Permalänk
Medlem

Kan jag använda den SATA-Power kabeln?

Hej!
Som ni ser på bilden så hänger det en, vad jag tror är, en SATA-Power kabel. Kan jag använda denna för att plugga in min nya SSD? Är det ens ens SATA-Power kabel?

Bild:
https://imgur.com/a/V5Xfmxu

Permalänk
Mattecoach

Svårt att se vad det är på bilden. Men eftersom en likadan är inpluggad i din nuvarande SSD, varför skulle den inte funka i din nya?

Permalänk
Medlem

Det ser onekligen ut som en helt normal strömsladd för SATA, så den borde gå alldeles utmärkt att använda för att strömsätta ytterligare en SATA SSD eller HDD.

Permalänk
Medlem

Ja, det ser väldigt mycket ut som en strömkontakt för SATA. Särskilt med tanke på att en av kontakterna redan verkar vara ansluten till SSDn högst upp i bilden. Det brukar ju sitta 3-4 strömkontakter för SATA på samma kabel från nätagget, så att man ska slippa dra flera kablar till diskarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Ja, det ser väldigt mycket ut som en strömkontakt för SATA. Särskilt med tanke på att en av kontakterna redan verkar vara ansluten till SSDn högst upp i bilden. Det brukar ju sitta 3-4 strömkontakter för SATA på samma kabel från nätagget, så att man ska slippa dra flera kablar till diskarna.

Tack! Då vet jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Tack så hemskt mycket!