Tråden för oss som kommer att uppgradera till Nvidias 3000-serie Ampere

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Samma här. MasterCard från Swedbank.

Ringde Nvidia, och dom sa att bearbetningen normalt tar 2 timmar, men nu kan det vara 24-72timmar.
Pengarna verkar vara "resarverade" och inte dragna på Swedbank.
Han på nvidia sa att dom inte dras för ens kortet skickas.

Är dom resarverade för dig också, eller är dom faktiskt dragna?

Fett störigt att folk med senare ordrar och samma betalningsmetod fått sina ordrar genomförda :/

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Ringde Nvidia, och dom sa att bearbetningen normalt tar 2 timmar, men nu kan det vara 24-72timmar.
Pengarna verkar vara "resarverade" och inte dragna på Swedbank.
Han på nvidia sa att dom inte dras för ens kortet skickas.

Är dom resarverade för dig också, eller är dom faktiskt dragna?

Fett störigt att folk med senare ordrar och samma betalningsmetod fått sina ordrar genomförda :/

Min order från 7.12 i morse ligger som bearbetas, beloppet ligger som reserverat. Hoppas de får iväg kortet i morgon men nu kom väl alla 3090 kort och störde 😉

Har Swedbank

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Försökte i all min förtvivlan att köpa ett Asus TUF 3090 Oc från Inet, fanns några på lager, men när jag tryckte på "till kassan" så försvann det.

Trist, men hoppar nog av det här tåget tills det lugnat sig lite. Och jag lugnat mig.
Tusan också, vill ju köra Q2 RTX och Control...

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Ringde Nvidia, och dom sa att bearbetningen normalt tar 2 timmar, men nu kan det vara 24-72timmar.
Pengarna verkar vara "resarverade" och inte dragna på Swedbank.
Han på nvidia sa att dom inte dras för ens kortet skickas.

Är dom resarverade för dig också, eller är dom faktiskt dragna?

Fett störigt att folk med senare ordrar och samma betalningsmetod fått sina ordrar genomförda :/

Alla brukar bara reservera tills ordern är skickad. Jag är i samma läge som er på min order från imorse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Zotac 3080 Trinity ska tydligen vara ett av de sämre 3080-korten, från det jag läst. Men betyder inte att kortet är dåligt i sig. Jag skulle satsa på något annat. Buildzoid och der8auer på youtube går över kretskorten till 3000-serien om man är intresserad av sånt.

Min enda erfarenhet av zotac är ett itx mobo som körts 24/7 sedan jag köpte det för åtta år sedan. Känns stabilt. Men hade inte valt dem för mitt 3090 ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fac31:

Asus skrev på sin instagram att dem släpps om ett par veckor. Dem finns inte än.

Släpps den där täckbiten som täcker över clownansiktet samtidigt?

Permalänk
Medlem

@SiD:
@Karate Taco:
@Pearl79:

Skönt att man inte sitter ensam i båten iaf.
Känns bättre att se att flera har samma, än att det är något konstigt.
Gör man en snabb googling så verkar det vara samma för andra som ställt liknande fråga, att deras order står som "pending".
Det enda jag oroar mig för är att det verkar som vissa fått 2 mail med ett som står att pengarna är dragna.
Men det har inte jag fått, bara order bekräftelsen.
Har ni fått 2 mail?

@anon46732 måste ju haft väldig tur med sin order som redan fått igenom den, speciellt med tanke på att han beställt efter en annan.
Meeeen jag är inte bitter inte, inte alls! ;D

Tog och ringde och dubbelkollade med Swedbank nu också, och det var inget från deras håll att det bara stod som reserverat och inte draget.
Så inga frågetecken på det hållet iaf.

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem
Skrivet av izcho:

Släpps den där täckbiten som täcker över clownansiktet samtidigt?

Är inte det EVGA som har sådan konstig röd clown mun?`

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Inaktiv

@zOlid: Haha, jag lider med dig! Jag råkade själv ut för samma sak vid lanseringen av 1000-serien. Kan säga att det står reserverat på mitt kort också, så kan för mitt liv inte förstå varför jag hamnat före. Men som sagt, måste bero på att jag på något sätt trillat igenom "kontrollen" tidigare. Hade du skapat ett kort hos Nvidia på förhand?

PM:a ditt telefonnummer så ska jag swisha en öl som tröst!

Permalänk

För den som är nyfiken så har TechPowerUp testat följande kort och resultaten lyder...:

ASUS GeForce RTX 3090 STRIX OC - 19% snabbare än RTX 3080
MSI GeForce RTX 3090 Gaming X Trio Review - 16% snabbare än RTX 3080
Gigabyte GeForce RTX 3090 Eagle OC - 14% snabbare än RTX 3080
ZOTAC GeForce RTX 3090 Trinity - 10% snabbare än RTX 3080

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Strix Z490-F | ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower | Corsair Force Series MP600 1TB | LG 27GL850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

@SiD:
@Karate Taco:
@Pearl79:

Skönt att man inte sitter ensam i båten iaf.
Känns bättre att se att flera har samma, än att det är något konstigt.
Gör man en snabb googling så verkar det vara samma för andra som ställt liknande fråga, att deras order står som "pending".
Det enda jag oroar mig för är att det verkar som vissa fått 2 mail med ett som står att pengarna är dragna.
Men det har inte jag fått, bara order bekräftelsen.
Har ni fått 2 mail?

@induce måste ju haft väldig tur med sin order som redan fått igenom den, speciellt med tanke på att han beställt efter en annan.
Meeeen jag är inte bitter inte, inte alls! ;D

Tog och ringde och dubbelkollade med Swedbank nu också, och det var inget från deras håll att det bara stod som reserverat och inte draget.
Så inga frågetecken på det hållet iaf.

Dessa är mailen som jag fått från Nvidia, båda damp ner i spamlådan

Edit: Pengarna ligger som reserverade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

@SiD:
@Karate Taco:
@Pearl79:

Skönt att man inte sitter ensam i båten iaf.
Känns bättre att se att flera har samma, än att det är något konstigt.
Gör man en snabb googling så verkar det vara samma för andra som ställt liknande fråga, att deras order står som "pending".
Det enda jag oroar mig för är att det verkar som vissa fått 2 mail med ett som står att pengarna är dragna.
Men det har inte jag fått, bara order bekräftelsen.
Har ni fått 2 mail?

@induce måste ju haft väldig tur med sin order som redan fått igenom den, speciellt med tanke på att han beställt efter en annan.
Meeeen jag är inte bitter inte, inte alls! ;D

Tog och ringde och dubbelkollade med Swedbank nu också, och det var inget från deras håll att det bara stod som reserverat och inte draget.
Så inga frågetecken på det hållet iaf.

Jag har fått 2 mail, ett där ordern är mottagen och då hade "väntar" som status på min sida. Sen fick jag mail 2 efter typ 6-7h där det stod att betalningen gått igenom. Då ändrades min status till "bearbetas" och jag såg då även koderna till spelet och geforce now. Efter det har det inte hänt något och det var 13:45 idag.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karate Taco:

Var det enkelt att komma i kontakt med deras kundtjänst per telefon? Har ingen uppfattning om hur Nvidia är som "butik" och hur deras kundbemötande är.

Jag trodde jag skulle få vänta i timmar men det tog bokstavligen 10sekunder efter jag slagit in mitt ordernummer i systemet, tills att jag blev kopplad till en telefonist.
Dock på engelska, men det är ju inga problem.

Skrivet av anon46732:

@zOlid: Haha, jag lider med dig! Jag råkade själv ut för samma sak vid lanseringen av 1000-serien. Kan säga att det står reserverat på mitt kort också, så kan för mitt liv inte förstå varför jag hamnat före. Men som sagt, måste bero på att jag på något sätt trillat igenom "kontrollen" tidigare. Hade du skapat ett kort hos Nvidia på förhand?

PM:a ditt telefonnummer så ska jag swisha en öl som tröst!

Jag hade skrivit in ett kort på förhand, men använde ett annat för jag gjorde en order på komplett först som ligger som leverans i november.
Men det är ju Nvidia kortet som jag helst vill ha, det från komplett är bara backup om det inte händer något hos nvidia.
Så fick byta kort hos Nvidia precis vid köpet men betalningen gick ju igenom och står som resarverad, så har svårt att tänka mig att det är något där som strular.

Asso en öl hade faktiskt varit fint just nu ^^

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Medlem

Kanske ligger nåt i att tidigare kunder hos Nvidia behandlas snabbare. Spec om de fortfarande manuellt försöker sålla bottar. Min sena beställning processades ju snabbt och jag är ju en ”trogen FE kund” ;), fast det är ju värt att ha i åtanke att inget ännu har skickats.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.7 GHz | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 4070 Super Founders Edition

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zOlid:

Jag hade skrivit in ett kort på förhand, men använde ett annat för jag gjorde en order på komplett först som ligger som leverans i november.
Men det är ju Nvidia kortet som jag helst vill ha, det från komplett är bara backup om det inte händer något hos nvidia.
Så fick byta kort hos Nvidia precis vid köpet men betalningen gick ju igenom och står som resarverad, så har svårt att tänka mig att det är något där som strular.

Asso en öl hade faktiskt varit fint just nu ^^

Haha, det löser vi!

Sorry skrev fel, menade konto. Jag skapade ett konto redan igår. Kanske gjorde det att jag upplevdes som "mindre bot" och godkändes snabbare. Ingen aning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon46732:

Haha, det löser vi!

Sorry skrev fel, menade konto. Jag skapade ett konto redan igår. Kanske gjorde det att jag upplevdes som "mindre bot" och godkändes snabbare. Ingen aning!

Jag skapade konto för några dagar sen jag med, var därför jag hade länken till kassan kvar i min Chrome historik.
Lade till ett kontokort samtidigt då, men använde ett annat som sagt.

Tänk om man ändå kunde tänka som Gerard Borég gjorde när han ville gå med i MC-klubben Sofia Hogs.
"Men jag brukar alltid säga till min kompis Erik Klas Christian när han säger det att Guuud vilken tid det tar men alltså väntar man på något gott så är det ju bara härligt...."

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zOlid:

Jag skapade konto för några dagar sen jag med, var därför jag hade länken till kassan kvar i min Chrome historik.
Lade till ett kontokort samtidigt då, men använde ett annat som sagt.

Tänk om man ändå kunde tänka som Gerard Borég gjorde när han ville gå med i MC-klubben Sofia Hogs.
"Men jag brukar alltid säga till min kompis Erik Klas Christian när han säger det att Guuud vilken tid det tar men alltså väntar man på något gott så är det ju bara härligt...."

Alright! Jag hoppas det slår väl ut till slut. Förmodligen så kommer de godkänna din order imorgon så du kan dra en lättnadens suck under helgen

Haha, den hade jag glömt av!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Är inte det EVGA som har sådan konstig röd clown mun?`

Jo! Fan du har rätt. Blandade ihop

Permalänk
Medlem

Fick min order från morgonen godkänd nu. Tog 13.5h för mellan första och andra mejlet. Men betalningen är godkänd och jag väntar på shipping nu.

Så ni som behöver vänta längre på andra mejlet, oroa er inte för mycket, låt mig ha fått göra det å era vägnar.

Permalänk
Medlem

Fick ett till mail från nvidia nu att betalningen genomförts för mitt 3090FE så nu är glädjeruset fullkomligt.

Orderbehandlingsmailet kom 15:37, fick andra mallet 20:28

Permalänk
Medlem

Väntar ännu på andra mailet från 06:40 imorse.. va fan

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk

Verkar som om jag får vänta till måndag på mitt kort, fortfarande inte lämnat till transportör. Kom igen Inet, hur svårt kan det va att få iväg korten i tid. Måste ju vara prio 1 att få iväg 3090-korten.

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG * AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB * ASUS ROG Crosshair X670E Hero * G.Skill 128GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo * Crucial T700 2TB M.2 NVMe PCIe Gen 5 * ASUS ROG Ryuo III 240 A-RGB * ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition * be quiet! Dark Power 13 1000W * ASUS ProArt PA32UCX-K * Dali Mentor Menuet SE 2.0 * Windows 11 Pro x64 Canary Insider

Permalänk
Medlem

Jag fick min orderbekräftelse av Nvidia kl 07:12 imorse, mailet ang. genomförd betalning dök ner 13:34 i eftermiddags.
Så jag skulle gissa att någon manuell granskning ägde rum där, alternativt att det är vanlig orderhantering där pengarna drogs då ett kort reserverades i lagret inför paketering.

Permalänk

Fick mitt andra mail från Nvidia nu, min status ändrats till "BEARBETNING" och koderna för Geforce NOW samt Watch Dogs är synliga. Pengarna är bara reserverade, betalade med ett Visa-kort

Permalänk
Medlem

Kul att det faktiskt fylls på!

Vad har Nvidia för leveranstider på FE korten? Är dom överbelastad eller går det hyfsat fort?

Permalänk
Skrivet av waldemarrr:

Fick mitt andra mail från Nvidia nu, min status ändrats till "BEARBETNING" och koderna för Geforce NOW samt Watch Dogs är synliga. Pengarna är bara reserverade, betalade med ett Visa-kort

Med komplett har jag inte sett några upplåsningskoder..... Kortet är på väg, men inga koder i ordern. Kan de komma med kartongen?

Visa signatur

ASUS ROG Strix z390-F Gaming__Corsair Vengeance 32GB
Intel i9 9900K+NZXT Z73__Palit 4080 Super
1xM.2 512GB 2xM.2 1TB 2xM.2 2TB+ 2,5TB ssd:er_Corsair HX1000i
LIAN LI O11D XL__Samsung oled G8 34"_ASUS ROG CHAKRAM
Corsair K100 Air_Logitechprylar: G25, Z-4,

Permalänk
Medlem

@pskjonte: Såg du om de hade några av den vanliga Asus TUF 3090 i lager? Gjorde ett försök på Inet också men det blev soprent direkt. De kan inte ha haft många kort hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

@pskjonte: Såg du om de hade några av den vanliga Asus TUF 3090 i lager? Gjorde ett försök på Inet också men det blev soprent direkt. De kan inte ha haft många kort hemma.

Na, jag satt med telefonen , men möjligt att det var den vanliga jag lyckades lägga i korgen.
Ja det blev tömt på någon minut, tror det stod 8st i lager när jag försökte beställa.

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem

Jag har också fått mitt andra mail under kvällen. Känns skönt. Nu väntar man väl bara på leveransbekräftelse

Vad tänkte ni ta och spela först? Själv vill jag spela klart RDR2 och Death stranding maxat men också se hur det är i Control. Kanske köper dlc till det för att se hur det är.

Permalänk
Medlem

Ser ut som att Nvidia kan få för sig att cancellera en order till och med efter man fått betalningsbekräftelse.

Sov så gott alla

Visa signatur

i9-10980XE ~4.7 GHz | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 4070 Super Founders Edition