Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Skrivet av makatech:

Exakt, jag håller med.

Blev lite skumt i just detta fall kan jag dock tycka med så oerhört många bra/ok reviews och sedan en av de större auktoriteterna (?) inom detta område som totalsågade den, avrekommenderar köp just pga taskiga mätvärden.

Ja, det är en subjektiv grej det här med ljud och vad som passar för en själv och därför går det ganska lätt att provocera folk genom att komma med diverse "sanningar" där man i starka ordalag uttrycker sig tvärsäkert. Eller när man använder mätresultat från olika sajter som argument till att man har "rätt". Jag kan tex tycka att det är skönt med en ljudbild liite åt det varmare/avrundade hållet med andra kan tycka det är åt h-vete och vill ha en klarare neutralare ljusare ljudbild. Man har olka åsikter helt enkelt och det enda man kan göra är väl just att lyssna.

Alla som gör reviews nu på nätet är ett kapitel i sig, ibland får man nästan intrycket av att de fegar ur för att inte stöta sig med vissa företag som skickar dem gratisprodukter eller testexemplar. Visst finns det säkert helt neutrala bra reviewers men lite förvillande är det.

MQA debatten tycker jag är lite intressant tex. Tidal vs Spotify vs lokala flac-filer en annan. Ställer minst sagt stora krav på örat varav väldigt många skulle fallera i blindtester. Då kan man fråga sig till slut, spelar det någon roll? Man får välja det som fungerar bäst för en själv helt enkelt? Är det värt att hålla ett gigantiskt eget lager av egna flac filer och cd skivor? Är det värt att betala dubbelt så mycket för Tidal Hifi vs Spotify trots att örat kanske oftast inte uppfattar skillnad? Är det värt att betala en extra tusing/år för Roon? Ja det här är en lite speciell hobby. Måste vara en ganska jobbig hobby för perfektionister? Själv har jag redan börjat tagga ner efter någon dryg vecka. Men en "farlig" hobby med alla roliga prylar och program för datorn.

Själv är det jakt efter nya högtalare och ej hörlurar. Bara ha tid och lust att lyssna. Har några kandidater. CD skivor skall också beställas väntar lite eftersom de importeras från USA enligt butik jag har till hands.
Gillar Audio Technica som är mina pendlar lurar. Funderar senare på att byta till ATH-ANC900BT. Blir när de jag har nu säger stop.

Permalänk

Inte så tokig faktiskt!

Visa signatur

Ananda - T5.3 - A2C - Sine
Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardman:

Tycker du generellt att du får en bättre ljudupplevelse via IEMs jämfört med större hörlurar eller det beror på vilken musik du lyssnar på?

En stor fördel varje fall är att man kanske inte ens behöver en dac från sin mobil för att få bra ljud via IEMs, väldigt smidigt "on the go".

Lite intressant med alla dessa småmärken som existerar för IEMs, de flesta märken har jag aldrig hört talas om.

Permalänk
Medlem

DAC behöver väl bra iems lika mycket men de är relativt lättdrivna i regel?

Går absolut få förvånande bra ljud ur de små drivarna. Nu har jag inte djupdykt så massor otestat. Komforten gör de ganska ointressanta för hemmabruk. Vill inte ens använda dem för roomscale då hörlurar är skönare i längden.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

DAC behöver väl bra iems lika mycket men de är relativt lättdrivna i regel?

Går absolut få förvånande bra ljud ur de små drivarna. Nu har jag inte djupdykt så massor otestat. Komforten gör de ganska ointressanta för hemmabruk. Vill inte ens använda dem för roomscale då hörlurar är skönare i längden.

Ok, lite osäker på hur bra de senaste mobilerna från tex Samsung och Apple är, om man verkligen behöver dac för IEMs eller ej.

Permalänk
Skrivet av makatech:

Ok, lite osäker på hur bra de senaste mobilerna från tex Samsung och Apple är, om man verkligen behöver dac för IEMs eller ej.

Alltså, en del menar att apples lilla lightning-3.5mm-dongle mäter minst lika bra som betydligt dyrare och klumpigare lösningar..

https://www.kenrockwell.com/apple/lightning-adapter-audio-qua...

Visa signatur

Burson Soloist 3XP

Permalänk
Skrivet av makatech:

Tycker du generellt att du får en bättre ljudupplevelse via IEMs jämfört med större hörlurar eller det beror på vilken musik du lyssnar på?

En stor fördel varje fall är att man kanske inte ens behöver en dac från sin mobil för att få bra ljud via IEMs, väldigt smidigt "on the go".

Lite intressant med alla dessa småmärken som existerar för IEMs, de flesta märken har jag aldrig hört talas om.

Hm, jag tycker precis som du är inne på att IEMs generellt har mer olika karaktär än vanliga stora premiumlurar. Jag har egentligen bara haft två IEMs som jag tycker varit riktiga allätare och det är TinHiFi P1 rätt förstärkt och Audeze iSine20 rätt EQad och rätt förstärkt. Båda planars. Nu är jag för snål för att köpa IEMs av premiummärken. En del säger att Sonys värstingar (tänk 20000:-) är fantastiska till mycket men det är en annan nivå liksom.. Jag är inte tokintresserad av att samla IEMs på hög utan letar efter nått som passar det jag vill använda dom till vilket är typ ALLT från musik till gaming och film. Även som samtalslurar.. Då ska de funka i allt jag pular in dom i som telefon, Bluetooth-dac, dator & ninty switch.. Jag kan faktiskt tänka mig att dom där ThieAudio Legacy 3 faktiskt gör det. Första intrycken är väldigt positiva!

Visa signatur

Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardman:

Alltså, en del menar att apples lilla lightning-3.5mm-dongle mäter minst lika bra som betydligt dyrare och klumpigare lösningar..

https://www.kenrockwell.com/apple/lightning-adapter-audio-qua...

Ok, men den innehåller ändå en dac, eller hur?

Så en liten dac kanske ändå är bra även till lättdrivna IEMs även med nyare mobilmodeller?

Permalänk
Medlem

@makatech: Allt som du får ljud från innehåller en dac, annars blir det svårt att göra musik av den digitala signalen. Jag har den där dongeln själv och den är grym. Kör den med mina E-mu teak som är väldigt lättdrivna, men skulle inte använda den med tyngre doningar tror jag p.g.a. effekten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@makatech: Allt som du får ljud från innehåller en dac, annars blir det svårt att göra musik av den digitala signalen. Jag har den där dongeln själv och den är grym. Kör den med mina E-mu teak som är väldigt lättdrivna, men skulle inte använda den med tyngre doningar tror jag p.g.a. effekten.

Jo, jag visste det men uttryckte mig knepigt, tänkte om mobilernas dac'ar är såpass bra numera så att man kanske inte behöver en extra/extern när man kör finare trådade IEMs av den typen som @Lizardman gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Jo, jag visste det men uttryckte mig knepigt, tänkte om mobilernas dac'ar är såpass bra numera så att man kanske inte behöver en extra när man kör finare trådade IEMs av den typen som @Lizardman gör.

Behöva och behöva det kan nog hjälpa om du får rätt synergier för din smak

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Lizardman:

Hm, jag tycker precis som du är inne på att IEMs generellt har mer olika karaktär än vanliga stora premiumlurar. Jag har egentligen bara haft två IEMs som jag tycker varit riktiga allätare och det är TinHiFi P1 rätt förstärkt och Audeze iSine20 rätt EQad och rätt förstärkt. Båda planars. Nu är jag för snål för att köpa IEMs av premiummärken. En del säger att Sonys värstingar (tänk 20000:-) är fantastiska till mycket men det är en annan nivå liksom.. Jag är inte tokintresserad av att samla IEMs på hög utan letar efter nått som passar det jag vill använda dom till vilket är typ ALLT från musik till gaming och film. Även som samtalslurar.. Då ska de funka i allt jag pular in dom i som telefon, Bluetooth-dac, dator & ninty switch.. Jag kan faktiskt tänka mig att dom där ThieAudio Legacy 3 faktiskt gör det. Första intrycken är väldigt positiva!

Snygga var dom iallafall! Vad lyssnar du på för musik och vart beställde du dina ThieAudio Legacy 3?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av makatech:

Jo, jag visste det men uttryckte mig knepigt, tänkte om mobilernas dac'ar är såpass bra numera så att man kanske inte behöver en extra/extern när man kör finare trådade IEMs av den typen som @Lizardman gör.

Jag tycker Apples lillla USB DAC spelar bättre än hörlursutgången på de mobiler jag testat. Testat med bättre in-ears, Campfire Andromeda tex. Och numera försvinner ju 3,5mm ändå.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Om jag inte själv går med i det onda laget (iPhone) så funderar jag på denna. Ska dock försöka tigga en ny mobil från chefen först, tycker min S8a börjar bli liite trött.

$44
https://www.head-fi.org/showcase/tempotec-sonata-hd-pro.24181...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardman:

Har bara använt de in ear lurarna som följt med mobilerna hittills samt en Jaybird X4, dvs inga high end IEMs. Tycker X4 är ok för träning med tillräckligt bra ljud med undantaget att kopplingen kan vara lite irriterande skakig om man är i rörelse vilket möjligen kan bero på mobilen också (vet ej).. Det optimala vore kanske någon form av lite bättre in ear lur som både passar för träning samt för lite allmänt bruk musik när man är on the run. Att ha två olika känns lite overkill kan jag tycka.

Verkar för övrigt finnas gott om sura X4a ägare, synd på en i övrigt bra träningslur. Men skulle kunna vara att S8an inte har världens bästa bluetooth implementation också.
https://support.jaybirdsport.com/hc/en-us/community/posts/360...

Läst lite om dina och de verkar toppen men kanske inte optimalt för träning, undrar om de skulle hålla/lämpa sig för det eller helt enkelt trillar ur.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Snygga var dom iallafall! Vad lyssnar du på för musik och vart beställde du dina ThieAudio Legacy 3?

Jag är rätt mycket allyssnare från EDM, bra Hip-Hop, soul & sånt till singer/song, americana, lite rockigare men inte allt för snabbt och hårt. Har varit i hardcore, grunge och britpop i mina dagar också. Är så gammal att jag kostar på mig att säga att det finns bra musik i nästan alla genres. Samtidigt lyssnar jag på mycket nytt också, kanske inte det som rullar mest på topplistorna bara.

Jag försöker bestämma mig om det är den fina lite ombonade basen i lurarna som bäddar in de två balanserade armaturerna så mysigt så att det alltid låter bra. Mycket närvaro liksom utan att rummet är jättestort. De är dock lite V-formiga på ett kul sätt. TinHiFis P1or lät lite bättre under bra förutsättningar, särskilt i klangen på vissa röster och instrument. Men där fattades den mysiga basen som bäddar in utan att ta över för mycket. Jag tycker inte de är för mycket bas som i ett par Fidelio X2..

Jag beställde dom rakt från Linsoul. Det tog en månad men de "skickades" då från Belgien utan tull och moms!

Visa signatur

Burson Soloist 3XP

Permalänk
Skrivet av makatech:

Ha, Campfire Andromeda, det är dyra IEMs, jag kör med ChiFi..

Visa signatur

Burson Soloist 3XP

Permalänk

Ni som kör IEMs, använder ni dem främst stationärt eller bärbart?

Permalänk
Skrivet av Lastammunition:

Ni som kör IEMs, använder ni dem främst stationärt eller bärbart?

Bärbart. Jag har inte hört några IEMs som slår t ex Hifiman Ananda än.

Visa signatur

Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Visst skulle du driva HD6xx främst?

Det finns ju massor av alternativ och nedan inom EU

Monolith Liguid Spark 135€
https://www.audiophonics.fr/en/sedentary-headphone-amplifier/...

JDS Labs Atom £129
https://www.hifiheadphones.co.uk/products/jds-labs-atom-headp...

Både MLP och Atom är neutrala och ofärgade tycker jag. MLP har mycket bättre chassi än den plastiga Atom lådan. Ljudmässigt är de väldigt lika.

Vill du ha något lätt färgat, marginellt varmare i ljudsignaturen (smaksak) så kan Arcam rHead (främst beg) vara ett alternativ. Eller hitta en lämplig rörhybrid eller rör. Men som första förstärkare så hade jag rekommenderat en transistorförstärkare som är neutral. Om intresset består så kommer du vilja utforska hur mycket du kan få ut från dina HD6xx, och experimentera med olika förstärkare och förstärkarteknologier.

Eftersom du redan har ZEN DAC så kan ZEN CAN intressant, Balanserad ut och bra effekt. 1790-1990kr, 200kr extra för gamla iPower strömadapter är värt att testa tycker jag. Dock har den strömadaptern haft kvalitetsproblem, både min och en kompis dog efter några månader. Men förhoppningsvis är det löst nu. Jag har dock varken hört ZEN DAC eller CAN men är rätt bekant med iFi ljudet, har en ifi Micro iDSD tex.
https://classic.prisjakt.nu/expert.php?query=zen%20can

Ja, lite klurigt det här. Tycker nog att HD6XX fungerar bra med Zen Dac men jag har å andra sidan extremt lite att jämföra med. Om man EQar och behöver sänka preamp värdet alternativt om man lyssnar mycket på tex klassisk musik kan det vara lite på gränsen med headroom kan jag tycka (beroende på inspelning/mixen). Risken när man vrider upp volymkontrollen mycket gissar jag är ökad risk för distortion (?) och det vill man ju inte ha. Kör med strömagg för Zen Dac, tycker mig också få en något liten headroom boost när jag kör Tidal i exclusive mode vs Spotify (jag streamar i stort sett enbart, väldigt liten kollektion av flac). Balanserad kabel till HD6XX bör ge ytterligare en liten boost så frågan är då om en Zen Can verkligen behövs, ingen aning. Har dock läst en del om just HD6XX/HD650 att de verkligen gillar verkligen ström om jag förstår det korrekt.

Fullt möjligt att jag skulle uppleva ljudet som ännu bättre om jag lägger på en Zen Can men ingen aning.

Velar lite, det är ju bra att man får ett strömagg mer eller mindre på köpet nu men 2 lapp är 2 lapp och då känns det som att jag går stenhårt på iFi spåret. Fördelen är väl också att denna lilla stack också bör passa ypperligt för att driva ett par aktiva högtalare i framtiden. Kör enbart basic Logitech Z4 idag, låter iofs överraskande bra men här finns det enkla förbättringar att göra med en dac/amp.

En liiten fördel också med iFi jämfört med vissa konkurrerande produkter är att de går köra från Hifi butik i Stockholm med samma pris som på nätet (åtminstone extremt liten skillnad), kan bli lite smidigare under eventuella garantifall.

Fick också en intressant kommentar på ett forum om att Zen Dac + Zen Can gör ljudet liite varmare tillsammans, i synnerhet tillsammans med HD6XX. Jag tycker verkligen om det något liite varma ljudet med Zen Dac + HD6XX men frågan är verkligen om jag vill ha ännu varmare, tveksamt.

Permalänk
Medlem

De blev en liten SMSL SP200 att para ihop med mina Argons MK3.

Få se vad det blir för DAC i framtiden!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av oqvist:

Njae men ändå... Oftast har man ju rätt och när man jämför A och B och B alltid låter bättre så varför välja A om inte av praktiska skäl som du nämner :).

Har Spotify nu vart för lat för att avabbonnera. Lika deprimerande varje gång försöka köra nightwish. Behöver egentligen ingen streaming har nog med cds att dra igenom. Det jag önskar är att det skulle gå att fixa någon magisk dac som kan lira från två källor samtidigt så jag kan använda min cd växlare till datorn medan jag kör flight simulator eller vad jag nu gör. Att hålla på och byta cd är lite 90-tal det saknar jag inte

Alternativet är ju en förstärkare som kan köra från två ingångar samtidigt men det verkar va en sällsynt feature och då måste man ha två dacar.

Ja 2 dacar är nog enklast men du kan ju göra en tvist på det och tex koppla din cd till line in på datorn och mixa ihop ljuden i datorn. Eller så rippar du skivorna och spelar upp filen i datorn samtidigt som du spelar, det är ju inte tekniskt svårt att spela upp spelljud och musik samtidig om du vill och du kan ju ha cd spelaren kopplad till flera saker så att du inte behöver gå via datorn om du ska "finlyssna" på musik från cd, själv så slutade jag att spela cd skivor fysiskt vid lyssning för ca 15 år sedan, skivorna rippas till flac och spelas från hårddisk, jag är så pass "omodern" att jag i princip aldrig strömmar musik utan det är från hdd eller radio numera, Spotify var trevligt i början men idag känner jag inget behöv av det för det finns så mycket radiokanaler som sänder via internet och de räknar jag inte till strömning på samma sätt som Spotify och Tidal pga av upplägget.

Skrivet av moondragon84:

@madeofelias: Klockren kommentar där. Fasen vad folk överdriver med mätningar och dylikt. Köp, om du gillar det så gillar du det.

Mätningar är för det mesta ett måste för att förstå vad man tycker sig höra, det är tex otroligt svårt att uppfatta små nivåförändringar som nivåförändringar men väldigt många uppfattar att ljudkarraktären skiljer om man spelar upp ljud med en liten nivåskillnad typ 0,05-0,1 dB men ingen brukar med säkerhet kunna säga att nivån skiljer, såna saker gör att man tex måste kalibrera nivåer inför lyssningstest om skillnaderna mellan det man vill testa inte är väldigt stora. Tex om man ska jämföra olika format och dacar eller annat som brukar ha ganska små skillnader om det inte är nått som är direkt felaktigt så är det viktigt att mäta upp så att man lyssningstestar vid samma ljudnivå.
Men mätningar är också bra för att veta om det är en korrekt återgivning eller om det är nått man bara har en subjektiv uppfattning om.

Ett faktum är dock att de som har korrekt återgivning snarare än "behaglig/bra" är de som brukar utveckla bredast musiksmak för det låter bra när det blir mer komplexa saker som händer i ljudet och man hör vilka artister som faktiskt är bra på att skapa musik som berör lyssnaren genom att man upptäcker nya saker varje gång man lyssnar på något och det brukar finnas musiker inom varje genre som är duktiga men hör man inte vad de gör är det svårt att kunna uppskatta dem. Tex tonårsgrejen att spela musik från högtalarna i en telefon är ju en sån sak som gör mig lite ledsen och det blir ju inte bättre när en del kommer hem heller för då har de nån pytteliten blåtandshögtalare som visserligen får nyhetssändningarna att låta tydligare men det brukar inte direkt vara en njutning att lyssna på musik med bara ett distat mellanregister i mono.

Skrivet av madeofelias:

Nej just det, och vi kan inte lita på våra öron, dem lurar oss. Precis som allt annat!!

Öronen kanske inte "luras" men du ska ju även tolka vad du hör och andra sinnen kan ju påverka din tolkning av vad du hör, synen är lömsk och påverkar definitivt hur du tolkar det du hör så att samma ljud kan uppfattas olika beroende på vad du ser, det kallas McGurk effekten https://en.wikipedia.org/wiki/McGurk_effect

Även ljuset i rummet kommer att påverka ljuduppfattningen så vill du ha optimalt känslig hörsel ska du använda nån typ av glasögon som skärmar av dig från omgivningen och bara ger en helt kontrastlös omgivning med "halvskum ljusstyrka", att titta på typ tjock dimma utan några som helst detaljer brukar göra att hörselsinnet blir som känsligast och hörselsinnet går också att träna och optimera.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nu har Hembiobutiken fått in Hifiman HE400i ver2020 om någon var intresserad av dem.

Jag fick mina idag, som kommer ersätta ett par Sennheiser Momentum M2 där kuddarna börjat falla sönder. Jag hade kunnat byta ut kuddarna bara, men ville test öppna hörlurar eftersom mina öron inte är helt förtjusta i trycket som uppstår med slutna.

De verkar fungera bra än så länge och låter väldigt bra, bättre än mina gamla M2 skulle jag påstå. Men jag är långt ifrån någon expert på ljud. Jag driver dem med en Hegel Super hörlursförstärkare som egentligen kanske är lite för klen, men jag är tveksam till att jag skulle höra skillnad med en bättre förstärkare. Hörlurarna är mindre känsliga än M2 i alla fall, så jag behöver inte använda mitt hemmasnickrade motstånd för att dämpa bakgrundsbruset från förstärkaren

Inte mycket till recension kanske, men om någon har någon fråga om dem så är det bara att fråga på (så länge det inte handlar om hur de låter, i vilket fall mitt svar är: "bra" ).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av perost:

Nu har Hembiobutiken fått in Hifiman HE400i ver2020 om någon var intresserad av dem.

Jag fick mina idag, som kommer ersätta ett par Sennheiser Momentum M2 där kuddarna börjat falla sönder. Jag hade kunnat byta ut kuddarna bara, men ville test öppna hörlurar eftersom mina öron inte är helt förtjusta i trycket som uppstår med slutna.

De verkar fungera bra än så länge och låter väldigt bra, bättre än mina gamla M2 skulle jag påstå. Men jag är långt ifrån någon expert på ljud. Jag driver dem med en Hegel Super hörlursförstärkare som egentligen kanske är lite för klen, men jag är tveksam till att jag skulle höra skillnad med en bättre förstärkare. Hörlurarna är mindre känsliga än M2 i alla fall, så jag behöver inte använda mitt hemmasnickrade motstånd för att dämpa bakgrundsbruset från förstärkaren

Inte mycket till recension kanske, men om någon har någon fråga om dem så är det bara att fråga på (så länge det inte handlar om hur de låter, i vilket fall mitt svar är: "bra" ).

Bra tips det. Fast vet inte om det är värt mot mina HE-4XX, som faktiskt låter bättre ur nya riggen än den äldre som antagligen var halvt trasig.

Permalänk
Medlem

Det ligger ute ett par ZMF Verité på Hifitorget (inte min annons). Väldigt ovanligt att se dem till salu i Sverige. Tyvärr ett rätt saftigt pris.

Permalänk

Nån som har koll på Kennertons nya Gjallarhorn?
https://kennerton.com/shop/gjallarhorn-gh-50-dusk/

Visa signatur

Burson Soloist 3XP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardman:

Tyvärr ingen koll på deras lurar, men fick en 20% rabattkupong om någon vill ha den xD

Visa signatur

CPU: R7 9800X3D | GPU: Asrock 7900XTX Taichi OC | MB: Asus B650E-I| RAM: 2x32 Kingston Fury @6000MHz CL30|Cooling:Noctua NH-D15 G2|PSU: Phanteks AMP GH Platinum 1000W|SSD: Kingston Fury Renegade 2TB + Corsair MP510 4TB |CASE:Streacom DA6 XL Chrome

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lizardman:

Ska va rätt så lik Kennerton Magni men drillat om trät lite för att ge det egenskaper ala hornhögtalare. Lär va super duper alltså. Går fasen inte tröttna på Kennerton Magni även om wow faktorn försvinner när man blir bortskämd

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Behöver lite hjälp.

Söker efter ett par hörlurar som kan ersätta mina XM3:or. Tänker mig runt 2000-3000 kronor för ett par lurar som har sladd, saknar mic och sådant skräp. Kommer användas mest till PS5, film-tittande och lite vid datorn. Helst ska de vara lätt-drivna så man slipper köra någon förstärkare.

Har haft Fidelio X1 innan och gillade deras karaktär, men de satt lite dåligt på huvudet för att användas under längre tid(och hett om öronen blev det!)