Exakt, jag håller med.
Blev lite skumt i just detta fall kan jag dock tycka med så oerhört många bra/ok reviews och sedan en av de större auktoriteterna (?) inom detta område som totalsågade den, avrekommenderar köp just pga taskiga mätvärden.
Ja, det är en subjektiv grej det här med ljud och vad som passar för en själv och därför går det ganska lätt att provocera folk genom att komma med diverse "sanningar" där man i starka ordalag uttrycker sig tvärsäkert. Eller när man använder mätresultat från olika sajter som argument till att man har "rätt". Jag kan tex tycka att det är skönt med en ljudbild liite åt det varmare/avrundade hållet med andra kan tycka det är åt h-vete och vill ha en klarare neutralare ljusare ljudbild. Man har olka åsikter helt enkelt och det enda man kan göra är väl just att lyssna.
Alla som gör reviews nu på nätet är ett kapitel i sig, ibland får man nästan intrycket av att de fegar ur för att inte stöta sig med vissa företag som skickar dem gratisprodukter eller testexemplar. Visst finns det säkert helt neutrala bra reviewers men lite förvillande är det.
MQA debatten tycker jag är lite intressant tex. Tidal vs Spotify vs lokala flac-filer en annan. Ställer minst sagt stora krav på örat varav väldigt många skulle fallera i blindtester. Då kan man fråga sig till slut, spelar det någon roll? Man får välja det som fungerar bäst för en själv helt enkelt? Är det värt att hålla ett gigantiskt eget lager av egna flac filer och cd skivor? Är det värt att betala dubbelt så mycket för Tidal Hifi vs Spotify trots att örat kanske oftast inte uppfattar skillnad? Är det värt att betala en extra tusing/år för Roon? Ja det här är en lite speciell hobby. Måste vara en ganska jobbig hobby för perfektionister? Själv har jag redan börjat tagga ner efter någon dryg vecka. Men en "farlig" hobby med alla roliga prylar och program för datorn.
Själv är det jakt efter nya högtalare och ej hörlurar. Bara ha tid och lust att lyssna. Har några kandidater. CD skivor skall också beställas väntar lite eftersom de importeras från USA enligt butik jag har till hands.
Gillar Audio Technica som är mina pendlar lurar. Funderar senare på att byta till ATH-ANC900BT. Blir när de jag har nu säger stop.