Hitta påskägget hos Komplett och vinn presentkort

Permalänk
Nyhetschef
Skrivet av Loxus:

Haha, visste vad det skulle vara redan innan jag klickade.

Känner du också igen URL:en?

Permalänk

Rolig tävling! hoppas man tar hem den

Permalänk
Medlem

Min dotter bad mig just kolla på hennes dator, då hon tyckte den va lite seg.
Då insåg jag att jag måste uppgradera den.
En gammal vanlig snurrdisk som är segare än sirap, samt 4gb DDR3 ram.
Herregud. Så vinner jag denna tävlingen, så vet jag direkt vad pengarna kommer gå åt till. Hahaha 😂

Permalänk
Medlem

1'an var lite lurig... jag var helt ute och cyklade och base64-decodade nån PNG och höll på 😂

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag ju redan hunnit beställa en komplett ny gamingdator från bland annat Webhallen, men det går ju så klart alltid att lägga till lite annat godis i efterhand. Kul tävling!

Permalänk
Medlem

Well OMG.... Strök på fråga 1 -.- :/ Känner mig helt jävla korkad nu

Permalänk
Medlem

Hittade svaret till 1:an, men ledtråden "1337" sög, det gjorde det bara svårare.

Permalänk
Medlem

väldigt rolig tävling å väldigt underhållande att läsa kommentarer här

Permalänk
Lego Master

Alltså hallon och källor. Jag tänker detta:

Nej, jag hittade frågan.

Dold text
Permalänk
Medlem

Kan man inte få ändra ett av sina resultat? Ser att jag klickat fel på en fråga av någon anledning.. :/ (En av de lättare frågorna..)

Permalänk
Medlem

Tog ett tag, tänkte idiotförklara mig själv och gråta mig till sömns men sedan kom min Robert Langdon muskel

Permalänk
Medlem

Första frågan var ganska kul. Satt och smålog medan jag löste det. Får dock gärna vara svårare i framtiden, var alldeles för lätt. Gärna något man måste lösa i flera steg och som tar längre tid. Behövs i dessa tider.

Sista frågan (feedbacken) upplever jag som svårast. Känns som att även man är ärlig med feedbacken och formulerar allt så snällt och konstruktivt som möjligt, så diskvalificerar man sig själv. Jag tidigare försökt gå genom officiella kanaler men blivit "nedskjuten" av kundtjänsterna upprepade gånger. Efter det så har jag känt att jag aldrig skulle vilja spendera pengar där igen.

Permalänk
Medlem

Haha. Jag fattade först nada på första men trodde jag löste det.

Ester egg i tidiga(källan) linux raspberry-kärnan var ju typ apt-get moo
och jag fattade ju ännu mindre?? Tog en rask promenad med frugan innan polletten ramlade igenom!

Kul tävling! Fick ju igång hjärnan lite. HAHAhaha

Permalänk
Medlem

Jag förstår nu kopplingen till 1337.. Tog mig ett tag för att fatta denna ledtråd hade inte behövts men det bekräftar (troligtvis) att jag letat i rätt del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Fastnade på 1337, tog ett tag innan jag insåg att det kunde va ±300 rader de menade, inte bara inom 20 som jag trodde.

Däremot blev jag tveksam på:

frågan med musfällan, laptopen ser inte ut att ha välvd skärm? Menar de att man kan slå igen locket som en musfälla?

Dold text

Mmm framgick i produktbeskrivningen, musfälla är något helt annat: "Datorn har en inbäddad musfälla - en funktion som låser pekplattan med två tryck överst till vänster. Nu slipper du med andra ord uppleva negativa tryck eller rörelser när du spelar eller arbetar. "

Permalänk
Medlem

Är det någon som vunnit? Hur vet man om priserna är utdelade, går dom ut med det eller får man veta i mina meddelanden bara?

Permalänk
Medlem

Borde ju stå på förstasidan?
Var ju 1 vecka sen detta avslutades.

Permalänk
Medlem

När dras vinnarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belgaar:

Är det någon som vunnit? Hur vet man om priserna är utdelade, går dom ut med det eller får man veta i mina meddelanden bara?

Skrivet av The_St1g:

Borde ju stå på förstasidan?
Var ju 1 vecka sen detta avslutades.

Skrivet av Streamdog:

När dras vinnarna?

Vinnarna har utsetts. Dels stod det som en nyhet på förstasidan och dels fick vinnarna ett pm, gissa hur jag vet