Permalänk
Medlem

Xiaomi skärm, bra eller skräp?

https://www.mistore.se/sv/ljud-video-bild/tv/mi-curved-gaming...

Billiga skärmar som den här. Kan det vara bra?

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Medlem

@backsten:
Den är säkerligen bra men någonstans måste det sparas in för att få ett lågt pris.
Så jag tar till uttrycket "Man får vad man betalar för"

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

tittar man på sidan verkar det inte vara helt seriöst, de skriver inte ens vad det är för typ av panel i skärmen?

"- 34 tum
- 21:9 ultra-wide
- 1500R välvd skärm
- Högupplöst (3440 x 1440)
- Flimmerfri"

?? Högupplöst det e ju jättebra haha flimmerfri också! /s

jag skulle spana in den här , nästan samma pris men käns som att man iaf vet vad man får här.

https://www.webhallen.com/se/product/314107-AOC-CU34G2X-34-VA...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Är det säkert att det är en officiell ÅF? Går inte att vara för säker i dessa tider. Försökte googla på adressen på allabolag

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

Är det säkert att det är en officiell ÅF? Går inte att vara för säker i dessa tider. Försökte googla på adressen på allabolag

Taget från sidan:
"East & West Distribution AB

East & West Distribution driver den officiella e-butiken mistore.se parallellt med distribution av Xiaomi till återförsäljare och logistikpartners. Bolaget grundades 2014 under namnet 2 Tech Scandinavia och har under flera års tid varit officiell återförsäljare åt Xiaomi genom mistore.se. 2018 tecknades ett avtal om distributionsrättigheterna för Xiaomi"

Enligt Ratsit så hade de en omsättning på 227 393 KSEK för 2018-2019 så skulle jag säga att de är seriösa.
East & West Distribution AB

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SE_Larsson:

Xiaomi har vairt ett seriöst företag sedan 2010, jag tror att på den asiatiska mobiltelefon marknaden är de t.o.m större än Huawei eller iaf likvärdiga(inte 100% säker). Mi store har väl funnits i Sverige ett par år bara men de har sålt allt ifrån damsugare, soundbar, Ninebot samt mobiltelefoner länge via andra distributionskjedjor som Aliexpress.

Min nästa telefon lär bli en Xiaomi då Oneplus och Huawei har blivit väl dyra.

On topic:

Jag är inte väl påläst vad gäller skärmar, men det jag känner till om Xiaomi är att det är väldigt prisvärda för konkurrenskraftiga produkter.

Lite läskigt att folk är så skeptiska till nyetablerade "Kina" märken på svenska marknaden, när de dessutom har funnits en väsentlig på den asiatiska marknaden.
Ett exempel folk skulle vara rädda att köpa en Oppo telefon, bara för att den är mindre känd i Sverige. Men öppnar man Wikipedia ser man snabbt att Oppo har pysslat med mobiltillverkningen ett tag nu. Och ligger bakom märken vi känner igen som Oneplus, vivo och Realme.

Permalänk

@Belzader: Tack

Visa signatur

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus EVGA RTX 2070 8GB BLACK GAMING ¤ Seasonic Focus 650w ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 860 Evo 1TB ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Permalänk
Medlem

MiStore är riktigt bra. Beställde både el-spark och dammsugare därifrån och det är bra kvalité på båda dessa produkter.

Har inte testat skärmen men trycker man på knappen "mer information" så framgår det lite mer. T.ex. att den har 144hz och FreeSync. Konstigt att inte skriva det tidigare?
Hittade på en annan sida att de var en SVA panel från Samsung.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Bildexpert 📺

Till specarna verkar skärmen identisk med Svive PYX 34C601 så troligtvis någon form av OEM-modell som kanske dyker upp under fler varumärken framöver.

Som skrivet säger det sig självt att en OEM-modell byggd för att ge ett lågt pris i butik inte kommer vara fantastiskt bra. Men heller inte automatisk dålig. Här räknas ju en meh-nivå som "godkänt".