Huawei P30 Pro inkl. Telenorabonnemang-erbjudande, hur mycket blir totalkostnaden om man säger upp abonnemanget?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av altair4:

@Ister:

Nej minsta kostnad de uppgivit är 80:- x 24mån + 250:- i startavgift + 1:- för att lägga den i varukorgen. Ingenting med abonnemanget att göra även om de skrivit ut på ett ställe att abonnemangskostnaden är 80:- när de menar telefonen.

@altair4
Detta står om man lägger telefonen i kundvagnen och sedan trycker på fliken så den dolda texten visas.

Telenor 8GB 24 Månader Spara 210kr /mån!
OperatörTelenor Startavgift 250:-
Totalt pris 24 mån 2 171:-
Abonnemang: 269:- /mån.
Telefon 80:- /mån.
Total månadskostnad 349:-

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Japp, plockade hem en p30 pro. Varit missnöjd med batteriet på min s8 och p30 verkar ha grymt batteri. Får se hur det funkar med google play osv. Någon som vet?

Allt fungerar precis som vanligt /P30 Pro-ägare sen september

Permalänk
Medlem

Det står ju klart och tydligt
- Totalt pris 24 mån - 2 171:-

Under det
- Abonnemang:269:- /mån.
- Telefon80:- /mån.

Vi fattar att ovan är 349kr/mån - Men som man sagt tidigare. Telenor kör ej med bundet abonnemang längre. Välj annan telefon på deras hemsida så ser du själv att upplägget blir annorlunda med "Totalt pris 24 mån"

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nucky:

Det står ju klart och tydligt
- Totalt pris 24 mån - 2 171:-

Under det
- Abonnemang:269:- /mån.
- Telefon80:- /mån.

Vi fattar att ovan är 349kr/mån - Men som man sagt tidigare. Telenor kör ej med bundet abonnemang längre. Välj annan telefon på deras hemsida så ser du själv att upplägget blir annorlunda med "Totalt pris 24 mån"

Förstår det med men han på Elgiganten sa att för att få telefonen för 80kr i månaden binder man upp sig i 24 månader på abonnemanget. Säger man upp det får man betala abonnemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Förstår det med men han på Elgiganten sa att för att få telefonen för 80kr i månaden binder man upp sig i 24 månader på abonnemanget. Säger man upp det får man betala abonnemanget.

Då ljuger de ju med totalpriset som ska visa just det... Totalpris

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Gällande EG/Telenor:
Efter lite luskande i avtal och läsande på Telenors sida känns det rätt tydligt vad som gäller. Lite saxande:

Citat:

Våra nya abonnemang har ingen bindningstid (gäller abonnemang tecknade fr o m 2018-09-06).

Har du ett av våra äldre abonnemang, till exempel Telenor Frihet, kan du ha bindningstid med en viss bindningsrabatt.

https://www.telenor.se/kundservice/mobiltelefoni/abonnemang/h...

Telenor Fritid är just den abonnemangsform som EG säljer telefonerna med, och dessa avtal har alltså en bindningstid på 24 månader.

Citat:

9.6 Om Avtalet sägs upp av Telenor pga. Kundens avtalsbrott eller om Avtalet sägs upp av Kund utan beaktande av uppsägningstid, har Telenor rätt att debitera samtliga upplupna avgifter och andra debiteringar för Tjänst och avslutningsavgift enligt för Avtalet gällande prislista, i förekommande fall de fasta avgifter för resterande del av bindningstiden samt en avgift för värdet på terminal, digital mottagare eller annan utrustning, vilken bestäms baserat på bl.a. kvarvarande betalningar för utrustningen. Kund anses ha sagt upp Avtalet med omedelbar verkan bl.a. om Kunden byter operatör utan iakttagande av bindningstid och/eller uppsägningstid.

https://mediearkivet.telenor.se/Data/mw/Pdf/TH32028.pdf

Begär man en slutfaktura kommer denna alltså omfatta kvarvarande abonnemangstid samt kostnad för telefonen (terminal).

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Förstår det med men han på Elgiganten sa att för att få telefonen för 80kr i månaden binder man upp sig i 24 månader på abonnemanget. Säger man upp det får man betala abonnemanget.

Jag tror inte att dom vet. Jag har 7 stycken abonnemang tecknade via Elgiganten hos Telenor. Fick kampanjrabatt 24 mån på samtliga då det tecknades som står i avtalet. Kan ändå säga upp samtliga hos Telenor.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av twit:

Gällande EG/Telenor:
Efter lite luskande i avtal och läsande på Telenors sida känns det rätt tydligt vad som gäller. Lite saxande:
https://www.telenor.se/kundservice/mobiltelefoni/abonnemang/h...

Telenor Fritid är just den abonnemangsform som EG säljer telefonerna med, och dessa avtal har alltså en bindningstid på 24 månader.

https://mediearkivet.telenor.se/Data/mw/Pdf/TH32028.pdf

Begär man en slutfaktura kommer denna alltså omfatta kvarvarande abonnemangstid samt kostnad för telefonen (terminal).

Då stämmer det som Elgiganten sa att man får betala för 24 månader abonnemang.

Kollar man abonnemang info vid telefonen är det Telenor Frihet som har bindningstid.

Permalänk
Medlem

Oavsett vilket abonnemang du väljer hos Elgiganten vad gäller Telenor så benämner dem dessa som "Telenor Frihet" - Detta är helt felaktigt. Detta existerar inte ens längre hos Telenor.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Då stämmer det som Elgiganten sa att man får betala för 24 månader abonnemang.

Kollar man abonnemang info vid telefonen är det Telenor Frihet som har bindningstid.

Nämen vah? Går inte Telenor frihet att inte teckna längre? Är nog Elgiganten som ska uppdatera sig...
Vad är Telenor Frihet?
Telenor Frihet är ett av våra äldre abonnemang som inte längre går att teckna. Osäker på om du har Telenor Frihet? Läs mer här.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Gällande EG/Telenor:
Efter lite luskande i avtal och läsande på Telenors sida känns det rätt tydligt vad som gäller. Lite saxande:
https://www.telenor.se/kundservice/mobiltelefoni/abonnemang/h...

Telenor Fritid är just den abonnemangsform som EG säljer telefonerna med, och dessa avtal har alltså en bindningstid på 24 månader.

https://mediearkivet.telenor.se/Data/mw/Pdf/TH32028.pdf

Begär man en slutfaktura kommer denna alltså omfatta kvarvarande abonnemangstid samt kostnad för telefonen (terminal).

Som sagt av flera andra finns ej telenor frihet längre, och utifrån gamla listor verkar det ej ens finnas ett telenor frihet med 8 gb, gjorde hopp med 3, 6, 20 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Gällande EG/Telenor:
Efter lite luskande i avtal och läsande på Telenors sida känns det rätt tydligt vad som gäller. Lite saxande:
https://www.telenor.se/kundservice/mobiltelefoni/abonnemang/h...

Telenor Fritid är just den abonnemangsform som EG säljer telefonerna med, och dessa avtal har alltså en bindningstid på 24 månader.

https://mediearkivet.telenor.se/Data/mw/Pdf/TH32028.pdf

Begär man en slutfaktura kommer denna alltså omfatta kvarvarande abonnemangstid samt kostnad för telefonen (terminal).

Telenor Frihet har inte sålts sedan de avskaffade bindningstiderna, dvs mer än 1,5 år sedan. Att Elgiganten inte uppdaterat sin hemsida är iofs märkligt men de kan ju knappast sälja något som Telenor inte längre erbjuder.

På min orderbekräftelse står det "Telenor 8GB" som enligt Telenors hemsida inte har någon bindningstid. Jag har dessutom ett inspelat samtal med Telenors ktj där man bekräftar att jag inte behöver betala för abonnemanget. Om du inte vill chansa så är det ok, var och en gör som man vill.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av moonblase:

Då ljuger de ju med totalpriset som ska visa just det... Totalpris

@moonblase

Minsta totalpris står det ja, och vad är högsta priset då man får betala?

Permalänk
Medlem

Kan bara säga upp abonnemang efter 24 månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Som sagt av flera andra finns ej telenor frihet längre, och utifrån gamla listor verkar det ej ens finnas ett telenor frihet med 8 gb, gjorde hopp med 3, 6, 20 gb

Att man som privatperson inte kan teckna avtalet hos Telenor innebär inte att deras återförsäljare inte kan göra det.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@moonblase

Minsta totalpris står det ja, och vad är högsta priset då man får betala?

Minsta totalpriset som jag fattar är om man säger upp direkt - vilket man ska kunna. Högsta är IFALL man fortsätter betala. Tror inte det är svårare än så. Men tror oavsett inte denna diskussion kommer leda till något. Dem som vet mest är Telenor och eftersom @zarkov har inspelat telefonsamtal kommer detta förhoppningsvis stämma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@moonblase

Minsta totalpris står det ja, och vad är högsta priset då man får betala?

Det beror på hur många gånger du röstar i mello!

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@moonblase

Minsta totalpris står det ja, och vad är högsta priset då man får betala?

Det är omöjligt att lista högsta totalkostnad, då dom inte vet hur du ringer eller surfar.
Du kan säkerligen komma upp otroliga summor i månaden om du försöker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Minsta totalpriset som jag fattar är om man säger upp direkt - vilket man ska kunna. Högsta är IFALL man fortsätter betala. Tror inte det är svårare än så. Men tror oavsett inte denna diskussion kommer leda till något. Dem som vet mest är Telenor och eftersom @zarkov har inspelat telefonsamtal kommer detta förhoppningsvis stämma.

@Entash

Och han nämnde till Telenor att det är abonnemanget Telenor Frihet som Elgiganten har till telefonen?
Det abonemanget har 24 månaders bindningstid.

Då hade säkert Telenor sagt något helt annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@moonblase

Minsta totalpris står det ja, och vad är högsta priset då man får betala?

För i helvete... MINSTA totalpriset = det minsta du behöver betala...

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Ok, här har ni svaret.

https://www.telenor.se/kundservice/vanliga-fragor/mobilabonne...

Tomten som Ister pratade med på telenor har noll koll. Som entash säger, så har EG fuckat upp och försöker sälja ett abb som ej längre existerar (Telenor Frihet).

Vilka mobilabonnemang kan jag välja mellan?
Våra nya abonnemang (tecknade fr o m 2018-09-06) har samma namn som sin surfmängd. Du kan välja mellan:

3 GB
8 GB
15 GB
30 GB
70 GB
Obegränsat
Läs om våra nya abonnemang och se priser

Tidigare har våra mobilabonnemang hetat Telenor Frihet. Är du kund sen innan kan det vara så att du fortfarande har Telenor Frihet, eller ett av våra ännu äldre abonnemang. Då kan du när som helst välja att byta till något av våra nya, även om du har bindningstid kvar på ditt nuvarande abonnemang.

Våra nya abonnemang har:

inga bindningstider

mer data till lägre pris
surfa som hemma i 41 länder
fria samtal, sms och mms i Sverige.

summering, AVTAL SOM TECKNAS MED TELENOR EFTER 2018-09-06 har INGEN BINDNINGSTID oavsett vad EG säger.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Telefon och avser att säga upp mitt abonnemanget direkt.
Får jag inte det har jag en print screen på både elgiganten där det står minsta totalkostnad och tack för ditt köp i samma bild.
Häver köpet om jag inte får säga upp abonnemanget direkt så antingen har jag en jäkligt bra lur för 2100 eller så står jag här utan om 1 vecka eller så.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

https://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefon...

Detsamma är Telenor 8GB

säger upp direkt = gratis telefon?

omöjligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rayfix:

Nepp, 251 kr i startavgift. Som sagt kommer denna diskussionen inte bli avklarad förrän vi kommer i kontakt med Telenor efter helgen så vi får se helt enkelt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rayfix:

Exakt, vi får se hur många här som måste skicka tillbaka sina P30.
Annars är det för bra 😆

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Tråkigt, men med tanke på priset så ska man nog inte klaga
Den har då gått igenom för dig så det ska vara lugnt, bara sitta ner i båten och vänta

Den kom fram redan idag 😁

Permalänk
Medlem

Jag beställde en p30 PRO nu. Jag har redan ett abonnemang hos Telenor, men beställde nytt nummer till denna (eftersom man inte kunde knyta telefonen till sitt nuvarande abonnemang).

Jag hoppas inte detta blir ett problem? Alltså att erbjudandet bara skulle gälla för "nya kunder".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Jag beställde en p30 PRO nu. Jag har redan ett abonnemang hos Telenor, men beställde nytt nummer till denna (eftersom man inte kunde knyta telefonen till sitt nuvarande abonnemang).

Jag hoppas inte detta blir ett problem? Alltså att erbjudandet bara skulle gälla för "nya kunder".

Det står ingenstans att det bara skulle gälla nya kunder, så ska inte vara några konstigheter.

För att sätta stopp på detta "tjafs" om vad som gäller: jag kan berätta att jag köpte min P20 Pro på samma sätt för typ 15 månader sedan och det var inga som helst problem att säga upp abonnemang och be om att få slutfakturera kostnaden för telefonen. Det står väldigt klart och tydligt vid beställning att lägsta totalkostnad är 2 171 SEK. Det går inte att misstolka.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Det står ingenstans att det bara skulle gälla nya kunder, så ska inte vara några konstigheter.

För att sätta stopp på detta "tjafs" om vad som gäller: jag kan berätta att jag köpte min P20 Pro på samma sätt för typ 15 månader sedan och det var inga som helst problem att säga upp abonnemang och be om att få slutfakturera kostnaden för telefonen. Det står väldigt klart och tydligt vid beställning att lägsta totalkostnad är 2 171 SEK. Det går inte att misstolka.

Tack för bekräftelsen, en fråga bara. När man säger upp, ska man ange det nya telefonnumret eller typ personnr? Har ej fått det nya numret ännu.