1440p medium kanske lite high settings

Permalänk

1440p medium kanske lite high settings

Tjena jag planerar att bygga en pc och jag tänker köpa en monitor som är 1440p och jag vet inte vilket grafikkort jag ska köpa, jag vill kunna nå ungefär 144 fps med mest medium settings och lite high settings har någon några rekommendationer? P.S detta är en ganska lågbudget pc så inget kort över 4000kr min processor kommer vara ryzen 5 2600
Tacksam för alla svar

Permalänk
Permalänk
Skrivet av osterlichtenich:

Skulle ett 1660ti funka? Som sagt så behöver jag inte ha så höga settings alls mest medium

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Villedenlille:

Skulle ett 1660ti funka? Som sagt så behöver jag inte ha så höga settings alls mest medium

2060 Super för 4k är ett kap. IMO, prestandaskillnaden mellan 2060 super och 1660 Ti är för stor för att det ska värt att spara 700 kr (billigaste modellen). För att svara på din fråga, 1660 Ti hade fungerat beroende på spel.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Beror ju helt på vilket spel det är också. I den del spel gör ju inställningarna inte så stor skillnad på fps medan det kan göra större skillnad i andra spel. Med det sagt så rekommenderar även jag ett 2060 Super för 1440p på budget. Frågan är om du inte också skulle behöva en 3600 processor för att komma närmare dina mål. 144 fps i 1440p går inte så bra ihop med en budget dator. Om upplösningen inte är så viktig i annat än spel så skulle jag rekommendera att satsa på 1080p som passar betydligt bättre ihop med en budgetdator. När man väl är inne i spelet så märker man nog ingen stor skillnad på 1440p och 1080p. Däremot märker man skillnaden i Windowsmiljö väldigt mycket.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

@fantomsmurfen: Jag kollar på lite videor med rx 5600 xt och r5 2600 på 1440p och cpu verkar mest vara på 35% - 60% men iallafall så tänker jag vänta nåt år innan jag köper så om det är några drivrutinfel så har dom säkert fixat dom tills dess men tack iallafall för hjälpen

Permalänk
Skrivet av osterlichtenich:
Skrivet av Vzano:

2060 Super för 4k är ett kap. IMO, prestandaskillnaden mellan 2060 super och 1660 Ti är för stor för att det ska värt att spara 700 kr (billigaste modellen). För att svara på din fråga, 1660 Ti hade fungerat beroende på spel.

jag ska nog göra mera research och jag tror jag ska vänta nåt år innan jag bygger pc:n så jag har lång tid att kolla upp men jag är tacksam för all hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villedenlille:

jag ska nog göra mera research och jag tror jag ska vänta nåt år innan jag bygger pc:n så jag har lång tid att kolla upp men jag är tacksam för all hjälp

Om du tänker vänta något år innan du bygger datorn, så är det grafikkort som du letar efter inte ute just nu.
Kolla in igen om 4-8 månader så kommer du få se nyare och mycket bättre kort, eller följden på begagnatmarknaden av de släppen.