajt."

Kan för mitt liv inte hitta hur jag gör det? Hjälp mig bort från den nya fasansfulla designen please

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

@Iceglow: Prova att surfa till classic.prisjakt.nu

Kom även ihåg att lämna Feedback till dem och gör er röst hörd om vad ni tycker om det nya gränssnittet.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Det är sämre, för mig som har 27" skärm är main-containern alldeles för bred.
Har verkligen diggat prisjakt tidigare just för dess nätta design.

Mobilsidan verkar helt ok dock, var den förra ens mobilanpassad?

Men så är det väl med allt, man vänjer sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Kom även ihåg att lämna Feedback till dem och gör er röst hörd om vad ni tycker om det nya gränssnittet.

väldigt viktigt annars kommer ingen förändring ske. kontakta dom överallt ni kan och säg åt dom att göra om och göra rätt.

trodde jag kommit till någon pirat kopia sida innan jag insåg att dom gjort om hela sidan...till det sämre, knappt användbar längre...

sett flera sidor gå detta öde till mötes, varför måste dom göra en total overhaul som ingen bett om, varför inte ta feedback och sen finslipa sidan lite utefter det?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Känns som att produktsidorna är för de som är scroll-kåta. Otydligt hur man hittar informationen som fanns under de olika flikarna tidigare. Kort svar är bakom massa utspridda knappar

Permalänk
Medlem

Instämmer med tidigare talare. Jag kan inte hitta vart man jämför egenskaper på produkter, har det tagits bort?

Permalänk
Medlem

Prisjakt är experter på förändring för förändringens skulle. Den här gången pajade de listor totalt, prisoptimering finns inte, jämförsidan markerar inte skillnader, knappar har bytts ut mot ren text som är svårare att se och annat trams.

Men på plussidan är egenskaper nu i två kolumner... wooo

Lägg till den här kakan så borde ni få auto-redirect till den gamla sidan:

grammatik är svårt
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

support@prisjakt.nu

bara mejla på antar jag så får vi hoppas dom lyssnar.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Avstängd

Jag gillar inte heller den nya Prisjakt-sidan..usch.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Man blir så trött på att alla hemsidor ska göras sämre hela tiden. Mår illa när jag hör "Responsiv webbdesign". Var samma skit när Prisjakt tog bort "dagens ändrade lägstapriser" och ersatte det med värdelösa "dagens deals".

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@Iceglow: Prova att surfa till classic.prisjakt.nu

Kom även ihåg att lämna Feedback till dem och gör er röst hörd om vad ni tycker om det nya gränssnittet.

Tack:) ... fick nästan panik när jag inte hittade mina gamla favoritvyer ... yes, skall anmäla skiten!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem

Ja jag gillar det inte heller

Visa signatur

Let It "RIP"