Permalänk
Medlem

Då har jag provkört ena diskanten i waveguiden och mätt vid 0, 15, 30 och 45 grader.
Ska modifiera den lite och se om frekvenssvaret kan förbättras genom att sätta den lite djupare i waveguiden.

Permalänk
Medlem

Varit lite tyst ett tag, de som känner mig närmare vet redan att vid en mindre renovering av innertaket och elen i verkstaden så upptäcktes diverse roligheter som blev tunget att åtgärdas... (läs; gammal vattenskada, undermålig konstruktion på bärandet av innertaket, skarvar i elrör och lite annat). Sedan mitt i allt drar min mor igång med att renovera, vilket betyder mer jobb...

Så har haft fullt upp ett tag nu; Slängt 10 släp med gammal bråte som låg i rummet bredvid, rivit ner tre innerväggar, 30+ kvadratmeter innertak plus reglar nedslitet, dragit ny el i tak och väggar samt förberett för ny belysning och fler faser att fördela lasten på... Plus såklart nytt innertak och ny väggbeklädnad i hela byggnaden.

Är på slut-tampen av detta projekt nu och börjar se ljuset i slutet av tunneln så att säga. Kommer slutföra detta så fort som jag har fungerande el och belysning i verkstaden igen...

Älskar hur "vi byter det fula innertaket" eskalerade till "helrenovering av byggnaden", som alltid.

Permalänk
Medlem

Hej!

Köpte nyligen hus och insåg att det som var måla/tapetsera blev början till minst sagt större jobb på grund av en dement man med förkärlek till 4 tum spik och material från 40-talet.

Jag känner sin smärta