Permalänk
Medlem

FTPklient till linux.

Tjoflöjt, jag är på jakt efter en (helst) grafisk FTP-klient till linux med stöd för site to site (fxp)
Jag sökte på freshmeat.net på FXP och hittade lite ftpklienter, bla bkftp som verkar funka helt okey, jag testade site to site och det funkade. Men nu vill jag ha lite andra rekommendationer så att jag själv kan testa mig fram till vad jag tycker är bäst och skönast.
Som sagt ftpklienten måste inte vara grafisk, men jag ser helst att den är det.
MVH Alexander

Visa signatur

ASUS P4G8X Deluxe, P4B 2.66GHz @3020MHz (151*20)
2*512MB Twinmos winbond pc3200 CL 2-2-2-5. Sapphire Radeon 9700 128MB Enermax 430W PSU 2*80GB WD

Permalänk
Medlem

Hmmm....vet inte om KBear klarar av fxp men jag tipsar om den ändå ...finaste grafiska ftp-klienten iaf som jag använt.

Permalänk
Medlem

lftp, inte grafisk men den är klart den bästa jag testat.
Stödjer fxp, köer mm.
(Stänger du ner fast du har saker i kön så fortsätter dom i bakgrunden, t.ex.)

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

IglooFTP, grafisk, klarar FXP och är stabil.
http://www.iglooftp.com/unix/

Permalänk
Medlem

Jag testade precis IglooFTP väldigt mysigt litet program
Mer tips är välkomnna

Visa signatur

ASUS P4G8X Deluxe, P4B 2.66GHz @3020MHz (151*20)
2*512MB Twinmos winbond pc3200 CL 2-2-2-5. Sapphire Radeon 9700 128MB Enermax 430W PSU 2*80GB WD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snutte
IglooFTP, grafisk, klarar FXP och är stabil.
http://www.iglooftp.com/unix/

jag är kär

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

/me kan inte bli kär i ofri mjukvara

Permalänk
Medlem

iglooftp ser snyggt ut.

Ville bara flika in att jag använder gftp (som följde med i min Mandrake installation) - det är ett trevligt program som har fungerat utmärkt för mig än så länge.
GFTP.org
Screenshot

Men det kanske inte är lika "proffsigt" som iglooftp (?)

Permalänk
Medlem

Socker: ska titta lite på gftp nu
fyfan tänk om det skulle finnas en flashfxp klient till linux, oh *älzka*
edit: haha kom på att jag oxå har gftp, det följde med i slackware installationen det verkar inge vidare faktiskt

Visa signatur

ASUS P4G8X Deluxe, P4B 2.66GHz @3020MHz (151*20)
2*512MB Twinmos winbond pc3200 CL 2-2-2-5. Sapphire Radeon 9700 128MB Enermax 430W PSU 2*80GB WD

Permalänk

IglooFTP och gFTP är ju ganska identiska, men dem är ju att rekommendera.

Permalänk
Medlem

screen och lftp är ändå säkrast imho. Lär dig hantera dem istället så slipper du slöa och kanske buggiga GUI:s och Xfree. Let's be careful out there....

Permalänk
Medlem

zolym: okey, ska testa.. Jag gillar ncftp (enda konsollklient jag testat) men jag vill gärna ha en grafisk ftpklient (vet ej varför jag tycker helt enkelt att det är skönare med en grafisk ftpklient)
men ncftp stödjer ju varken SSL eller fxp av vad jag har förstått.. Så som sagt, det blir väl till att testa screen och lftp

Visa signatur

ASUS P4G8X Deluxe, P4B 2.66GHz @3020MHz (151*20)
2*512MB Twinmos winbond pc3200 CL 2-2-2-5. Sapphire Radeon 9700 128MB Enermax 430W PSU 2*80GB WD

Permalänk
Hedersmedlem

du kan ju köra wine och ditt favorit ftp program till windows... typ cuteftp, bulletproof ftp, flashfxp mm... något att tänka på?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.