Call of Duty: Modern Warfare 2019 – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekbad:

Exakt sådär är det för mig med, vissa matcher.. kommer in och fryslaggar till sådär lite frekvent! Hur löste ni det?

Radeon 5700xt
Amd ryzen 5 3600

Fick tips av någon annan här i tråden som också har 5700XT att sätta allt på low, flyter faktiskt på perfekt efter det. Men det blir ju lite pixligt, fast hellre det än stutter.

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Fick tips av någon annan här i tråden som också har 5700XT att sätta allt på low, flyter faktiskt på perfekt efter det. Men det blir ju lite pixligt, fast hellre det än stutter.

Satt allt på low, fick ont i huvudet var ju så suddigt alltihopa.. vet du vad man ska sätta på för att få det att "flyta" ihop bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekbad:

Satt allt på low, fick ont i huvudet var ju så suddigt alltihopa.. vet du vad man ska sätta på för att få det att "flyta" ihop bättre?

Kolla så att din rendering resolution står på 100%, det är en annan fin bugg med detta spel som ändrar den till 50% varje gång jag startar spelet 🤪

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Kolla så att din rendering resolution står på 100%, det är en annan fin bugg med detta spel som ändrar den till 50% varje gång jag startar spelet 🤪

Korrekt haha! hade sänkt upplösningen till 1250xxxx.. men nuså! Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går binda så man kan snacka på steam som vanligt i COD? alltså alt+tab?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekbad:

Någon som vet om det går binda så man kan snacka på steam som vanligt i COD? alltså alt+tab?

Klicka på enter så öppnas chatten upp?

Sen är väl standard för friends O tror jag

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Klicka på enter så öppnas chatten upp?

Sen är väl standard för friends O tror jag

Tänkte mest skönt att kunna prata på steam utan att tabba ur, har lagt till cod som "icke steamspel"

Permalänk
Medlem

Fick samma problem som med apex nyss, mitt i en duell så blir skärmen svart, allt ljud försvinner (datorn är fortfarande på) men den verkar starta om sig själv fast den är på? För kommer till windows och måste logga in igen

Får "no signal" på skärmen, och fick ett snabbt pipljud sen tvungen att logga in allt

Permalänk
Medlem

Vad har hänt med Euphrates bridge? Har inte stött på den under säsong 3.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk

Fråga kring detta spel:

Jag har förgäves försökt hitta detta spel till PC. Nu vill jag inte köpa det elektroniskt via nätet utan jag vill köpa det så man får spelet i kartong/DVD-fodral. Jag har alla andra COD spel i DVD-fodral format och jag vill samla alla i min game-samling.

Någon som vet var jag kan hitta COD Modern Warfare från 2019 med DVD-fodral?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Fråga kring detta spel:

Jag har förgäves försökt hitta detta spel till PC. Nu vill jag inte köpa det elektroniskt via nätet utan jag vill köpa det så man får spelet i kartong/DVD-fodral. Jag har alla andra COD spel i DVD-fodral format och jag vill samla alla i min game-samling.

Någon som vet var jag kan hitta COD Modern Warfare från 2019 med DVD-fodral?

Samma för mig, men spelet finns tyvärr bara som digital utgåva.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Samma för mig, men spelet finns tyvärr bara som digital utgåva.

Det tycker jag är extremt dåligt om jag får påpeka det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Det tycker jag är extremt dåligt om jag får påpeka det

Håller med. Vet inte vad det kostar nu, men tidigare var det svindyrt på BattleNet dessutom. Men väldigt bra spel iaf.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Håller med. Vet inte vad det kostar nu, men tidigare var det svindyrt på BattleNet dessutom. Men väldigt bra spel iaf.

Tror jag såg att det fanns för typ 160 kr om man sökte på det och skrev prisjakt eller dylikt. Någon utländsk sida där man skulle få en kod och bara behövde betala 173 kr eller om det var 163...

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Tror jag såg att det fanns för typ 160 kr om man sökte på det och skrev prisjakt eller dylikt. Någon utländsk sida där man skulle få en kod och bara behövde betala 173 kr eller om det var 163...

Någon som vet om det verkligen funkar. Tycker 500:- är ganska mycket för ett spel.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Knotvillage:

Tycker 500:- är ganska mycket för ett spel.

Det är väl egentligen en separat diskussion men med tanke på hur många timmar nöje man kan få ut av vissa spel och i den här specifika franschisen framförallt nya MW så håller jag inte riktigt med i det här fallet, även om det givetvis är trevligt om man kan komma undan billigare.

Singleplayer-kampanjen tyckte i alla fall jag var välgjord och gav en handfull timmar (speciellt när man kör på Realism antar jag).
Utöver det får du flertalet Coop-lägen samt en ganska bred multiplayer och även Warzone som i sig förvisso är gratis.
Till skillnad från många tidigare COD så har man iaf inte hittills behövt betala något för att få tillgång till nya vapen eller kartor som släppts, tidigare har det varit map packs och dylikt.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Tror jag såg att det fanns för typ 160 kr om man sökte på det och skrev prisjakt eller dylikt. Någon utländsk sida där man skulle få en kod och bara behövde betala 173 kr eller om det var 163...

Jag köpte mitt här, https://uk.gamesplanet.com/. Var det billigaste jag hittade då och kändes legit. Det fungerade bra hursomhelst.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Det är väl egentligen en separat diskussion men med tanke på hur många timmar nöje man kan få ut av vissa spel och i den här specifika franschisen framförallt nya MW så håller jag inte riktigt med i det här fallet, även om det givetvis är trevligt om man kan komma undan billigare.

Singleplayer-kampanjen tyckte i alla fall jag var välgjord och gav en handfull timmar (speciellt när man kör på Realism antar jag).
Utöver det får du flertalet Coop-lägen samt en ganska bred multiplayer och även Warzone som i sig förvisso är gratis.
Till skillnad från många tidigare COD så har man iaf inte hittills behövt betala något för att få tillgång till nya vapen eller kartor som släppts, tidigare har det varit map packs och dylikt.

Jag kör aldrig MP. Tar det 5h att varva spelet så blir det ett ganska dyra timmar. Dock brukar jag köra nya spel igen efter bara några veckor så kan man upptäcka mycket mer.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Red Beaver:

Jag köpte mitt här, https://uk.gamesplanet.com/. Var det billigaste jag hittade då och kändes legit. Det fungerade bra hursomhelst.

För närvarande var det dyrare där än på den officiella sidan. Typ 2 euro dyrare. Kostar 470 på den officiella.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Nu kommer riktiga nybörjarfrågor men det bjuder jag på. Brukar köra alla spel på det lättaste. Vill bara uppleva själva spelet utan större motstånd. Går det att köra MP i samma läge. Välja matcher där det bara är nybörjare?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Knotvillage:

Nu kommer riktiga nybörjarfrågor men det bjuder jag på. Brukar köra alla spel på det lättaste. Vill bara uppleva själva spelet utan större motstånd. Går det att köra MP i samma läge. Välja matcher där det bara är nybörjare?

Du kan inte välja själv men i Modern Warfare så finns det "skill based matchmaking" vilket innebär att du ska matchas med spelare som är ungefär på din nivå. Vet inte hur det fungerar i början innan spelet vet hur bra det går dock.

Om du vill börja att testa lite avslappnat så går det att köra "Private matches". Där sätter du själv de flesta reglerna gällande game type, tid, poänggräns och så vidare och kan spela mot bottar för att lära dig kring kartor, perks, kill streaks, vapen och annat. Har du några kompisar som lirar spelet så kan även de joina och i de här matcherna så sparas inga resultat till din profil.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Hur är det i BF5 när det kommer till MP? Samma system?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Vad har hänt med Euphrates bridge? Har inte stött på den under säsong 3.

Spelade den senast idag

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av bubbelbabbel:

Vad har hänt med Euphrates bridge? Har inte stött på den under säsong 3.

Tror att de justerat vilka gametypes den finns med i bara, fanns i domination för ett bra tag sedan om jag inte minns fel men inte längre.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Tror att de justerat vilka gametypes den finns med i bara, fanns i domination för ett bra tag sedan om jag inte minns fel men inte längre.

Har nog aldrig spelat den i Domination, bara i Deathmatch, men har inte sett den på kanske 100 matcher.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk

Bara jag som tycker det är väldigt svårt att se motståndarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av niille123:

Bara jag som tycker det är väldigt svårt att se motståndarna?

Vad spelar du på för upplösning? Scaling?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Nån som har problem att ladda ner patchen? Har haft den i gång nu i ca 6h på 99% men laddar ner jättelångsamt..

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Försökt ladda ner nu i 24h... Går till 5mb/s sen ner till par hundra KB/s och sedan till 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deki90:

Försökt ladda ner nu i 24h... Går till 5mb/s sen ner till par hundra KB/s och sedan till 0

Jag bytte till "Americas" och satte VPN till USA. Då gick jag upp till 12 Megabyte/s.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021