SweClockers nya hemsida lanseras skarpt!

Permalänk
Medlem

Snyggt! Minimalistiskt, enkelt, lätt att navigera.

Heja heja!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Svara knappen gjorde bara trådar svårlästa. Jag ser mycket hellre att folk citerar vad de pratar om eftersom det kan finnas många inlägg från en person i en tråd.

’Svara’ knappen som fanns borde snarare heta ’Summon user’ eller något sånt och inte användas för att svara på ett specifikt inlägg

Oläst-funktionalitet finns (klicka på trådens ’ikon’ till vänster i följda trådar-listan)

Eller att Svara kommer med ett "dolt citat" så man kan klicka fram citatet ifall det behövs
och citat är till för att tala om punkter.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Det här ser inte riktigt korrekt ut va?

Halva inställningsknappen och texten syns ju enbart? Windows 10, @UndaC

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Det här ser inte riktigt korrekt ut va?
https://i.imgur.com/R7rkNiA.png
Halva inställningsknappen och texten syns ju enbart? Windows 10, @UndaC

Ser normalt ut för mig.

Permalänk

Ny hemsida år 2020 men inget dark mode? Bra jobbat annars!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av welllpapp:

Ny hemsida år 2020 men inget dark mode? Bra jobbat annars!

#18633141

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Ser bra ut!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Ser normalt ut för mig.

Konstigt...ska kika hemma om samma problem uppstår.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Med något brännskadad hornhinna sitter jag nu med Solbrillor här..

+1 för DARK MODE här 😎

"Ögonskada av starkt ljus...
Dina ögon kan bli skadade av starkt ljus. Till exempel om solen lyser starkt på snö, hav eller vit sand. Det kallas att bli snöblind. Ögonen kan också bli skadade om du tittar direkt på Sweclockers nya sida, då kallas det swec-blänk, besvären kan bli permanenta men brukar oftast gå över av sig själv. Besvären kan lindras av att vara i mörker. Ibland kan du behöva ögonsalva. Du kan också behöva skydda ögonen mot ljus några dagar, till exempel med solglasögon."

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av FiftyFifty:

Tycker att menyn är för stor och skulle kunna smala av rejält speciellt i låst läge.

Smalna av i sidled eller på höjden tänker du?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppats på att den nya versionen av hemsidan skulle göra att folk läste i trådarna innan de svarade men det verkar inte vara fallet. Kanske kommer i nästa version.

Permalänk
Medlem

Skit, http://m.sweclockers.com var avskalad och utan för mycket "bildstörning", gillar inte detta!

Permalänk
Medlem

så ful den är

Permalänk
Medlem

Reagerar som så många andra på att senast olästa knappen försvunnit. Vet att även jag nämnde det i någon av de två betatesten men antar att det är först nu när det rullar ut brett som fokus hamnar på "små" saker som det och inte på hur reklamen hamnar, eviga diskussioner om bannern i toppen etc.

Reagerade onekligen imorse när jag surfade in på sweclockers men känns som att det hänt lite sen betorna och swec-känslan finns helt klart i denna version också. Ser fram emot att testa den på mobilen framgent

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Hmm, trots att jag har uBlock avstängt på Sweclockers så visas inga annonser längre. Och nu när jag tänker efter så har det varit samma med FZ (med uBlock avstängt) sen de lanserade sin nya hemsida.

Det är inte så att du kör PiHole eller liknande?
@gurt: En lösning för att whitelista era annonser i PiHole i enlighet med mitt tidigare inlägg vore toppen!

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Tänk så underbart om allt det här vita kunde vara svart istället..!

Permalänk
Medlem

Påpekade tidigare att sidans färgtema är för ljust och kontrastlöst, man blir snöblind av att sitta och läsa på sidan nu...

Och ja jag har en kalibrerad skärm och den körs i Adobe RGB läge, innan någon tycker dra ner brightness då

Detta var inget problem med det äldre färgtemat. (Darkmode ASAP)

Annonser fungerar inte längre Adblock avstängd.

Vänligen ge oss länken till gamla sidan tack.

Firefox 81.0
Windows 10

Visa signatur

Moderkort: Asus P9X79 Processor: I7 4930K @ 4,6 GHz 6C/6HT Kylning: Corsair H100 Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: Samsung 860 EVO 500Gb (OS) Samsung EVO 870 1Tb, Samsung 840 EVO 250Gb + WD Black 1Tb Nätagg: Corsair HX 850w Chassie: Corsair Obsidian 650D Skärm: Dell U2713 @ 2560 X 1440 2 X Dell U2410 @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Bildkarusellen i nyheterna fungerar inte för mig. Kommer till första bilden alltid och kan inte växla. I "tumnagelversionen" så fungerar det bra, men inte i "popover-versionen".

Kan även inte se många bifogade bilder i inlägg.

Testat på denna artikel: https://www.sweclockers.com/nyhet/30494-lackt-prestanda-for-a...
Webbläsare: Senaste Firefox.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av adzer:

Bildkarusellen i nyheterna fungerar inte för mig. Kommer till första bilden alltid och kan inte växla. I "tumnagelversionen" så fungerar det bra, men inte i "popover-versionen".

Kan även inte se bifogade bilder i inlägg.

Testat på denna artikel: https://www.sweclockers.com/nyhet/30494-lackt-prestanda-for-a...
Webbläsare: Senaste Firefox.

Firefox i Windows? Eller är du på mobil?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Firefox i Windows? Eller är du på mobil?

Ah ledsen att jag missade det. w10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Smalna av i sidled eller på höjden tänker du?

På höjden. I mobilen ser det bra ut.

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av adzer:

Bildkarusellen i nyheterna fungerar inte för mig. Kommer till första bilden alltid och kan inte växla. I "tumnagelversionen" så fungerar det bra, men inte i "popover-versionen".

Kan även inte se många bifogade bilder i inlägg.

Testat på denna artikel: https://www.sweclockers.com/nyhet/30494-lackt-prestanda-for-a...
Webbläsare: Senaste Firefox.

Hej, det här är ingen bugg. Det är hur artikeln är skapad. Det är samma bild, men i bildspelet har man valt att "zooma in" på en viss del av bilden (övre / nedre). Och när du öppnar bildspelet så visas den stora bilden på båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Sant, den funktionen saknas. Hoppas verkligen att det kommer tillbaka så man slipper sitta och leta sig fram till hur långt man läst i varje tråd.

Skrivet av Shrudder:

Gick in i tråden för att skriva samma sak. Känns extra jobbigt att inte ha den när man surfar på telefonen dessutom.

Skrivet av Spelaspel:

När man klickar på antalet inlägg till höger om en tråd verkar man komma till "senast olästa".

Det verkar som om man klickar på den orangea ikonen till vänster om inläggen så kommer man till senast lästa. Dock inte så självklart. Jag hittade endast för att jag tänker fel med höger och vänster ibland när jag skulle följa din hänvisning Spelaspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej, det här är ingen bugg. Det är hur artikeln är skapad. Det är samma bild, men i bildspelet har man valt att "zooma in" på en viss del av bilden (övre / nedre). Och när du öppnar bildspelet så visas den stora bilden på båda.

Ah de förklarar en del. Lite lurigt att man ser två olika bilder i artikeln men i bildspelet är det samma 2ggr. Det lurade mig vid första anblick. Nu ser jag dock att du har helt rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det verkar som om man klickar på den orangea ikonen till vänster om inläggen så kommer man till senast lästa. Dock inte så självklart. Jag hittade endast för att jag tänker fel med höger och vänster ibland när jag skulle följa din hänvisning Spelaspel.

Det finns moderna forum nuförtiden där man alltid tas till senaste inlägg bara man klickar på trådtiteln. Jag gillar inte den utveckligen! Vill ha klar åtskillnad för trådar som är uppdaterade sedan sist och sådana som inte är det. Här finns i alla fall en symbol som visar för nya inlägg i tråden men jag stör mig på att den där pricken som tidigare indikerade aktivitet i trådar man själv gjort inlägg i numera saknas så nu ser man ingen skillnad på trådar man följer men som man inte har något inlägg i och trådar som man har varit aktiv i. Hoppas detta ändras.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av adzer:

Ah de förklarar en del. Lite lurigt att man ser två olika bilder i artikeln men i bildspelet är det samma 2ggr. Det lurade mig vid första anblick. Nu ser jag dock att du har helt rätt.

Det har även lurat mig förr och jag lyfte det bland redaktionen att de valt samma bild. Det är den enda anledningen till att jag vet om det.

Permalänk
Medlem

Tänkte på top-baren med notifkationera/konto etc, tycker personligen det hade sett mer organiserat ut så här:

Visa signatur

Define Meshify T GC - Gigabyte Z370 Ultra Gaming - i7-8700k@Stock (CM 212 Evo) - Gainward 1070 PE - 16GB DDR4 300MHz - High Seirra (MacOS)

Define R4 - MSI Pro Carbon x370 - Ryzen 1800x@Stock (CM 212 Evo) - MSI PE 660Ti - 16 GB DDR4 3000MHz - Unraid (NAS / Application server)

MacBook Pro 2019, MacBook Pro 2013 Late, IPad Pro 2017 10.5.

Permalänk
Musikälskare

Efter lite jobb i StyleBot så kan man använda sidan igen

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Gillar utseendet på mobil på alla sätt förutom att forum/meddelande knapparna är något små. Kunde varit lite bredare/ mer separerade för enklare tryckning

Permalänk
Medlem

Håller SweClockers-andan kvar. Spontana reaktioner är att det definitivt är ett lyft från tidigare. Det kanske inte är ett lika stort stig som det var mellan tidigare version och det förgående. Men det håller!

Ser fram emot kontinuerliga uppdateringar och det mörka temat som många redan nämnt. For another decade framåt!