System Shock 3 kan ha gått i graven

Permalänk
Melding Plague

System Shock 3 kan ha gått i graven

Personalen uppges vara uppsagda och nyckelpersoner har redan bekräftats lämnat utvecklingen av efterlängtade System Shock 3.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag blir ledsen av att läsa detta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Expertgissare

Mycket tråkigt, hoppas någon räddar det

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Någon publisher borde ta upp detta projekt.

i värsta fall så borde dom starta en kickstarter.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Men nej! Inte ok.

Permalänk

Det var då räva! (Västgötskt kraftuttryck räva=röven)

Permalänk
Medlem

Fan vad trist System shock 2 är ett mästerverk.

En helt otrolig spel som skapar en makalös känsla av isolering, fara och osäkerhet.

Och så klart "shodan", den rösten ger mig rysningar.

Visa signatur

XripperX

Permalänk
Medlem

Tråkigt om det stämmer. Dock är det ju en anonym källa som informationen kommer från. Så man kan ju vänta på officiell info från utvecklaren innan man börjar ta spadtag för att gräva graven.

Permalänk
Medlem

jaha, å där kom nog den sista spiken i kistan för det hela.

Visa signatur

Fractal Design Define S, ASUS Z97-A, Intel i7 4790K, Clock 4.6 Ghz 1.24v, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB DDR3 CL10 1600Mhz vengeance, 1xPlextor PX 128M3P, 1xSamsung 850 EVO 500GB, Aorus GTX 1080 Ti Xtreme, Corsair AX1200, blu-ray Asus SBC-06D2X-U.

Permalänk
Medlem

Tolereras inte.
Keep calm and carry on.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Hade varit coolt att se världen med modern grafik. Får hoppas nogon plockar upp delarna och fortsätter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Ser en potentiell affärsmöjlighet. Köpa IP och alla assets för en billig peng och göra det till en VR-exklusiv titel då miljön passar ofantligt bra för detta. Se bara på hur bra det gick för Lone Echo

Permalänk
Medlem

För allas bästa, lämna över det till Obsidian
De om några har kompetensen att göra något bra av detta

Permalänk
Avstängd

Attans, Prey är nog det närmaste man kommer System Shock spelstilen på senare tid.

"Do not dawdle."

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Synd, såg fram emot detta. Spelade 2an för första gången på senare år så jag har ingen nostalgi kring serien, men det var ett helt okej spel (jämfört med dagens) som jag uppskattade starkt då man såg hur mycket influenser tagits från det. Jag tyckte att Prey var helt fantastiskt, så jag skulle gärna vilja ha ett till Bioshock in space

Permalänk
Inaktiv

Hoppas inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffster:

Det var då räva! (Västgötskt kraftuttryck räva=röven)

Räva betyder ju att sova

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluffster:

Det var då räva! (Västgötskt kraftuttryck räva=röven)

Så räven raskar över isen betyder något helt annat på västgötamål?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Någon publisher borde ta upp detta projekt.

i värsta fall så borde dom starta en kickstarter.

Med tanke på othersides tidigare spel, Underworld Ascendant, så är detta tyvärr inte helt oväntat. Där släpptes trailers och lovades massor men sen tog till slut en utgivare över allt eftet att Spector och andra stora namn slutat jobba på det. Utgivaren ville ha tillbaka pengar och släppte ett ofärdigt spel. Nu, efter många patchar har det närmat sig ok men det var ovärdigt som uppföljare till Ultima Underworld och tyvärr är risken stor att detta också skulle visa sig långt från System Shock i kvalitet.
Demot på remake av SS1 är riktigt trevligt, om än ofärdigt, så där hoppas vi fortfarande.
Och SS2 med många moddar är riktigt trevligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Skrivet av hakan78:

Så räven raskar över isen betyder något helt annat på västgötamål?

Skickades från m.sweclockers.com

Nä, det blir fel böjning
Räva är bestämd form.

Ontopic:
Kommer ihåg att jag hittade System Shock 2 efter att ha förälskat mig i det första Deus Ex (som jag håller som ett av de bästa spelen jag spelat). Slogs av hur lika dom var när det begav sig, SS2 är också ett av historiens toppspel.

Man får väl glädja sig åt Prey, det var ju i princip en modern tappning av System Shock, och en RIKTIGT bra sådan.

Jag är alltid lite sunt skeptiskt till sådana här projekt. Att återuppliva en klassiker är verkligen en "tall order". Kanske bättre att göra som Arcane Studios gjorde med Prey och uppfinna hjulet på nytt och sänka nostalgin. Nostalgin är sällan en fördel när det gäller spel.
Jag vägrar konsekvent spela om gamla klassiker, man blir bara besviken. De är bäst i minnet.

Permalänk
Proffsmoddare

Har personligen inte gillat atmosfären i det de har visat upp hittills så jag tycker nog att det är för det bättre att låta det återgå till ritbordet.

Men visst, lite tråkigt är det allt.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Neej.....fast ändå..Jaaa!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet