Emil lĂ€mnar oss 😱

PermalÀnk
Medlem
●
PermalÀnk
Medlem
●
PermalÀnk
Moderator
Forumledare ★
●

Vi har fĂ„tt in lite frĂ„gor om varför vissa skriver ”F” i sina poster.
HÀr kommer en liten förklaring

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter pÄ hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök pÄ discord

PermalÀnk
Trollfabrik đŸ«¶đŸ» ★
●
Skrivet av NordhNet:

Vi har fĂ„tt in lite frĂ„gor om varför vissa skriver ”F” i sina poster.
HÀr kommer en liten förklaring

F

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlĂ€gg eller pinga @Jacob. Finns Ă€ven pĂ„ Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Guestah:

@emilakered:

KĂ€nns som att ni har haft ett dolt partnerskap i flera Ă„r?

LĂ„t konspirationsteorierna hagla!

Hoppas att du kan göra bra saker pÄ Komplett!

Avslöjad!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Jacob:

§1.6 Meningslösa inlÀgg som inte för diskussionen framÄt Àr förbjudna. Detta omfattar inlÀgg som utan vidare motivering uttrycker medhÄll eller missnöje

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av SUMITOMO:

§1.6 Meningslösa inlÀgg som inte för diskussionen framÄt Àr förbjudna. Detta omfattar inlÀgg som utan vidare motivering uttrycker medhÄll eller missnöje

F

(För kobben, han blir vÀl bannad gissar jag)

PermalÀnk
Trollfabrik đŸ«¶đŸ» ★
●
Skrivet av SUMITOMO:

§1.6 Meningslösa inlÀgg som inte för diskussionen framÄt Àr förbjudna. Detta omfattar inlÀgg som utan vidare motivering uttrycker medhÄll eller missnöje

Mitt inlÀgg var meningsfullt.

Skrivet av medbor:

F

(För kobben, han blir vÀl bannad gissar jag)

I am the law!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlĂ€gg eller pinga @Jacob. Finns Ă€ven pĂ„ Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

Efter frÄgor om var jag ska ta vÀgen, uppdaterar hÀr med! Jag jobbade som mÄnga sÄg sista dagen pÄ SweClockers och Geeks i fredags. Nu Àr det tvÄ veckor ledigt, sedan börjar jag pÄ Komplett.se! DÀr ska jag ta ansvar för community, partnerskap och innehÄll.

Med andra ord, lÀr ha en del kontakt med SweClockers Àven framÄt. BÄde redaktionen och forumet!

LÄter nÀstan som Nagges gamla roll fast lite mer upphottad

Grattis till jobbet och lycka till pÄ andra sidan stÀngslet

Visa signatur

Gammal men bra.

PermalÀnk
Medlem
●

Va trÄkigt nÀr han ska lÀmna Swec

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av VonCraft:

Va trÄkigt nÀr han ska lÀmna Swec

Han har redan lÀmnat faktiskt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av trickeh2k:

Han har redan lÀmnat faktiskt.

ok.

Visa signatur

ASUS PRIME Z390-A. Intel Core i9 9900K Överklockad 5,65 GHz 16MB.
Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 4133MHz CL16 Överklockad.
1x MSI GT 1010 Stream acrd, 1x MSI GTX 1080 TI Överklockad.
1x SSD Samsung 500 GB Win 11, 2TB MVMSSD Spel. 850 Watt PSU Gold.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Idag blev Emil presenterad som marknadschef hos Komplett pÄ ehandel.se

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av the squonk:

Idag blev Emil presenterad som marknadschef hos Komplett pÄ ehandel.se

LĂ€nk;
https://www.ehandel.se/komplett-nysatsar-i-sverige-vi-ar-ett-...

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av the squonk:

Idag blev Emil presenterad som marknadschef hos Komplett pÄ ehandel.se

Wow! Vilken titel. Vilken karl. Vilken fantastisk kombination.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

PermalÀnk
Medlem ★
●

@the squonk: "I samma veva som Komplett tar in de svenska cheferna flyttar Àven det svenska huvudkontoret frÄn Göteborg till Solna, dÀr dotterbolaget Webhallen har sin bas"

Om de har webhallen, varför bry sig med komplett? Är inte Webhallen (en personlig favorit) överlĂ€gsen pĂ„ alla sĂ€tt och vis?
Förutom att man inte har allas vÄran Emil som resurs dÄ dvs.

PermalÀnk
Medlem ★
●

"Han tar med sig branschkunskap och nördighet. Den rekryteringen Àr nog det bÀsta jag gjort hittills, sÀger Jenny Zeng."

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Dreijer:

Wow! Vilken titel. Vilken karl. Vilken fantastisk kombination.

Japp, han Àr en riktigt komplett marknadschef.

/öppnar dörren och gÄr ut...

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Fulci: Det hade varit fantastiskt kul om Komplett vann Sweclockers Ärliga "Ärets bÀsta butik"-omrösning nu ^^

PermalÀnk
Medlem ★
●

Det stĂ„r ocksĂ„ i artikeln att Komplett flyttar sitt huvudkontor till Solna. Kollade upp det och det Ă€r numera pĂ„ Björnstigen 87 i Solna, vilket Ă€r bredvid Webhallens huvudkontor pĂ„ Björnstigen 89. Är det kanske en omarbetning pĂ„ gĂ„ng dĂ€r Webbhallen gĂ„r upp i Komplett och alla butiker blir Komplett-butiker? Det beror vĂ€l pĂ„ varumĂ€rket, Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r vĂ€l Webhallen ett starkt varumĂ€rke i Sverige. Att ta bort det nu kostar sannolikt en hel del. Annat Ă€r det nĂ€r varumĂ€rken spelat ut sin roll som t.ex. Bredbandsbolaget som Telenor tog bort 2018.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Fulci:

Det stĂ„r ocksĂ„ i artikeln att Komplett flyttar sitt huvudkontor till Solna. Kollade upp det och det Ă€r numera pĂ„ Björnstigen 87 i Solna, vilket Ă€r bredvid Webhallens huvudkontor pĂ„ Björnstigen 89. Är det kanske en omarbetning pĂ„ gĂ„ng dĂ€r Webbhallen gĂ„r upp i Komplett och alla butiker blir Komplett-butiker? Det beror vĂ€l pĂ„ varumĂ€rket, Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r vĂ€l Webhallen ett starkt varumĂ€rke i Sverige. Att ta bort det nu kostar sannolikt en hel del. Annat Ă€r det nĂ€r varumĂ€rken spelat ut sin roll som t.ex. Bredbandsbolaget som Telenor tog bort 2018.

Eller möjligtvis tvÀrtom, att Komplett blir Webhallen i Sverige

Visa signatur

StationÀr PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar frÄn mig

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av jnsson:

Eller möjligtvis tvÀrtom, att Komplett blir Webhallen i Sverige

Det tror jag definitivt mer pÄ!

Kanske @emilakered har nÄgra hints?

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av medbor:

Det tror jag definitivt mer pÄ!

Kanske @emilakered har nÄgra hints?

Om de nu anstÀllt tvÄ nya chefer för att utöka Kompletts svenska nÀrvaro och sprida varumÀrket bÀttre kommer de knappast anvÀnda Webhallen. Det stÄr i artikeln "Komplett har tappat varumÀrkeskÀnnedom i Sverige och en viss position hÀr. Det beror nog i mÄngt och mycket pÄ att vi inte har haft ett marknadsteam pÄ plats lokalt. Nu ska vi försöka bli den ledande spelaren inom hÄrdvara och gaming igen."

Sannolikt blir bÄda kvar ett par Är framÄt, men de pushar för Komplett i Sverige pÄ olika sÀtt. Sen om nÄgra Är kanske Webhallen försvinner och blir Komplett istÀllet.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Fulci:

Om de nu anstÀllt tvÄ nya chefer för att utöka Kompletts svenska nÀrvaro och sprida varumÀrket bÀttre kommer de knappast anvÀnda Webhallen. Det stÄr i artikeln "Komplett har tappat varumÀrkeskÀnnedom i Sverige och en viss position hÀr. Det beror nog i mÄngt och mycket pÄ att vi inte har haft ett marknadsteam pÄ plats lokalt. Nu ska vi försöka bli den ledande spelaren inom hÄrdvara och gaming igen."

Sannolikt blir bÄda kvar ett par Är framÄt, men de pushar för Komplett i Sverige pÄ olika sÀtt. Sen om nÄgra Är kanske Webhallen försvinner och blir Komplett istÀllet.

Jo visst, nu nÀr du sÀger det!

Inte det jag kopplade nÀr jag lÀste artikeln, men det kÀnns rimligt nu nÀr du beskriver det

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●
Skrivet av olle1884:

@the squonk: "I samma veva som Komplett tar in de svenska cheferna flyttar Àven det svenska huvudkontoret frÄn Göteborg till Solna, dÀr dotterbolaget Webhallen har sin bas"

Om de har webhallen, varför bry sig med komplett? Är inte Webhallen (en personlig favorit) överlĂ€gsen pĂ„ alla sĂ€tt och vis?
Förutom att man inte har allas vÄran Emil som resurs dÄ dvs.

Logiskt att de flyttar till Solna, finns ju ett oÀndligt överskott av bostÀder i StockholmsomrÄdet.
GÀller att ge sina anstÀllda optimala möjligheter till ett bra boende.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●

@Jacob:
Du Àr förÀldraledig!
Grattis!

Undrade lite om du fÄtt sparken.

Dold text
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
HjĂ€lpsam ★
●
Skrivet av Fulci:

Om de nu anstÀllt tvÄ nya chefer för att utöka Kompletts svenska nÀrvaro och sprida varumÀrket bÀttre kommer de knappast anvÀnda Webhallen. Det stÄr i artikeln "Komplett har tappat varumÀrkeskÀnnedom i Sverige och en viss position hÀr. Det beror nog i mÄngt och mycket pÄ att vi inte har haft ett marknadsteam pÄ plats lokalt. Nu ska vi försöka bli den ledande spelaren inom hÄrdvara och gaming igen."

Sannolikt blir bÄda kvar ett par Är framÄt, men de pushar för Komplett i Sverige pÄ olika sÀtt. Sen om nÄgra Är kanske Webhallen försvinner och blir Komplett istÀllet.

Logiska vore vÀl att samordna allt under ytan men behÄlla tvÄ fronter mot oss konsumenter.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Ratatosk:

Logiskt att de flyttar till Solna, finns ju ett oÀndligt överskott av bostÀder i StockholmsomrÄdet.
GÀller att ge sina anstÀllda optimala möjligheter till ett bra boende.

Ja precis, om Nyköping, NorrtÀlje och StrÀngnÀs rÀknas till StockholmsomrÄdet.

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Fulci:

Kollade upp det och det Àr numera pÄ Björnstigen 87 i Solna, vilket Àr bredvid Webhallens huvudkontor pÄ Björnstigen 89.

BÄda Àr pÄ 87, tror det Àr butiken som har 89. Jag och Jenny sitter bokstavligen pÄ Webhallens kontor.

Skrivet av medbor:

Det tror jag definitivt mer pÄ!

Kanske @emilakered har nÄgra hints?

Nu kan jag varken lÀsa tankar hos koncernledningen eller sia om framtiden, men i dagslÀget finns mig veterligen inga planer pÄ att slÄ ihop Komplett och Webhallen Ät nÄgot av hÄllen. Det Àr tvÄ pÄ mÄnga sÀtt lika men ÀndÄ vÀldigt olika företag, som "rÄkar" ha samma Àgare. Sedan delas det en del bakom kulisserna sÄklart, till exempel att vi tjuvar kontorsplats i Webhallens lokaler.

(Kan passa pĂ„ att nĂ€mna kort med. Vill inte vara trĂ„kig, stel eller fyrkantig, men en förutsĂ€ttning för mig att kunna vara pĂ„ SweClockers och ha kul pĂ„ SweClockers Ă€ven i framtiden Ă€r att jag kan hĂ€nga i forumet och snacka om allt möjligt. SupportfrĂ„gor och annat liknande runt Komplett kan, vill och kommer jag inte ta hand om – för det finns kontot @Komplett bland annat. Hoppas det Ă€r nĂ„got som alla kan köpa! )

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

BÄda Àr pÄ 87, tror det Àr butiken som har 89. Jag och Jenny sitter bokstavligen pÄ Webhallens kontor.

Nu kan jag varken lÀsa tankar hos koncernledningen eller sia om framtiden, men i dagslÀget finns mig veterligen inga planer pÄ att slÄ ihop Komplett och Webhallen Ät nÄgot av hÄllen. Det Àr tvÄ pÄ mÄnga sÀtt lika men ÀndÄ vÀldigt olika företag, som "rÄkar" ha samma Àgare. Sedan delas det en del bakom kulisserna sÄklart, till exempel att vi tjuvar kontorsplats i Webhallens lokaler.

(Kan passa pĂ„ att nĂ€mna kort med. Vill inte vara trĂ„kig, stel eller fyrkantig, men en förutsĂ€ttning för mig att kunna vara pĂ„ SweClockers och ha kul pĂ„ SweClockers Ă€ven i framtiden Ă€r att jag kan hĂ€nga i forumet och snacka om allt möjligt. SupportfrĂ„gor och annat liknande runt Komplett kan, vill och kommer jag inte ta hand om – för det finns kontot @Komplett bland annat. Hoppas det Ă€r nĂ„got som alla kan köpa! )

SĂ„ jĂ€kla kul Emil, stort grattis! Ska bli spĂ€nnande att se vad som hĂ€nder nĂ€r lite mer fokus öandar pĂ„ Sverige. 😊 Komplett gick frĂ„n att vara min "go to" butik till nr 3 pĂ„ listan, kanske Ă€ndrar sig igen.

W00t? Vi fĂ„r inte jaga dig om komplett support frĂ„gor 24/7?!? 😉

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow