Två lite äldre Xeonpaket, GTX 1050 Ti Aero ITX 4G

Permalänk

Två lite äldre Xeonpaket, GTX 1050 Ti Aero ITX 4G

Nytt försök att jaga iväg hyllvärmarna. Samtliga prylar i gott bruksskick, funktionstestade innan nedpackning.

Paket 1:

Supermicro X8DTi-F (EATX, Tylersburg)
2st. Intel Xeon L5640 (6C/12T/2.26Ghz) (60W)
96Gb DDR3 Reg. ECC (12*8Gb PC3L-10600, en bank PC3-10600)
2st. Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2

Dual Intel NIC, BMC med IPMI 2.0/KVM på dedikerad LAN-port. Inget fartmonster med dagens mått mätt, men relativt många cores och mycket minne i energisnål tappning (60W per CPU). ATX-bakplåt medföljer.

Paket 2:

Supermicro X9SCA-F (ATX, C204)
32Gb DDR3 ECC UDIMM (4*8Gb, KVR1333D3E9S/8G)
Intel Xeon E3-1220 (4C/3.10Ghz)

Dual Intel NIC, BMC med IPMI 2.0/KVM på dedikerad LAN-port. Xeon-CPU i retailförpackning. ATX-bakplåt plus SATA-kablar och manual medföljer.

Utöver ovanstånde finns också följande över:

MSI GeForce GTX 1050 Ti AERO ITX 4G OCV1
4Gb GDDR5

Ursprungligen inköpt på Webhallen 2018-04 (kvitto medföljer), köpt av mig begagnat här på Sweclockers. Helt ok kort i bra formfaktor (17cm djupt), men barnet började spela andra spel -> nytt chassi -> större kort. Ni vet säkert.

Avhämtning inom (centrala) Göteborgsområdet, alternativt frakt med lämplig tjänst. Jag känner mig inte tvungen att sälja om inte acceptabelt bud inkommer (men inser att det ju inte handlar om fantasisummor här). Jag är inte heller särskilt intresserad av att stycka upp Xeonpaketen, tror inte heller det är rimligt att någon skulle vara intresserad av delarna.

Just det, gärna öppna/synliga bud som kommentarer. Det är så tråkigt att buda på annonser som sedan länge är avslutade via PM.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

600+ frakt för grafikkortet

Permalänk
Medlem

700 + frakt för gpu

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

350 + upphämtning för X9 Supermicro paket.

Permalänk
Medlem

Vad betraktar du som ett vettigt bud på paket 1? Känner att jag inte är väldigt väl insatt i denna sortens prylar... men man borde ju ha en dual xeon en gång i tiden right?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

600 plus frakt för paket 1.

Permalänk
Medlem

1000kr + frakt för paket 1

Permalänk

@Aldric T:

Det var ett liknande kort uppe häromdagen, men med halva mängden RAM och klenare CPU:er: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1599880-server-supermicro-x8dt6-f-dual-xeon-l5630-48gb-ecc-ram . 1200:- gick det för, så rimligen därifrån och en bit uppåt.

Skjuter kanske mig själv i foten här, men möjligen skall man ha ett syfte med prylarna innan köp och inte tvärtom. Det är ju lite bökiga grejer: stor formfaktor, tar en evighet att POST:a etc. etc. Mår bra av att stå på halvårsvis.

Permalänk

1200 kr + frakt för paket 1.

Permalänk
Medlem

Bjuder 450kr + frakt för paket 2.

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

475 + hämtning för paket 2.

När avslutas affär för paket 2?

Permalänk
Medlem

550kr + frakt för paket 2.

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk

@zRk-:

Jag tänkte låta annonserna löpa under morgondagen också och ta tag i (eventuell) försäljning under torsdag. Men som sagt, förbehåller mig rätten att låta bli affär om jag inte bedömer bud vara tillräckligt bra.

Vad gäller X9-paketet specifikt borde de 32Gb:en RAM rimligen vara värdefullast - om det är så att någon är intresserad av moderkort + CPU och har en applikation där 32Gb är onödigt mycket har jag även 16Gb ECC UDIMM liggande (4x4 av samma typ) - kan i så fall lägga ut 32Gb-kit:et separat någonstans.

/K.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Skrivet av habermas_links:

Men som sagt, förbehåller mig rätten att låta bli affär om jag inte bedömer bud vara tillräckligt bra.

Efterlyser riktpris på paket 2, med 32GB respektive 16GB

Permalänk
Medlem

@habermas_links:
För min del är det bara 32Gb alternativet som är intressant. Ska köra VM:ar och min nuvarande häck klarar inte mer än 16GB så jag har lite "växtvärk" där.

Visa signatur

Sometimes you can't pay it back, so you just have to pay it forward.

Permalänk
Medlem
Skrivet av habermas_links:

@Aldric T:

Det var ett liknande kort uppe häromdagen, men med halva mängden RAM och klenare CPU:er: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1599880-server-supermicro-x8dt6-f-dual-xeon-l5630-48gb-ecc-ram . 1200:- gick det för, så rimligen därifrån och en bit uppåt.

Skjuter kanske mig själv i foten här, men möjligen skall man ha ett syfte med prylarna innan köp och inte tvärtom. Det är ju lite bökiga grejer: stor formfaktor, tar en evighet att POST:a etc. etc. Mår bra av att stå på halvårsvis.

Att hitta jobb för den är inga problem, finns redan ett par servrar här :). Dock är jag för snål för att hala upp 1000-1500 för den. Tack för svar, och lycka till :).

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

700 kr avhämtning för GPU om det är mer intressant

Permalänk
Medlem

750+frakt för gpu

Permalänk

@zRk-:

Återkommer med detta under dagen.

Annars låter jag som sagt annonsen ligga öppen tills torsdag.

@mixxo har högsta bud på 1050-kortet.

Permalänk

@zRk-:

Lite svårt att hitta slutpriser för liknande prylar i Sverige, men jag hittar några avslut ute i Europa.

Så, riktpris 600:- för 16Gb och 900:- för 32Gb-varianten?

Icke-registrerade minnen ("UDIMM") går ju bra att köra i "vanliga" kort också (har själv använt dessa i H67- och Z97-moderkort med Ivy Bridge/Haswellprocessorer), naturligtvis i icke-ECC-läge då.

/K.

Permalänk
Medlem

X9SCA 32 Gb 800:-

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

X9SCA 32GB 850:-

Permalänk

GTX 1050 Ti Aero ITX 4G sålt.

Permalänk

Paket 2 (X9-moderkortet etc.) sålt.