Brusreducerande gamingheadset?

Permalänk
Medlem

Brusreducerande gamingheadset?

Hej hallå!

Efter att ha sökt av lite på nätet efter brusreducerande gamingheadset så inser jag att de är nästintill obefintligt..
När jag säger brusreducerande så menar jag att de stänger ute ljud till öronen, inte att micen ska reducera brus.
För min del så hade det varit kung att kunna stänga ute allt ljud som kommer IRL(käringar, tv-ljud, galna gubbar ute på gatan, härj i köket osv) och bara kunna få höra det som sker i datorns värld.

Någon som sitter inne på någon vettig förklaring till varför det är sån liten marknad på den punkten?

Visa signatur

MOBO: MSI Z370 Gaming Pro Carbon, CPU: Intel i7-8086k with Fractal Design Celsius s36, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB, GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio. Monitor: ASUS MG278Q, CASE: Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Gissningsvis pga att marknaden är ganska liten. I hemmet kan man oftast kontrollera omgivningen, och "gaming-headsets" är oftast i en prisklass som inte rymmer brusreducering. Sen finns det ju väldigt bra brusreducerande headsets som inte har nån gaming-design. Dessa fungerar dock utmärkt även till spel.

Vill du stänga ute omgivningen fungerar slutna lurar också väldigt bra.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Lite OT men Discord har nu släppt krisp, fungerar riktigt bra för att filtrera ut annat än röster.
Ingen speciell hårdvara behövs.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

De där med att kontrollera omgivningen har jag provat, men att försöka få sambon att sänka TV'n har länge varit ett mission impossible!

Kanske får ta o kika på ett par bra slutna lurar istället, har idag ett par Steelseries Siberia 840, gillar att den har 2 batterier så man snabbt kan skifta, men är inte direkt imponerad över hur mkt omgivningsljud som släpps in..

Visa signatur

MOBO: MSI Z370 Gaming Pro Carbon, CPU: Intel i7-8086k with Fractal Design Celsius s36, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB, GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio. Monitor: ASUS MG278Q, CASE: Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeiNo:

De där med att kontrollera omgivningen har jag provat, men att försöka få sambon att sänka TV'n har länge varit ett mission impossible!

Kanske får ta o kika på ett par bra slutna lurar istället, har idag ett par Steelseries Siberia 840, gillar att den har 2 batterier så man snabbt kan skifta, men är inte direkt imponerad över hur mkt omgivningsljud som släpps in..

Jag har också en sambo som gillar att titta på TV eller ibland på bärbara datorn i sängen bredvid. Som @hakd sa så finns numera Krisp, men du kan även gå in i inställningarna och själv styra hur mycket ljud runtomkring som micen ska ta upp.
Den finns under Röst & video (Voice & video) -> ingångskänslighet (input sensitivity). Den är från början i bockad "automatisk" men du kan styra den manuellt så att den inte plockar upp ljud under en viss nivå. Fungerar väldigt bra!

EDIT: Sorry, missade att du vill få bort ljudet, inte att du vill skona andra. Låter min post vara kvar om andra vill mixtra med mic-upptaget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devik:

Jag har också en sambo som gillar att titta på TV eller ibland på bärbara datorn i sängen bredvid. Som @hakd sa så finns numera Krisp, men du kan även gå in i inställningarna och själv styra hur mycket ljud runtomkring som micen ska ta upp.
Den finns under Röst & video (Voice & video) -> ingångskänslighet (input sensitivity). Den är från början i bockad "automatisk" men du kan styra den manuellt så att den inte plockar upp ljud under en viss nivå. Fungerar väldigt bra!

https://closedlooplabs.com/static/discord/discord-auto-sens.png

Jag tror det är ett smärre missförstånd, problemet är inte att folk hör via micen, problemet är att jag tycker lurarna släpper in för mycket ljud från min omgivning.

Det är min omgivnings ljud jag vill få bort för att bättre kunna fokusera på ljuden inne i spelet.

Visa signatur

MOBO: MSI Z370 Gaming Pro Carbon, CPU: Intel i7-8086k with Fractal Design Celsius s36, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB, GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio. Monitor: ASUS MG278Q, CASE: Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeiNo:

Jag tror det är ett smärre missförstånd, problemet är inte att folk hör via micen, problemet är att jag tycker lurarna släpper in för mycket ljud från min omgivning.

Det är min omgivnings ljud jag vill få bort för att bättre kunna fokusera på ljuden inne i spelet.

Japp, insåg det själv när jag läste lite noggrannare haha Nu vet du iallafall hur du kan fixa med input om andra stör sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeiNo:

Hej hallå!

Efter att ha sökt av lite på nätet efter brusreducerande gamingheadset så inser jag att de är nästintill obefintligt..
När jag säger brusreducerande så menar jag att de stänger ute ljud till öronen, inte att micen ska reducera brus.
För min del så hade det varit kung att kunna stänga ute allt ljud som kommer IRL(käringar, tv-ljud, galna gubbar ute på gatan, härj i köket osv) och bara kunna få höra det som sker i datorns värld.

Någon som sitter inne på någon vettig förklaring till varför det är sån liten marknad på den punkten?

Har också funderat på det där. Även med stängd dörr hör man tvättmaskin/torktumlare centrifugera på högvarv.
Hade varit skönt med att slippa det

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devik:

Japp, insåg det själv när jag läste lite noggrannare haha Nu vet du iallafall hur du kan fixa med input om andra stör sig

Ja, sådant har man ju visserligen haft koll på innan, även om man nu tillhör Team Teamspeak Tack ändå!

Skrivet av griid:

Har också funderat på det där. Även med stängd dörr hör man tvättmaskin/torktumlare centrifugera på högvarv.
Hade varit skönt med att slippa det

Ja, det är sådana ljud som en annan vill få bort också bland annat, stänga ute verkligheten helt! haha

Visa signatur

MOBO: MSI Z370 Gaming Pro Carbon, CPU: Intel i7-8086k with Fractal Design Celsius s36, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB, GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio. Monitor: ASUS MG278Q, CASE: Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem

Om du menar ett aktivt brusreducerande headset så hjälper det ju inte jättemycket mot sånt som inte är brus. Därför är det ganska meningslöst att ha hemma om det inte är dammsugaren du inte vill höra.

Om du menar brusreducerande som i passivt likt ett par hörselkåpor, så finns det ju en hel drös på marknaden. Det är slutna headset som gäller då, och vissa är mer tättslutande än andra. Jag har Sennheiser GSP 600 som är ordentligt tättslutande, tror något liknande skulle passa dig.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du sitter med öppna lurar och behöver bara ha ett par som är stängda?

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Entusiast

Jag brukar ofta köra mitt Bose QC35 med datorn, fungerar utmärkt med brusreduceringen. Däremot stängs den av om man vill ha igång mikrofonen samtidigt. Det är möjligt att det är åtgärdat på uppföljaren Bose NC 700.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Håller med. Helt sinnesjukt att detta inte existerar 2020.

Jag har klistrat på en sånhär på mina Bose QC25. Bästa lösningen i nuläget...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Det är inte så att du sitter med öppna lurar och behöver bara ha ett par som är stängda?

Ja, det verkar onekligen som så att det är ett par stängda jag är på jakt efter, naivt trott så har jag alltid trott att alla headsets varit stängda, men att on-ear - over-ear osv bara varit olika benämningar, men nu så verkar man va med på noterna om att over-ear är stängda och on-ear är öppna.. Såvida jag inte är helt ute o cyklar där också! haha

Visa signatur

MOBO: MSI Z370 Gaming Pro Carbon, CPU: Intel i7-8086k with Fractal Design Celsius s36, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB, GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio. Monitor: ASUS MG278Q, CASE: Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeiNo:

Ja, det verkar onekligen som så att det är ett par stängda jag är på jakt efter, naivt trott så har jag alltid trott att alla headsets varit stängda, men att on-ear - over-ear osv bara varit olika benämningar, men nu så verkar man va med på noterna om att over-ear är stängda och on-ear är öppna.. Såvida jag inte är helt ute o cyklar där också! haha

Du är fortfarande ute och cyklar. Over-ear/on-ear är hur de sitter på öronen. Båda varianter finns som öppna/slutna

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Du är fortfarande ute och cyklar. Over-ear/on-ear är hur de sitter på öronen. Båda varianter finns som öppna/slutna

Älskar öppningen på ditt svar! haha
Aja, då fick man lära sig nå mer idag! Livet och internet är bra fantastiskt!

Tips på bra slutna gaminglurar sökes!

Visa signatur

MOBO: MSI Z370 Gaming Pro Carbon, CPU: Intel i7-8086k with Fractal Design Celsius s36, RAM: Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 16GB, GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio. Monitor: ASUS MG278Q, CASE: Fractal Design Define S2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeiNo:

Älskar öppningen på ditt svar! haha
Aja, då fick man lära sig nå mer idag! Livet och internet är bra fantastiskt!

Tips på bra slutna gaminglurar sökes!

Jag bara spann vidare på din frågeställning vad gäller cyklandet

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

JBL har släppt sin Quantum serie, där de två översta modellerna, Quantum 800 och Quantum One har brusreducering.
De finns tyvärr inte på Svenska marknaden än, jag har mailat JBL Sverige och de vet inte heller när de får in dem.
Men går säkert att få tag i från US of A om man verkligen vill vara först i Sverige.
De har fått väldigt gott betyg för sitt ljud, och micken verkar helt ok.

https://www.jbl.com/gaming/QUANTUM800.html

Permalänk
Avstängd

Vet inte om det klassas som ett ”gamingheadset” men jag använder dessa och fungerar utmärkt i spel: https://www.microsoft.com/sv-se/p/surface-headphones-2/8wq0bs...