Otroligt seg download fortnite

Permalänk
Medlem

Otroligt seg download fortnite

Halloj!! Försöker att uppdatera Fortnite men det går otroligt sakta, På 20 timmar står den på 18%

Har provat att lägga till en viss kod i "engine" men hjälper inte. Har provat att avinstallera Epic och fortnite men blir ingen skillnad, Andra spel och internet fungerar bra så det är inget fel på nätet.

Första gången det händer med just fortnite, Är likadant på grabbens dator. Det tog ca 30 minuter att ladda ner en update på 180 mb.

Nån som har liknande problem eller en lösning på detta?

Är ju lite orimligt att det ska ta ca en vecka att ladda ner ett spel från Epic

//Andreas

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig laddat ner ett spel från epic men i nättras så laddade jag ner deras klient och även det gick jättelångsamt. Tog 30-60 minuter för klienten att ladda ner allt som behövdes trots att mitt internet (250/100) verkade fungera felfritt.

Så de kanske har något problem just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av under_t:

Halloj!! Försöker att uppdatera Fortnite men det går otroligt sakta, På 20 timmar står den på 18%

Har provat att lägga till en viss kod i "engine" men hjälper inte. Har provat att avinstallera Epic och fortnite men blir ingen skillnad, Andra spel och internet fungerar bra så det är inget fel på nätet.

Första gången det händer med just fortnite, Är likadant på grabbens dator. Det tog ca 30 minuter att ladda ner en update på 180 mb.

Nån som har liknande problem eller en lösning på detta?

Är ju lite orimligt att det ska ta ca en vecka att ladda ner ett spel från Epic

//Andreas

Sjukt. Skrev nyss min post #18578288 och såg i samma veva jag skickade iväg den ditt inlägg i "Nytt på forumet".

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Hitman är gratis, kan va halv miljon människor som drar ned det på 50gb samtidigt.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

@Beginner: Då verkar vi ha exakt samma problem.. Min dator beter sig likadant