Vilket är ditt bästa spel någonsin?

Permalänk
Medlem

WOW är det jag lagt absolut mest tid på och haft mest kul i.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090
LEVA: OnePlus 10 Pro - MacBook Air M2 13"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Troligtvis Star Craft (1).

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Halo 2 på Xbox och mängder av multivitamin fruktdryck med mina kusiner. Har aldrig uppnått samma känsla sen dess.

Visa signatur

🖥️ En snabb dator
📱 - Samsung S20
🧩 - Prusa MK3S MMU2S

Permalänk
Medlem

Silent Hill 2

Inget spel har rört och skrämt mig så djupt som det. Synd att det inte går att uppleva det från början igen men det är fortfarande en upplevelse att spela om det igen när man vet slutet.

Permalänk

Lara Croft

Ja spillet Shadow Of The Tomb Raider kan jeg si ER planetens fineste og grafikkmessig.Historien er veldig bra sammen satt,håper det kommer en 4 engang i tiden. Vel spillet er en stor utfordring for å overleve 100% til tider på høyt nivå,du vil jo ikke ta livet av "vakkre" Lara Croft...Hehe.Du trenger jammen et bra grafikkort på max setting og med 2k skjerm og cpu 8/16 + bra med systemminne.Ja bare et spill som favoritt vanskelig det,kan jeg si HZD..WOW!

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Precis som för många andra här blir det Diablo 2 LoD för min del också. Utan tvekan det spelet jag har återvänt till flest gånger och har haft lika roligt varje gång. D2 <3

Permalänk
Medlem

Star Wars galaxies.

Släpptes i en period då jag var arbetslös så man spelade det 24/7.
Det fina med det spelet var att allt var spelarstyrt, fanns ingen loot mm utan man fick crafta allt själv. Så vissa folk struntade helt i spelet och satsade bara på att crafta eller jaga material för att göra sin egen grymma vendor.

Sjukt ovanligt och finns inget MMO idag som har vart lika bra.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Oj, svår fråga då det antagligen spelar in en del nostalgi i det hela. Spelade skiten ur första Halo och Diablo 2, men det är svårt att säga om nån av dom är mina bästa nånsin.

Min röst faller nog på Half Life 2

Permalänk
Medlem

Quake III Arena

Det är ju såklart svårt att säga bara ett spel men om jag blir tvungen så skulle jag nog säga det.

Permalänk
Medlem

Kerbal Space Program eller Rimworld är spel som jag alltid kommer tillbaka till, gött att det finns så mycket mods också för att hålla det fräscht.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Brukar grubbla på min topp 5 då å då men 1a är alltid Zelda Ocarina of Time.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Får slå till med Final Fantasy 7. Vilket äventyr!
(även om D2 LOD slåss om titeln. Kör Path of Diablo just i detta nu!)

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Precis som för många andra här blir det Diablo 2 LoD för min del också. Utan tvekan det spelet jag har återvänt till flest gånger och har haft lika roligt varje gång. D2 <3

Det är ett otroligt bra spel, trollbindande på ett sätt. Jag spelar än idag, fast singleplayer med plugY mod så man får oändligt med stashspace.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Mattecoach

Har starka minnen från många spel, däribland några klassiker på N64. Men rösten faller ändå på Warcraft 3. Mycket timmar både i orginalspelet och de mods som kom, t.ex. TD och DotA. Helt enkelt så många olika spelupplevelser i ett spel.

Permalänk
Medlem

Troligtvis Bioshock-serien. Får aldrig nog.

Permalänk
Medlem

Might and Magic Book II, Gates to another world från sent 80-tal. Har aldrig lagt så mycket tid och energi på ett spel som detta... men älskade varje sekund. Det är spelet som gjorde att jag fastnade för RPG.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Factorio! Lagt typ 1500h i det spelet.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av sINsen:

Det är ett otroligt bra spel, trollbindande på ett sätt. Jag spelar än idag, fast singleplayer med plugY mod så man får oändligt med stashspace.

Har aldrig provat D2 med mods faktiskt. Kanske borde göra det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Har aldrig provat D2 med mods faktiskt. Kanske borde göra det

Jag rekommenderar det, det är ju samma spel, bara att det är bundet till singleplayer, oändligt med stashspace, samt att du kan göra alla runewords osv som du kan göra i ladder, och det inkluderar också content som diablo clone och att du kan få torch
Största skillnaden är väl att du inte kan spela Battlenet.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Har aldrig provat D2 med mods faktiskt. Kanske borde göra det

Är du intresserad av att prova har StockenTv gjort en bra guide hur man går till väga som du kan kolla länken nedan.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1604568-guide-diablo-i...

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Little Big Adventure 2

Permalänk
Medlem

The Witcher (ettan). Atmosfären i det spelet är helt otroligt och slår nästan Mass Effect 2 (som är tvåa på listan)

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon Deluxe (eller OpenTTD)

Så satans mysigt att bygga effektiva järnvägar och bråka med städer... jag får aldrig nog i alla fall!

Permalänk

Secret of mana, med en kompis eller två på coop i soffan!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Zelda
Alla spel har sin charm med unika upplevelser, miljöerna tillsammans med musiken är underbara. Och såklart dess pussel.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

GTA San Andreas

Hade tidigare spelat ettan och trean, om jag inte minns fel, och visste inte ens att det skulle komma ett nytt GTA-spel när jag såg San Andreas på release-dagen. Fastnade helt och hållet för spelet den sommaren (PC) och får fortfarande sug efter att spela igenom det nån gång på per år.

Permalänk
Medlem

Svårt att välja ett spel som jag skulle säga är det bästa någonsin och många har redan nämnt några av dom. Men jag kan enkelt säga vad som gjort mest intryck på mig, och det var Elder Scrolls Oblivion.

Jag hade precis köpt ett xbox 360 och ville ha ett spel och Oblivion var på rea. Hade hört talas om Elder Scrolls men konstigt nog aldrig spelat Morrowind och ingen av mina vänner hade gjort det heller, så jag gick in i det ganska blint.

Det tog inte lång tid innan jag blev helt tagen av det ofattbara jag hade framför mig. Jag kommer fortfarande ihåg hur jag klev ut ur första grottan och såg den vackraste spelvärlden jag någonsin sett, jag stod länge och bara såg mig omkring. Men vad skulle jag göra nu? Jag kanske kan gå till den där staden jag ser?
Jag går in och det är ett myller av människor (m.m.) och jag kan prata med vem som helst. Jag överhör ett samtal om någon de kallar The Gray Fox och tycker det låter spännande, hade jag inte sett en poster med en Grey Fox på? Det här leder sedan till ett av dom bästa questen i hela ES serien (i mitt tycke).

Jag kunde gå vart som helst, göra vad som helst och världen var levande och till synes ändlös, och allt sett genom min karaktärs ögon.

Det här är så klart en självklarhet i dagens spel och skulle jag rekommendera något spel idag skulle det knappast bli Oblivion. Men så var inte fallet på den tiden och jag kan nog inte säga ett spel efter det som tagit ett så gigantiskt kliv framåt som det gjort (iaf för mig).

Permalänk
Medlem

The Witcher 3. Spelet skapade en helt ny nivå av öppen värld där man var fri trots att spelet även höll yppersta nivå av karaktär och story. Tidigare lämnade bra öppna världar, som Skyrim, mycket att önska just vad gäller story och karaktärsporträtt. Dessutom höll expansionerna tillräcklig klass för att slå de flesta spel på egen hand. CDPR kastade handsken och ingen har riktigt kunnat plocka upp den ännu.

Att de dessutom fortfarande supportar spelet idag med en gratis grafisk uppgradering höjer värdet ytterligare.

Permalänk
Medlem

Måste nog skilja mellan offline och online spel,
Offline - Final Fantasy 9, så många minnen
Online - Path of Exile, efter typ 3000h speltid fortfarande skitkul och ser redan fram emot nästa uppdatering

Permalänk
Medlem

Mission Critical

Visa signatur

MSI MAG B550M Mortar, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Corsair LPX 32GB (4x8GB) 3200MHz cl16, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750x v2, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850