Hur ställer jag in min universalfjärrkontroll?

Permalänk

Hur ställer jag in min universalfjärrkontroll?

Jag tog över en universalfjärrkontroll (One For All) som farsan hade hemma men aldrig använt. Jag googlade fram manualen till den och lyckades ställa in min TV (Philips).

https://www.oneforall.com/universal-remotes/urc-7110-essence-...

Men hur ställer jag in min BlueRay (Samsung) och digitalbox (Telia)?

Kan man ens ställa in sin digitalbox i en universalfjärrkontroll? Det står inget om varken BlueRay-spelare eller digitalboxar i manualen.

TV: Philips, 58PUS6504/12
Blu Ray-spelare: AH63-02275B
Digitalbox: Arris VIP 4302, Telia

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av coconutconfetti:

Jag tog över en universalfjärrkontroll (One For All) som farsan hade hemma men aldrig använt. Jag googlade fram manualen till den och lyckades ställa in min TV (Philips).

https://www.oneforall.com/universal-...nce-tv/support

Men hur ställer jag in min BlueRay (Samsung) och digitalbox (Telia)?

Kan man ens ställa in sin digitalbox i en universalfjärrkontroll? Det står inget om varken BlueRay-spelare eller digitalboxar i manualen.

Din länk funkar inte, men endera får du prova dig fram eller så kanske den har en lärfunktion.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Din länk funkar inte, men endera får du prova dig fram eller så kanske den har en lärfunktion.

Nu ändrade jag länken.
Lärfunktion? Vad menar du?

Permalänk
Rekordmedlem

Nu ändrade jag länken.
Lärfunktion? Vad menar du?

Man sätter universalen i lärläga och trycker på en knapp på originalet och så indikerar universalen att den känt av koden och så trycker man på den knapp man vill ska få den funktionen, upprepa...
Nått så brukar det gå till.

Den fjärren du länkar är inte lärbar men den kan ju prova koder så du får väl köra den metoden.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Den fjärren du länkar är inte lärbar men den kan ju prova koder så du får väl köra den metoden.

Men det står bara om TV-apparater där, inget om Blue Ray-spelare eller digitalbox.

Permalänk
Rekordmedlem

Men det står bara om TV-apparater där, inget om Blue Ray-spelare eller digitalbox.

Låt den köra testfunktionen och se om nått fungerar.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Låt den köra testfunktionen och se om nått fungerar.

Det funkade med TV:n.

Permalänk
Rekordmedlem

Det funkade med TV:n.

Om du inte fått träff så kommer den nog inte att fungera.

Visa signatur

Permalänk

@mrqaffe: (Med träff menar du vad som står i manualen va?)

Permalänk
Rekordmedlem

@mrqaffe: (Med träff menar du vad som står i manualen va?)

Ja att man låter fjärren prova sig fram och ser om nån kod fungerar.

Visa signatur