Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Fps problem csgo

FPS problem csgo
Hej,

Som titeln beskriver så har jag låg fps i csgo. Ligger på 100-130 droppar till 80 fps.

Jag använder följande komponenter i min dator.

i5 6600k 3.5 ghz
16 gb ram
gtx 970
windows 10

Det är ingen skillnad om jag har alla inställningar på low eller på high. Det är ändå samma fps.

Vet inte riktigt vad jag ska prova, någon med tips?

Permalänk
Medlem

här är en del andra trådar på forumet gällande "csgo fps"
https://www.sweclockers.com/forum/sok?searchid=384391a1-116e-...

annars kan man ju bara ställa in diverse kontrollpaneler på non-energispar och max performance.
både kontrollpanel+nvidiapanel syftar jag på då.
nästa steg är ju csgo själv som launch options: -console -novid -nojoy -freq "din skärms hertz"
sedan i console= fps_max 0
resten av tweaks kan du ju hitta i dom andra trådarna och utube fps guider.
just fps-drops kanske du får pgav att desktop byter bakgrund med jämnt intervall.
Eller andra aktiviteter i bakgrunden?

Lycka Till
EDIT: länk ovan justerad, men kanske bara funkar en viss tid efter att sökresultatet ändras.
https://www.sweclockers.com/forum/sok?searchid=8e9f0afc-5f22-...

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av burbaburk:

FPS problem csgo
Hej,

Som titeln beskriver så har jag låg fps i csgo. Ligger på 100-130 droppar till 80 fps.

Jag använder följande komponenter i min dator.

i5 6600k 3.5 ghz
16 gb ram
gtx 970
windows 10

Det är ingen skillnad om jag har alla inställningar på low eller på high. Det är ändå samma fps.

Vet inte riktigt vad jag ska prova, någon med tips?

Vad ligger temperaturerna på? Belastning cpu kontra gpu?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Tack för snabbt svar.

Har ställt in non-energispar och max performance. Ingen skillnad

Kör inget i bakgrunden.

Tempen ligger normalt men cpun ligger på 60-80%

Permalänk
Medlem

@burbaburk: Testa att köra UserBenchmark och länka till resultatet du får, det brukar vara hjälpsamt för att se om det är något som är uppenbart fel.

Permalänk

@perost:

UserBenchmarks: Game 55%, Desk 76%, Work 43%
CPU: Intel Core i5-6600K - 70.8%
GPU: Nvidia GTX 970 - 54.4%
SSD: Samsung 850 Evo 500GB - 120%
HDD: WD Black 1TB (2010) - 87.4%
RAM: HyperX Fury DDR4 2133 C14 2x8GB - 76%
MBD: Asus H170 PRO GAMING

Men är det inte konstigt att det inte blir någon skillnad alls när jag byter från high till low i inställningar?

Permalänk
Medlem

Ok, jag ser inget uppenbart fel där i alla fall, allt verkar prestera ungefär som det ska. Det enda som underpresterar en aning är processorn, men du hade en del bakgrundsbelastning när du körde testet enligt resultatet. Du har också ganska långsamma minnen, så att processorn hamnar bland nedre delen av resultaten är ganska förväntat. Men det förklarar inte problemen du har i CS:GO tyvärr.

Permalänk

@perost:

Det jag hade igång i bakgrunden var discord och google chrome..

Permalänk
Medlem
Skrivet av burbaburk:

@perost:

Det jag hade igång i bakgrunden var discord och google chrome..

Chrome är en bekräftad FPS-ätare, så det rekommenderas att stänga ner. Om jag vore du skulle jag läsa mig på grunderna med överklockning. i5 6600k brukar ganska lätt kunna komma upp till 4.5Ghz runt 1.2v-1.3v om du har en hyffsad kylare.

Btw: har du aktiverat XMP i bios för dina ramminnen? Säkerställt att de körs i dual channel mode? Att du ändrar från låga till höga inställningar och fortfarande får samma fps är inte så konstigt, allt som händer är att viss load hamnar hos grafikkortet än hos processorn.

I cs, säkerställ att du har multicore rendering på.

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD