GPU rendering server/workstation

Permalänk
Medlem

GPU rendering server/workstation

Tjenare

Nu är det så att jag sitter och försöker få mig till ro, det är så att jag ska bygga en GPU renderings server/workstaion som är rackmonterad.
Det jag inte blir klok på är försöker hitta ett chassi, server eller workstaion som kan stödja upp till 3-4 GPUer, och gärna Geforce och inte Quadro kort då dem är #### dyra för den prestandan.

Det jag ska använda den till är att jag ska ta och rendera bilder via Redshift.

Jag hoppas om det är någon som skulle kunna komma med tips, gärna om ni berättar/visar hur ni har gjort eller skulle ha gjort.

Ses!
Charlie

Permalänk
Snusfri

Du får kolla på ett 4U chassi, typ ett IW-R400N eller liknande, de har plats för 4st fullstora GPU'er.

Edit: Inter-Tech har ett billigt chassi såg jag nu som heter 4U 4088-S.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Du får kolla på ett 4U chassi, typ ett IW-R400N eller liknande, de har plats för 4st fullstora GPU'er.

Edit: Inter-Tech har ett billigt chassi såg jag nu som heter 4U 4088-S.

Toppen tack ska kolla på dessa

Permalänk
Medlem

Har länge kört 3xgpu'er för rendering med redshift, skulle säga att utmaningen är moderkortet, de flesta lite större chassin rymmer 3 kort utan problem. Sen har jag förvisso vattenkylt dem, gör du inte det kanske det blir svårt beroende på kylaren, blower-kort är väl inte att rekommendera om man ska stapla dem iaf...

Ska du ha 4 eller fler är det väl som hooga säger att kolla bortom konsument-chassin, men ville bara inflika att 3st är inga problem med dagligdags lådor.