Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2019
Skrivet av KRONNS:

Har testat 3 eller 4 olika win 98 iso men ingen har gått att ladda i viritualbox. Har kollat på Youtube hur jag ska göra och tror jag gjort rätt. Några tips om iso-fil?

Det beror nog på att när Win 98 lanserades så bootades installationen med en diskett.
Du kan hitta en lång guide här:

https://mrabandonware.wordpress.com/2018/05/19/tutorial-insta...

Jag kommer tyvärr inte ihåg om Win98 eller Win98SE (Second Edition) släpptes med bootbar cd eller inte. Jag minns dock att jag flera gånger bootat installationen med just en diskett.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2020

Det sket sig med den också. Något är troligen inte som det ska va. Ska testa i den andra laptopen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2020

Tack för alla tips hittills och kommer ni på fler så är jag här och testar dom direkt. Ska testa viritualbox på annan maskin och se om det kan va där det fallerar. Kanske behövs ett byte av hårddisk... Lite trött på det för tillfället men med nya infallsvinklar kommer jag igång igen. Jag är också en "grinig gubbe" som det va någon som skrev om sig själv. (51+)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2020

Nu har jag testat och det blir samma resultat på den andra laptopen. Ska testa desktopen nån dag också. Kanske redan i natt. iso-filerna vill inte öppnas. Testat från olika leverantörer. ????????