Permalänk
Medlem

Behöver råd om köp av minne

Jag har i nuläget 32GB RAM
G.Skill Trident Z Silver/White DDR4 3200MHz 2x16GB (F4-3200C14D-32GTZSW)
Nu har jag fått ett riktigt bra erbjudande på,
G.Skill Ripjaws V 32GB 3200MHz DDR4 SDRAM DIMM 288-pin

Tror ni att det finns nån risk med att blanda dessa?

Tack på förhand!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Du ska alltså stoppa in mer minne, inte bara byta ut fullt dugliga minnesmoduler? Det ska™ funka, men det finns aldrig någon garanti för det. Det finns en anledning till att modulerna säljs i paket tillsammans.

Om du har möjlighet att lämna tillbaka minnena om de inte skulle lira med dina befintliga så skulle jag slå till utan tvekan

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Du ska alltså stoppa in mer minne, inte bara byta ut fullt dugliga minnesmoduler? Det ska™ funka, men det finns aldrig någon garanti för det. Det finns en anledning till att modulerna säljs i paket tillsammans.

Om du har möjlighet att lämna tillbaka minnena om de inte skulle lira med dina befintliga så skulle jag slå till utan tvekan

Precis, jag vill öka från 32GB RAM till 64GB.
Hmm, ska kolla om det är möjligt att lämna tillbaka.
Det verkar som om jag gjorde rätt i att vara försiktig i alla fall?

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av tomgot:

Precis, jag vill öka från 32GB RAM till 64GB.
Hmm, ska kolla om det är möjligt att lämna tillbaka.
Det verkar som om jag gjorde rätt i att vara försiktig i alla fall?

Ptja, jag har stoppad i mer minne i rätt många datorer men aldrig sprungit på problem, men tydligen kan det hända. Det är ju ganska "vanilla" moduler du ska stoppa i, så dom borde bara kunna köras i sin XMP-profil utan problem.

I värsta fall får du väl sälja dem vidare, vilket inte lär vara något problem om du nu får dem till bra pris

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Ptja, jag har stoppad i mer minne i rätt många datorer men aldrig sprungit på problem, men tydligen kan det hända. Det är ju ganska "vanilla" moduler du ska stoppa i, så dom borde bara kunna köras i sin XMP-profil utan problem.

I värsta fall får du väl sälja dem vidare, vilket inte lär vara något problem om du nu får dem till bra pris

Ok, låter som om det är värt en chansning, tack för svaren!