Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Google Stadia-kontrollern får stöd för trådlös användning på PC

Permalänk
Melding Plague

Google Stadia-kontrollern får stöd för trådlös användning på PC

Med start denna vecka kan Google Stadia-kontrollern användas trådlöst även när tjänsten används med webbläsare på PC.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För mig är priset på spelen på Stadia fortfarande helt absurda. Hur ska de kunna konkurrera med Microsoft när de kommer att erbjuda strömning av Xbox game pass-spelen senare?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Hoppade på erbjudandet om 2 månader och passade på att köpa handkontrollen nu när den gick att köpa löst. Har bara hunnit testa GRID och steamworld hittills. GRID gick från ospelbart för mig till dugligt och steamworld från dugligt till helt okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

För mig är priset på spelen på Stadia fortfarande helt absurda. Hur ska de kunna konkurrera med Microsoft när de kommer att erbjuda strömning av Xbox game pass-spelen senare?

/hulle.

Antingen satsar de rejält på exklusiva spel och lyckas få fram något bra och populärt. Eller så släpper de en game pass konkurrent och kompenserar bristen av spel genom att ha mycket bättre Bildfrekvens och Grafikkvalitet.

Det lilla jag testade stadia så blev jag positivt överraskad destiny 2 fungerade bra latensmässigt grafiken var däremot rätt lågt ställd.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Hoppade på gratismånaderna för att jag var nyfiken på hur det hela skulle funka. Grid 2 kändes som att spela rq med modem för 25 år sedan.

Destiny 2 funkade förvånansvärt bra men de har ett större problem vilket är att det saknas spelare. Köade för pvp flera gånger och fick 1 game på kanske 20 försök. Då väntade jag i 10 minuter. Det spelet är dött på stadia.

PUBG first person view, lång kö ca 3-4 minuter, funkar ok men är väldigt fult och smetigt. Första gamet 15 kills och chicken dinner. Andra gamet 10+ kills och chicken dinner. Upptäcker att jag antagligen spelar med 99% bottar och kanske 1 eller 2 riktiga personer men kan ha varit 0 riktiga och 100% bottar. Som jag fattat det får du spela mot xbox och playstationspelarna om du kör gamepad men jag spelar inte fps med handkontroll så där blev även det spelet ospelbart såvida du inte vill glänsa mot dåliga bottar eller kan tänka dig att spela fps med handkontroll.

Jag spelade allt i chrome på desktop med mus och tangentbord.

Permalänk
Livsnjutare 😎

Inte en dag för tidigt.
Men något de skulle haft vid launch eftersom de nog tappade en del intressanta kunder redan för och då genom att artificiellt låsa handkontrollerna trådlöst till chromecast ultra och möjligheterna att teckna abonnemang till pc/andra plattformar...

De gjorde säkert det för att inte få för mycket tryck på tjänsterna vid launch, men det känns som det hela slog bakut istället 🙄

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

@boysetsfire: Själv testat Destiny 2 och tycker också som du säger att bilden är för ”smetig” – ser tydligt att videon är komprimerad trots uppkoppling på 100 Mbit/s med Ethernet. Lär bli bättre mindre tydligt på en TV där avståndet till bilden oftast är längre.

Inga inställningar för grafiken inne i spelet heller. GeForce Now ger fler möjligheter där. Sen har vi ju det där med ”input lag” för strömmande spel som blir extra tydligt i en förstapersonspangare.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Too little too late.

Permalänk

Funkar alldeles utmärkt att köra trådlöst med kontrollen på Android. Visst workaround men funkar perfekt.

Bara att gå till Stadia.com i Chrome. Öppna in skrivbordsläget.
Länka kontrollerna på Samma sätt som Chrome på datorn.

Vips kör man trådlöst med Stadia kontrollen.