Permalänk

Familjeabonnemang

Då mitt nuvarande abonnemang har sin sista betalning i slutet på juni, tänkte jag o sambon skaffa ett familjeabonnemang.
Jag vill även uppgradera telefonen i detta Abo.

Så undrade om några har lite erfarenhet med familjeabonnemang hos olika operatörer, pris, täckning, etc etc.
Ville även ha förslag på en ny telefon. INGEN IPHONE.

MVH Alexander.

Permalänk
Medlem

Bytt från Telenor med extra familjabonnemang till Hallon två separata kort. Helnöjd. Visst har man hört historier om att täckningen ute på landet inte är lika bra. Men jag bor i en storstad och det är bra. 45 kronor per månad till hösten sen är det 90 kronor tror jag för 6 GB.

Tidigare Telenor: 20 GB och 228 kronor per månad för två personer med alla rabatter (ung, bunden 24 månader och långtidskund) men mot slutet försvann två av dom och då blev det nära 600 kronor för två personer och bytte därför till Hallon. Telenor ville ha oss kvar och fick ner priset till 450 kronor men det räckte inte och vi bytte. Men använder ni mobilen mycket och har inte tillgång till wifi hela tiden så rekommenderar jag faktiskt Telenor om ni fixar ett bra pris.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

Vilken datamängd förbrukar ni?

Permalänk
Medlem

Titta på Vimla (Telenors nät), Hallon (3s nät), Fello (Telias nät), ofta billigare än de stora operatörerna och funkar alldeles utmärkt.
Sen köper du en OnePlus separat, de släpper ny mid-range lur snart som säkert levererar bra pris/prestanda.

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

Klarar själv mig på 95 kr var 30:e dag. Telefon köpt för 2000 kr förra våren, har nu fått uppdatering till Android 10.

Har alltså kontantkort som jag tankar på med 95 kr, 200 samtalsminuter, 2000 SMS och 3 GB surf. Finns abonnemang kring 90-100 kr med motsvarande i alla mobilnät.

Talar du familjeabonnemang behövs väl obegränsat för att de ska löna sig.

Permalänk

@fecko: ska checka in hallon!

Permalänk
Skrivet av Kaine_Uro:

Vilken datamängd förbrukar ni?

Kommer ha separat nätverk i hemmet. ja personligen klarar mig på under 10gb i månaden, men sambom kan dra iväg på 40 - 50 gb surf om hon är borta hemmifrån mycket

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Klarar själv mig på 95 kr var 30:e dag. Telefon köpt för 2000 kr förra våren, har nu fått uppdatering till Android 10.

Har alltså kontantkort som jag tankar på med 95 kr, 200 samtalsminuter, 2000 SMS och 3 GB surf. Finns abonnemang kring 90-100 kr med motsvarande i alla mobilnät.

Talar du familjeabonnemang behövs väl obegränsat för att de ska löna sig.

Låter som nåt jag hade klarat mig på utmärkt. brukar inte ha mer än 25 minuters samtal sammanlagt på en månad. kanske borde köra nåt som dig, och sen köpa separat t sambon istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allefråsmålandsskogar:

Låter som nåt jag hade klarat mig på utmärkt. brukar inte ha mer än 25 minuters samtal sammanlagt på en månad. kanske borde köra nåt som dig, och sen köpa separat t sambon istället.

Men vad är bättre där jämfört med https://www.hallon.se/mobiltelefoni?

Permalänk
Medlem

Nu är vi 3 i familjen och jag ville ha obegränsat med surf så läget är lite annat.

Landade i obegränsat hos 3, 499+99+99 eller 232kr per abonnemang. Förbokade nya Sony Xperia 1 II i samma paket för ytterligare 300kr/månad, men då ingår också ett par riktigt bra lurar på köpet.

Länk: https://www.tre.se/handla/mobiltelefoner/sony/xperia-1-ii?art...

Permalänk
Medlem

Jag säger bara Vimla! Jag betalar knappt 30-50kr för 20gb

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Binder du dig 24 mån så kan du via operatörerna få rabatterad telefon.

Har själv sen flera år bara köpt mina telefoner. Känns smidigast.

Har ett familjeabonnemang tecknat via Telenor. Vi är totalt 7 personer just nu. Betalar 519kr/mån obegränsad och 119kr/mån för samtliga extra användare. Obundet och kampanj i 24mån - Telefonabonnemang för totalt 1233kr/mån / 7 = 176kr/mån per huvud.

Har även Bredband via Telenor. Då de ej kunde uppgradera min hastighet så fick jag ytterligare rabatter på bredbandet.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Jag säger bara Vimla! Jag betalar knappt 30-50kr för 20gb

Det fungerar ju bra om man kan bjuda in massa folk. Själv lyckades jag värva 3st till Vimla, men bara 1 av dom fattade att använda min länk..

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Det fungerar ju bra om man kan bjuda in massa folk. Själv lyckades jag värva 3st till Vimla, men bara 1 av dom fattade att använda min länk..

Inte riktigt, det finns ett litet kryphål hos Vimla och det fungerar säkerligen hos andra företag som Fello/Hallon också. PMa mig så kan jag förklara hur du ska göra.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE