Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Skrivet av bAkewelle:

https://i.imgur.com/blkvLaa.jpg
Ny klocka min gamla xiaomi band 2, skärmen blev för mörk

vilken är de?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Fick detta som är lite speciellt.
Går bara att få om man donerar blod i holland 10ggr.
Finns till salu på holländska "tradera" men fick betala en person extra för att köpa det och sälja vidare till mig på ebay.
Men kul att äntligen få det.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Fick bli en ljustavla(eller vad man kan kalla det?) till datorn.
Jävligt nöjd faktiskt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Hade missat att hämta ut ett paket med dricka från när jag senast beställde från Tasty America så fick en påminnelse igår. Nu har jag ännu fler drycker att prova. Var inte 100% nöjd med alla så hoppas dessa är lite bättre. Speciellt de Japanska dryckerna smakade lite udda. Deras Cola fick jag verkligen tvinga mig att dricka upp. Så dessa får nog följa med på någon fest i sommar. Vem vet, någon annan kanske tycker de är kalas Även blåbärsdrickat var konstigt. Väldigt syntetisk smak. Men den går ner. Ivf en dag som denna med över 30 grader i skuggan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter fem månaders väntan fick jag äntligen min 3D-skrivare. Så egentligen är det väl inte mitt senaste inköp, men värd att visa upp ändå.

Byggdes ihop på ca en timme och ställdes i ett Ikea-skåp i klädkammaren.

Fungerar helt underbart och den har hittills skrivit ut flera onödiga plast-figurer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

vilken är de?

Den nya klockan heter Xiaomi amazfit gtr 47mm.

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

@Flutters: Har du nån länk på den? har aldrig sett nåt sånt tidigare, verkar riktigt häftigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andhas7:

@Flutters: Har du nån länk på den? har aldrig sett nåt sånt tidigare, verkar riktigt häftigt!

Köpte av denna säljaren på Etsy
https://www.etsy.com/shop/DreambigByRay

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

En ny handkontroll att strypa lite zombies med...

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Nu dog min tredje billiga grovdammsugare på ett år, och nu blev tydligen ÅF lika less på att byta den som mig...

Så det blev en dammsugare av lite bättre renommé än en viss billighetskedjas eget märke, framförallt så är det bättre filter, tre gånger så lång slang och av betydligt bättre kvalitet. Så nu kan jag dammsuga och slörpa sågspån hela dagarna.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Nytt chassi

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Livsnjutare 😎

Först så kollade jag bilderna... tänkte, säädan va snyggt.
Klickade vidare på sajten...

Sedan tänkte jag, det var riktigt snyggt,måste kolla upp det närmare - fick återvända till tråden.

Kollade upp namnet... kollade upp igen och missade något - spegelglasen verkade ju vara en specialgrej, eller ?
Läste mer på beteckningarna på hemsidan och jämförde mot Inet...

Det har ju inte släppts ännu ?
För det är väl detta ?
https://www.inet.se/produkt/6904585/lian-li-pc-o11-dynamic-pc...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av andreas_dock:

Först så kollade jag bilderna... tänkte, säädan va snyggt.
Klickade vidare på sajten...

Sedan tänkte jag, det var riktigt snyggt,måste kolla upp det närmare - fick återvända till tråden.

Kollade upp namnet... kollade upp igen och missade något - spegelglasen verkade ju vara en specialgrej, eller ?
Läste mer på beteckningarna på hemsidan och jämförde mot Inet...

Det har ju inte släppts ännu ?
För det är väl detta ?
https://www.inet.se/produkt/6904585/lian-li-pc-o11-dynamic-pc...

@FörstaÄrSåJävlaGod: tycker mig även se PCMR på bordet... är det föregående huseringen utav datorn?, ett helt skrivbord.. ?
Det är på snäppet till gallerikrav isåfall!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

@FörstaÄrSåJävlaGod: tycker mig även se PCMR på bordet... är det föregående huseringen utav datorn?, ett helt skrivbord.. ?
Det är på snäppet till gallerikrav isåfall!

https://i.ibb.co/7RmZx0R/pdmr-desk.png

Jag tror faktiskt det där är en reflektion. Om du kollar på bilderna ovan så ser man inte loggan

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem

Sommarnöje

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av andreas_dock:

Först så kollade jag bilderna... tänkte, säädan va snyggt.
Klickade vidare på sajten...

Sedan tänkte jag, det var riktigt snyggt,måste kolla upp det närmare - fick återvända till tråden.

Kollade upp namnet... kollade upp igen och missade något - spegelglasen verkade ju vara en specialgrej, eller ?
Läste mer på beteckningarna på hemsidan och jämförde mot Inet...

Det har ju inte släppts ännu ?
För det är väl detta ?
https://www.inet.se/produkt/6904585/lian-li-pc-o11-dynamic-pc...

Skrivet av andreas_dock:

@FörstaÄrSåJävlaGod: tycker mig även se PCMR på bordet... är det föregående huseringen utav datorn?, ett helt skrivbord.. ?
Det är på snäppet till gallerikrav isåfall!

https://i.ibb.co/7RmZx0R/pdmr-desk.png

Jag förbokade chassit redan i maj så det var från Inets första leverans jag fick datumet som står på hemsidan nu är för nästa "batch". Tror de får in ca 30-40 st totalt utav 2000 i världen.

Angående PCMR-loggan så sitter det inne i chassit, det blev visst en liten synvilla

Visa signatur

RTX 3090 Strix OC • 9900KS • Z390 Aorus Xtreme • Trident Z Royal 32GB 3200MHz CL14 • Kraken Z73 • 9x120mm Noctua • Corsair AX1000 Titanium • Samsung 980 PRO 2 TB • Samsung 970 EVO 500GB + 1TB • Lian Li PC-O11 PCMR Limited Edition

Asus 27" OLED 240 Hz • LG 38GL950G (3840x1600) • Audeze Mobius • Keychron K6 • Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av FörstaÄrSåJävlaGod:

Jag förbokade chassit redan i maj så det var från Inets första leverans jag fick datumet som står på hemsidan nu är för nästa "batch". Tror de får in ca 30-40 st totalt utav 2000 i världen.

Angående PCMR-loggan så sitter det inne i chassit, det blev visst en liten synvilla
https://i.imgur.com/QA6vIQD.jpg

Ahh då är jag med!
Riktigt fräscht chassi i varje fall, det skall du vara sjukt nöjd med

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Lite "slit och släng" kolstålsknivar

Permalänk
Medlem

Beställde en monitorarm då jag var trött på att ha extraskärmen uppsatt på en filamentrulle till 3D-skrivaren för att få den i samma höjd som de andra skärmarna.
Samt fyllde upp datorn med mer minne. Från 16 GB till dubbla 32 GB.
Fick 2 pingvinstänger på en order, då de skickades som 2 paket.
Båda i smak av cola, vilket slank ner direkt
RAM-minnena var slut vid beställning, så antar de skickade från butik som hade i lager.

Ursäkta de värdelösa bilderna från min mobil :S

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Måste hålla mig borta ifrån Lego avdelningen på Webhallen....
Aja, kommer se bra ut bredvid min Saturn V iaf!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Fick bli en ljustavla(eller vad man kan kalla det?) till datorn.
Jävligt nöjd faktiskt!
https://i.imgur.com/ZR8aAcJ.jpg

Vart köpte du den " ljustavlan" ?
Nu vill man också ha en sån

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Vart köpte du den " ljustavlan" ?
Nu vill man också ha en sån

https://www.etsy.com/shop/DreambigByRay

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Blev en ny fin dykdator dagen till ära!

Permalänk
Inaktiv

Hittade en 3800X på Fyndhörnan hos Webhallen för under 3k.
Bra prestanda för priset, tänkte vänta på XT men detta va svårslaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Lite "slit och släng" kolstålsknivar
http://i.imgur.com/TsvFNbol.jpg

Ser ut som Dao Vua? Rätt hyggliga budgetknivar för pengarna. 😁

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

@roxkz: Det stämmer bra!
Enda nackdelen är väl att dom är väldigt mjuka så man får slipa rätt ofta men så länge man kan lösa det själv är det ett bra budgetval.
Dom är inte i närheten av "fin-knivarna" men som du var inne på, kostar bara en bråkdel också

Permalänk
Medlem

Mikrodukar!

Nu har jag riktigt bra Mikrodukar igen! 20 stycken köpt på lokala färgaffären. Nilfisk proffer, inte några noname här inte.

Tack vare att vi använder mikrodukar till det mesta här hemma och har erfarenhet från proffs-städning. Så minimerar vi kem-produkter här hemma. Det är så många miljoner liter kem som köpts hem för hemmabruk som inte alls behövs, och ännu mindre om det skulle användas mikrodukar!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt med spegelglas, men tyvärr väldigt opraktiskt.

Btw, någon som kan tipsa om vart man får tag på lämpliga vantar/handskar som lämpar sig för arbete med plexiglas/spegelglas? Håller på med ett litet projekt där fingeravtryck måste undvikas.

Permalänk
Medlem

Passade på att uppgradera min router till en Asus RT-AC1300G Plus WiFi router när Elgiganten hade rea (byter från en Asus RT-N56U som tjänat mig väl i ca 7 år)