Kan inte lägga in vissa filmer på Plex... Varför?

Permalänk

Kan inte lägga in vissa filmer på Plex... Varför?

Hej!

Jag kan inte lägga in vissa filer i Plex såsom SOS en segelskapsresak, Quick från 2019 mm. Dessa är MKV filer så det borde inte vara något problem. När jag lägger till de i Plex biblioteket så syns de helt enkelt inte, går inte söka på dem, de kommer inte upp...

Vad beror detta på?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tvingat en genomsökning av biblioteket? Du kan behöva ändra namn?

Permalänk
Medlem

När du lägger till mappen testa att ändra Scanner under advanced.

Jag har för mig att jag var tvugen att sätta min till "Plex video file scanner" för att hitta alla filer.
Har du "Plex movie scanner" så kommer den försöka att matcha din fil med något ur plex biblotek och hittar den inget i sitt biblotek så kommer du inte att hitta filmen.

Problemet med "Plex video file scanner" är att den kan hitta filen men den visar helt fel.

Vissa scrubs avsnitt jag har visar plex en bild för t.ex harry potter

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Jag har för mig att jag var tvugen att sätta min till "Plex video file scanner" för att hitta alla filer.
Har du "Plex movie scanner" så kommer den försöka att matcha din fil med något ur plex biblotek och hittar den inget i sitt biblotek så kommer du inte att hitta filmen.

Problemet med "Plex video file scanner" är att den kan hitta filen men den visar helt fel.

Hittar inte "Scanner" under "Advanced". Var går man in då? Har provat att uppdatera biblioteketu tan resultat.

Permalänk
Skrivet av Zippeer:

Hittade det nu! Håller på testa!

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hittar inte "Scanner" under "Advanced". Var går man in då? Har provat att uppdatera biblioteketu tan resultat.

Det blev helt rörigt med massvis av filer hit och dit som var ett par sekunder långa. Vet du hur man kan ångra detta/ta bort detta från Plex biblioteket utan att man raderar filmerna/filerna på hårddisken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Det blev helt rörigt med massvis av filer hit och dit som var ett par sekunder långa. Vet du hur man kan ångra detta/ta bort detta från Plex biblioteket utan att man raderar filmerna/filerna på hårddisken?

Borde räcka med att ta bort den mappen/disken inne i plex och söka om den?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Låter som "Samples", kolla igenom mapparna efter skräp eller radera ifrån plex.