Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk

Till slut började mitt kort rulla ner mot Småland och är nu i Värnamo bara någon timma bort. Kan man sjukanmäla sig och åka hem från jobbet? Blir jobbigt att uthärda till 16:00 idag

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl-Johan:

Till slut började mitt kort rulla ner mot Småland och är nu i Värnamo bara någon timma bort. Kan man sjukanmäla sig och åka hem från jobbet? Blir jobbigt att uthärda till 16:00 idag

do it! fredag, migrän kan ju komma närsomhelst xD

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Ni andra som beställde på Inet (som var lite sena och sattes i kö), har någon av er fått information eller ett kort?

Det enda jag har sett från dem är deras mail ”Vill du byta till något annat? Snääällaaaa”

Är Inet den enda ÅF som inte fått några kort efter lanseringen eller vad pysslar de med?..
Tycker andra ÅF har varit mer aktiva via olika kanaler på att visa att de får in nya kort, medans det är noll info från Inet (mer än deras videos de lägger upp 10 gånger om dagen)

Permalänk
Medlem

Jag tänkte uppgradera till 3090 eller 3080 20gb.

Är det någon som har en ide när en 3080 20 gb variant skulle kunna komma ut, genom att jämföra med tidigare generationer?

3090 är väldigt dyrt, och blev också slutsålt innan jag fick chansen.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Belsebull:

Ni andra som beställde på Inet (som var lite sena och sattes i kö), har någon av er fått information eller ett kort?

Det enda jag har sett från dem är deras mail ”Vill du byta till något annat? Snääällaaaa”

Är Inet den enda ÅF som inte fått några kort efter lanseringen eller vad pysslar de med?..
Tycker andra ÅF har varit mer aktiva via olika kanaler på att visa att de får in nya kort, medans det är noll info från Inet (mer än deras videos de lägger upp 10 gånger om dagen)

Inte ett ljud. Men jag var sent på bollen, beställde framåt 17-tiden tror jag, och fick bekräftelsemailet vid 9-tiden dagen efter. Räknar inte med ett kort förrän okt är slut.

EDIT:
Jag verkar ha helt fel för mig. Enligt alla mail och sms från olika källor, så beställde jag 09:13 den 18e. Hm.

EDIT 2:
Nej, jag tänker inte ligga ute med 8k i 2 månader, så roligt är det inte. Blir att avboka och köpa sen när de faktiskt finns att få tag i istället, så förbannat bråttom är det inte.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

jag beställde på Inet 15.03 men fick endå inget kort... Prel leverans november... så avbokade. Synd att det fins så lite kort, bara att avvakta i guess

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Inte ett ljud. Men jag var sent på bollen, beställde framåt 17-tiden tror jag, och fick bekräftelsemailet vid 9-tiden dagen efter. Räknar inte med ett kort förrän okt är slut.

Jag var ännu senare på bollen, så förväntar mig inte ett kort än på ett tag, men tycker jag ser folk som beställt från andra ÅF där de fått info (kanske tom ett kort), men vad jag kan minnas så har jag inte sett någon från Inet.

Permalänk
Medlem

Intressant att många "rantar" på Inet som år efter år vinner årets datorbutik här inne.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SiD:

Intressant att många "rantar" på Inet som år efter år vinner årets datorbutik här inne.

Man skojar inte bort pingvinstången. Den är helig.
Nej, men normalt sett sköter de sig 100%. Detta verkar vara nåt slags stress-undantag.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Verkar som det var ett stort misstag att beställa från Inet, och nu är det för sent att välja något annat alternativ...

Jag var beredd på att få det i November, för jag beställde den 18e, och ville hinna se vad AMD kommer med innan jag helt bestämmer mig.

Dock så nu verkar det som den förväntade leveransen tidigt November har ändrats till Januari... Har inte fått 100% bekräftelse för supporten är inte bra just nu, men så verkar fallet vara.

Permalänk
Medlem

På andra sidan dammen har folk köat fysiskt sen i måndags

Sätter lanseringen i lite perspektiv.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Nej, men normalt sett sköter de sig 100%. Detta verkar vara nåt slags stress-undantag.

Möjligt, dock lär väl inte andra leverantörer ha det speciellt mkt lugnare men lyckas ändå leverera kort.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

På andra sidan dammen har folk köat fysiskt sen i måndags

https://youtu.be/fN8G5eESqmM

Sätter lanseringen i lite perspektiv.

Märkligt att nvidia inte har förbjudit dom att stå i kö. Den borde ju inte ha fått börja bildas förrän 15.00 på releasedagen...

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Märkligt att nvidia inte har förbjudit dom att stå i kö. Den borde ju inte ha fått börja bildas förrän 15.00 på releasedagen...

Jag tror inte att ett företag kan förbjuda folk att köa utanför. Möjligtvis borde väl myndigheter lagt sig i kanske men de är väl upptagna med andra folksamlingar i USA just kan jag tänka mig.

Permalänk

Vad jag såg sa Inet att 30 November är högst preliminärt och jag tolkar det som att dom kommer få in kort innan det men dom går inte ut med exakt datum.

Permalänk
Medlem

Oppaaa!
Pratade med Webhallen och dem bekräfta att STRIX 3080 släpps 28/9.
Så efter det borde ordrarna börja rulla ut beroende på hur mycket dem fått in.

Elgiganten skall få en leverans av STRIX kortet snart enl dom.
Och min order skall bli skickad nästa vecka och beräknas vara hos mig den 30/9. HMM
Kan bli försenat dock.

Håller tummarna nu xD

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk

Till er som lyckades beställa 3090 FE igår, har ni fått någon update om leverans än?
Jag fick min orderbekräftelse 15:45 igår, betalningsbekräftelsen inkom 20:32 varpå ordern gick från "väntar" till "bearbetar". Inget nytt sen dess

Permalänk
Medlem

@ImFoze: Trevligt, kikar också på 3080 Strix OC, då jag kört med Asus ett par år nu.

Hoppas återförsäljarna får in redan nästa vecka och kommer ikapp lite med ordrar, har dessvärre avbokat min, då jag inte vill binda upp mig för mycket på just Asus.

Får se helt enkelt hur det utvecklar sig. Grymt spännande att följa, aldrig köpt ett nytt grafikkort vid release innan (och inte heller denna gång vad det verkar som...).

Visa signatur

| 9800X3D @5.4GHz | 9070 XT @3300 MHz | DDR5 @6400 MHz | Asus X870-P | Samsung 9100 PRO M2 | Corsair RM750x | MSI MAG 32" OLED | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilleplutt:

Till er som lyckades beställa 3090 FE igår, har ni fått någon update om leverans än?
Jag fick min orderbekräftelse 15:45 igår, betalningsbekräftelsen inkom 20:32 varpå ordern gick från "väntar" till "bearbetar". Inget nytt sen dess

Inget.. kvar på väntar

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilleplutt:

Fick två mail ganska tätt inpå varandra igår, har haft order liggandes på "bearbetning" sedan dess... så inget nytt än.

EDIT: första mailet kl 15.42, andra kl 16.07

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pearl79:

Jag tror inte att ett företag kan förbjuda folk att köa utanför. Möjligtvis borde väl myndigheter lagt sig i kanske men de är väl upptagna med andra folksamlingar i USA just kan jag tänka mig.

Det var ett skämt.

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Skrivet av Shudnawz:

Haha... Det har gått så långt att de som packar upp gods som kommer till oss på jobbet lägger beslag på "Pingvinerna".

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem

Jag fick bekräftat av Elgiganten nu att TUF OC ska levereras till mig 30/9

Edit.
Värt att nämna att jag beställde kortet 22/9

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz

Permalänk

Mitt Gigabyte RTX 3080 som jag beställt från Elgiganten som stått leveranstid 30/9 är iaf uppskjutet till 4 Januari. Inet lika så och Webbhallen har ingen info alls.
Ser inte bra ut att få ett kort iår.

Visa signatur

CPU: Intel 12700KF
RAM: Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR4 3600MHz
MK: ASUS ROG STRIX Z690-A Gaming WIFI D4
GPU: PNY RTX 4090
Chassi: Phanteks NV7

Permalänk
Medlem

@bov: Fick du ett sms/mail? Fortfarande inte fått mitt Strix bekräftat Beställde 17e

Permalänk
Medlem

väntar på uppdatering senast tisdag se om de finns nå hopp om tuf 3080 från netonnet
så länge blir de försöka få till ett från nvidia som jag helst vill ha

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av OverKill69:

Mitt Gigabyte RTX 3080 som jag beställt från Elgiganten som stått leveranstid 30/9 är iaf uppskjutet till 4 Januari. Inet lika så och Webbhallen har ingen info alls.
Ser inte bra ut att få ett kort iår.

Jag är övertygad om att det kommer gå fortare än vad det ser ut som nu. Så fort folk får en av sina beställningar så kommer de avboka på andra sidor och vips så försvinner flaskhalsen.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karl-Johan:

Haha... Det har gått så långt att de som packar upp gods som kommer till oss på jobbet lägger beslag på "Pingvinerna".

grund för avsked

Permalänk
Medlem

@saltkaret: Fick du ett bekräftelse email tillslut ?
Jag har fortfarande inte fått nått mail fast pengarna är registrerade i Klarna appen.
Jag skapade inget konto hos Shark så kan inte logga in där o se nått heller ...

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

@bov: Fick du ett sms/mail? Fortfarande inte fått mitt Strix bekräftat Beställde 17e

Jag pratade med kundtjänsten

Visa signatur

Lian Li O11D | AMD Ryzen 7 3700X | ASUS ROG Strix B550-E Gaming | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC| 32GB DDR4 3200MHz