@sesam2k @LuhcForgh @Ferrat @ClubT @NisseG91 @kreekill @Robiban @firstofmay @Erik_T
Tusen tack för all er input!
Angående att få en studentkorridår i Linköping - min kompis fick det precis genom det kreekill beskrev. Så även om det kan bli väldigt stökigt, så är det något jag nästan "ser fram emot", det är något jag måste lösa själv och ett problem som är mitt!
Jag har varit på resande fot i Australien helt ensam, även rest i Asien, dessa tider av total ensamhet (givetvis som backpacker träffar man enormt mycket människor) har alltid gett mig någon slags erfarenhet och så.
Sen när det kommer till hur jag har det hemma för tillfället, jag är redan drivande när det gäller hushållssysslorna. Jag diskar, jag dammsuger och (om min mamma tillät mig) skulle jag också tvätta. Jag rensar avloppen när det behövs, jag går ut med sopor och källsorterar. Jag lagar mat för min familj (syrran bor hemma, men är typ alltid hos sin kille). Så jag känner mig faktiskt erfaren på den fronten och jag vill endast utöka den erfarenheten!
Definitivt kommer det lägga till en ny dimension till mitt liv, som kan verka både positivt och negativt till mitt välmående!
Jag känner bara att det är svårt att gå den där extra milen om jag bor hemma. Jag vill vakna väldigt tidigt på morgonen och starta min dag, men jag kan inte röra mig i mitt egna hem då morsan är så lättväckt. Jag vill laga riktigt mycket matlådor och köpa billig mat men jag kan inte för mamma packar kylskåpet och frysen med så mycket mat att det inte går. Jag vill göra mig av med alla onödiga prylar i mitt hem då jag inte tycker om att ha för mycket saker, men morsan är något av en samlare och på bättringsvägen så jag kan inte bara ta hennes saker och kasta ut dem. Dessutom angående alla matvaror, jag har försökt vid två gånger att laga upp all mat, säga till mamma att hon måste sluta köpa så mycket mat och invertera men efter bara en vecka så ser det likadant ut igen.
Jag har även ett stort intresse för att bygga eget; jag har byggt i stort sett hela mitt rum själv nu, från sängstommen som jag byggt högt så jag får plats med min (inte färdigbyggd än) egenbyggda bäddsoffa och TV samt playstation till alla hyllor som huserar mina få prylar. Mitt rum ser verkligen ut som jag vill att det ska, simpelt och sparsamt. Men längre än så kan jag tyvärr inte gå, för mamma har fortfarande problem med att någon håller på med hennes grejer så jag kan inte fixa om lägenheten hur mycket jag än skulle vilja...
Jag har saker jag skulle vilja göra vardagligen, planer för livet och extra dimensioner som jag skulle vilja självförverkliga, men att jag bor hemma känner jag är ett hinder för de.
Jag borde klara mig på CSN och kunna spara, jag vill verkligen testa att leva loppan och se om mina planer fungerar. Har jag tur blir jag DJ of Linköping liksom! Lite svårare att etablera sig i Stockholm dessvärre. Men tänker mest på om detta skulle förstöra mina studier totalt, har faktiskt inget problem att gå ett extra år, det är mitt välmående värt!
KTHs studentliv är helt okej, men efter att jag besökte min kompis som just pluggar på LiTH så blir man ju ganska ledsen att komma tillbaka till KTH. Det är väl inte riktigt studentlivet som är det viktigaste, men just att jag får forma min egen omgivning totalt.