Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk
Medlem

Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

***Utbruten tråd***

Skrivet av zarkov:

Huawei P30 Pro för 2171 kr hos Elgiganten vid nyteckning av 8GB-abonnemang hos Telenor (endast nya kunder). Erbjudandet gäller även blå och vit telefon, inte röd. 251 kr betalas vid köpet.

Telenor har inga bindningstider på sina abb längre och enligt telefonkontakt med deras kundtjänst är det bara att säga upp abonnemanget när man fått luren och man får då en slutfaktura på telefonen, totalt 24x80=1920 kr.

https://i.imgur.com/M2pN02H.jpeg

Prisjakt 5914 kr plus 95 kr frakt.
https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5025528

Känns nästan för bra att va sant, verkar även funka på S10 där man kan betala 3300 sammanlagt. Vilken ska man köpa tror ni? Har en S8 som börjat slöa.

Utbruten diskussion /Kent, moderator
Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Känns nästan för bra att va sant, verkar även funka på S10 där man kan betala 3300 sammanlagt. Vilken ska man köpa tror ni? Har en S8 som börjat slöa.

Verkar stämma då minsta totalkostnad är 2171kr respektive 3371kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Verkar stämma då minsta totalkostnad är 2171kr respektive 3371kr.

Japp, plockade hem en p30 pro. Varit missnöjd med batteriet på min s8 och p30 verkar ha grymt batteri. Får se hur det funkar med google play osv. Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Japp, plockade hem en p30 pro. Varit missnöjd med batteriet på min s8 och p30 verkar ha grymt batteri. Får se hur det funkar med google play osv. Någon som vet?

P30 (både Pro och vanlig) är lugn, det är P40 som saknar Googles appar.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

går den att plocka ut för 270:- isåfall? smidig reserv telefon då
https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inaktiv

Man får ingen slutfaktura på abonnemanget sen då för 24 månader?
Man måste ju ha abb i 24;månader för att få telefonen billigt mena jag

Permalänk
Inaktiv

Bara abonemanget är "Abonnemang 24 månader1 920
Startavgift250
Totalkostnad2 171

Sen tillkommer 80kr månaden för telefon eller missar jag något.

Permalänk
Medlem

P30 pro verkar riktigt bra, speciellt för det priset. bara synd att den är så sjukt stor (precis som alla andra high end mobiler nu för tiden).
väldigt sugen på att upgradera men tveksam inför att köpa en tegelsten till mobiltelefon. förstår inte grejen med att mobiler ska vara så stora nu för tiden. inte så att jag har små händer eller så, snarare genomsnittliga. men om man inte når över hela skärmen med en hand är det ju bara otympligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Bara abonemanget är "Abonnemang 24 månader1 920
Startavgift250
Totalkostnad2 171

Sen tillkommer 80kr månaden för telefon eller missar jag något.

Tror det är så: 80x24 = 1920. 251 startavgift.
Totalt: 2171 kr.

Sen säger man upp abonnemanget direkt då dem inte har någon bindningstid.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Tror det är så: 80x24 = 1920. 251 startavgift.
Totalt: 2171 kr.

Sen säger man upp abonnemanget direkt då dem inte har någon bindningstid.

@Entash
Men kollar du Telenor 8GB och sen trycker INFO vid telefonen

Så står det "Betala nu 1kr
Abonnemang 24 månader 1 920kr
Startavgift 250kr
Totalkostnad 2 171kr
Månadskostnaden avser 24 månader, och fortlöper därefter."

Sen kanske telefon 80x24 månader tillkommer.?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@Entash
Men kollar du Telenor 8GB och sen trycker INFO

Så står det "Betala nu 1kr
Abonnemang 24 månader 1 920kr
Startavgift 250kr
Totalkostnad 2 171kr
Månadskostnaden avser 24 månader, och fortlöper därefter."

Sen kanske telefon 80x24 månader tillkommer.?

Hmm förhoppningsvis är det bara att det har blivit fel när dem skrev infon eftersom siffrorna verkar stämma överens exakt med telefonens kostnad.

@zarkov Dem bekräftade alltså att man kan avbryta direkt och inte betala för någon månad? Och sen bara få en faktura för mobilen och sen är det klart?

Permalänk

Ister: LÄS DESSA TVÅ LÄNKAR!!!!!

https://www.telenor.se/kundservice/mobiltelefoni/abonnemang/h...

https://www.mobilabonnemang.se/vanliga-fr%C3%A5gor/har-man-%C...

Om du ändå inte fattar så ska du nog hoppa över att beställa abb+mobil. Sorry om jag verkar dryg....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av roberto99:

Ister: LÄS DESSA TVÅ LÄNKAR!!!!!

https://www.telenor.se/kundservice/mobiltelefoni/abonnemang/h...

https://www.mobilabonnemang.se/vanliga-fr%C3%A5gor/har-man-%C...

Om du ändå inte fattar så ska du nog hoppa över att beställa abb+mobil. Sorry om jag verkar dryg....

@roberto99

Det är ju nytecknande via Telenor direkt men om man tecknar via Elgiganten står det nu abonnemang 24 månader och efter det fortlöper det och kan då sägas upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@roberto99

Det är ju nytecknande via Telenor direkt men om man tecknar via Elgiganten står det nu abonnemang 24 månader och efter det fortlöper det och kan då sägas upp

Abonnemanget är fortfarande från Telenor så tror inte det ska vara några problem. Ifall det skulle vara så står det som sagt att man har rätt att ångra mobilabonnemanget inom 14 dagar.

Permalänk
Inaktiv

Jag ska fråga Elgiganten, återkommer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av roberto99:

Ister: LÄS DESSA TVÅ LÄNKAR!!!!!

https://www.telenor.se/kundservice/mobiltelefoni/abonnemang/h...

https://www.mobilabonnemang.se/vanliga-fr%C3%A5gor/har-man-%C...

Om du ändå inte fattar så ska du nog hoppa över att beställa abb+mobil. Sorry om jag verkar dryg....

@roberto99

Det va inte du som fattade så varför vara dryg?

Man betalar telefonen 80kr i månaden i 24 månader + abonemanget, säger du upp det får man betala för 24 månader där ochså.

Detta är från chatten med Elgiganten.

18:57

Vad handlar ditt ärende om? Jag ska göra mitt bästa för att besvara dig!
18:57

Kundservice
18:57

Ett ögonblick så ska jag se över det!
18:57

Alla agenter är upptagna för tillfället, men kommer hjälpa dig så snart som möjlig! Ställ mig gärna någon annan fråga under tiden.
18:58

Din position är 14 i kön.
Din position är 13 i kön.
Din position är 11 i kön.
Din position är 10 i kön.
Din position är 9 i kön.
Din position är 9 i kön.
Din position är 7 i kön.
Din position är 4 i kön.
Din position är 3 i kön.
Din position är 3 i kön.
Din position är 2 i kön.
Din position är 1 i kön.
19:09

An agent är med i chatten

19:09

Hej jag undrar om telefonen Huawei p30 med 24 månader Telenor abonnemanget. Om man säger upp abonnemanget direkt får man då betala hela abon
19:09

Hej! Mitt namn är Måns och jag ska hjälpa dig idag. Ge mig ett ögonblick, så ska jag läsa vad du och Elbot har pratat om. 😊.
19:09

Plus telefon
19:10

Ja det är inget köp etc på abonemang så du kommer betala hela abonemanget
19:10

Plus telefonen 24 månader a 80kr
19:11

Yes exakt
19:11

Det är den jag tänker på
Ok då tackar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

@zarkov Dem bekräftade alltså att man kan avbryta direkt och inte betala för någon månad? Och sen bara få en faktura för mobilen och sen är det klart?

Ja, jag frågade specifikt om Elgigantens erbjudande och om uppsägning innan 24 månader hade gått. Telenor-killen bekräftade att det är ok och att man då får en slutfaktura på telefonen.

Jag spelade in samtalet på mobilen just för att ha det svart på vitt om det skulle bli gnäll senare, skall försöka transkribera det senare ikväll. Jag tänker inte öppna den nya telefonen förrän jag sagt upp abonnemanget (även om jag vet att jag får prova den).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

Ja, jag frågade specifikt om Elgigantens erbjudande och om uppsägning innan 24 månader hade gått. Telenor-killen bekräftade att det är ok och att man då får en slutfaktura på telefonen.

Jag spelade in samtalet på mobilen just för att ha det svart på vitt om det skulle bli gnäll senare, skall försöka transkribera det senare ikväll. Jag tänker inte öppna den nya telefonen förrän jag sagt upp abonnemanget (även om jag vet att jag får prova den).

@zarkov

Och jag chattade med Elgiganten och säger man upp abonnemanget får man betala för 24 månader abonemang plus 24 månader telefon säger de.

Permalänk
Medlem

Telenor har nog bättre koll på sina abonnemang än Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Självklart kommer ni att få betala för 24 månader, det är knappast någon välgörenhet de ägnar sig åt. Fynd är trevligt, men det här är ganska uppenbart att ni kommer att få betala för.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@roberto99

Det va inte du som fattade så varför vara dryg?

Man betalar telefonen 80kr i månaden i 24 månader + abonemanget, säger du upp det får man betala för 24 månader där ochså.

Minsta totalkostnad (MTK) skall ju vara just det, alla kostnader som man behöver betala under abonnemangets bindningstid, och om man inte kan komma undan abonnemangskostnaden så skall den ingå i summan. MTK skulle isf varit 8727 kr.

Jag tycker eg att det är rätt märkligt att man kan göra så här men jag kommer hänvisa till MTK om Telenor gnäller vid uppsägningen, den står även i orderbekräftelsen jag fått.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Självklart kommer ni att få betala för 24 månader, det är knappast någon välgörenhet de ägnar sig åt. Fynd är trevligt, men det här är ganska uppenbart att ni kommer att få betala för.

Har faktiskt varit samma diskussion flera gånger tidigare, plocka ut en billig mobil och avbryt abonnemanget. Eftersom p40 har släppts kan det mycket väl vara lagerrensning.

Har köpt en samsung galaxy s6 för 30% av nypris i butik genom liknande erbjudande

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Derix:

Självklart kommer ni att få betala för 24 månader, det är knappast någon välgörenhet de ägnar sig åt. Fynd är trevligt, men det här är ganska uppenbart att ni kommer att få betala för.

Ja så är det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Självklart kommer ni att få betala för 24 månader, det är knappast någon välgörenhet de ägnar sig åt. Fynd är trevligt, men det här är ganska uppenbart att ni kommer att få betala för.

Varför skulle det här vara annorlunda än de telefoner som Tele2 säljer där man kan säga upp abonnemanget direkt utan extra kostnad?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av altair4:

Telenor har nog bättre koll på sina abonnemang än Elgiganten.

@altair4

Men nu står det att man får telefonen för 80kr i månaden när man tecknar 24 månaders Telenor abonemang.

Permalänk
Medlem

Okej, men kom inte här och klaga sen när ni blir slutfakturerade för hela bindningstiden.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@zarkov

Och jag chattade med Elgiganten och säger man upp abonnemanget får man betala för 24 månader abonemang plus 24 månader telefon säger de.

Elgiganten förmedlar bara abb och mobil, det är Telenor som levererar både tjänst och hårdvara. Rimligen har Telenors ktj bättre koll på saken än någon som säljer tvättmaskiner till vardags.

Oavsett vilket är det riskfritt att prova mtp 14-dagars ångerrätt.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zarkov:

Minsta totalkostnad (MTK) skall ju vara just det, alla kostnader som man behöver betala under abonnemangets bindningstid, och om man inte kan komma undan abonnemangskostnaden så skall den ingå i summan. MTK skulle isf varit 8727 kr.

Jag tycker eg att det är rätt märkligt att man kan göra så här men jag kommer hänvisa till MTK om Telenor gnäller vid uppsägningen, den står även i orderbekräftelsen jag fått.

@zarkov

Minsta kostnad ja, hade varit skillnad om det stod max kostnad.

Nu menar de minsta kostnad för abonnemanget.

Telenor 8GB 24 Månader Spara 210kr /mån!
OperatörTelenor Startavgift 250:-
Totalt pris 24 mån 2 171:-
Abonnemang: 269:- /mån.
Telefon 80:- /mån.
Total månadskostnad 349:-

Detta står om man lägger telefonen i kundvagnen och sedan trycker på fliken så den dolda texten visas

Permalänk
Medlem

@anon298854:

Nej minsta kostnad de uppgivit är 80:- x 24mån + 250:- i startavgift + 1:- för att lägga den i varukorgen. Ingenting med abonnemanget att göra även om de skrivit ut på ett ställe att abonnemangskostnaden är 80:- när de menar telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@altair4

Men nu står det att man får telefonen för 80kr i månaden när man tecknar 24 månaders Telenor abonemang.

Som flera andra så tror inte heller att man behöver betala för abonnemanget, dvs 24 x 269kr. Tittar man på
"Minsta totalkostnad 24 mån." så är den 2 171 kr, vilket motsvarar priset för endast telefonen och antyder att du kan säga upp abonnemanget utan att behöva betala för den. Som jämförelse kan man titta på telefoner som säljs med Halebop som har bindningstid på sina abonnemang, där är "Minsta totalkostnad 24 mån." priset lika med abonnemang + telefon. Vilket är rimligt eftersom man inte kan säga upp Halebop abonnemanget utan att betala.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |