uppföljning "speldator-till-cancersjuk-kille"

Permalänk
Medlem

uppföljning "speldator-till-cancersjuk-kille"

Hej på er alla här på Sweclockers

För några år sedan så skapade jag en tråd där jag frågade om någon visste vart man kunde vända sig för att få hjälp med bidrag till en dator åt en cancersjuk 13årig datorentusiast. Speldator till cancersjuk kille
Gensvaret var otroligt och det slutade att han fick en dator genom sweclockers fantastiska medlemmar.
Om ni bara visste vad denna dator hjälpte Simon i hans kamp mot cancern. Han kunde sitta/ligga på sjukhuset och spela och hålla kontakt med sina vänner och detta betydde otroligt mycket för honom. Ett år så han hade med sig datorn till Dreamhack när det såg ut som att han hade besegrat cancern, vilket han tyckte var en otroligt häftig upplevelse.

Simon var en kämpe och han slog cancern 3 gånger genom behandlingar som var otroligt påfrestande för hans kropp, men cancern kom tillbaka varje gång. Efter det 4:e återfallet så kämpade han in i det sista men hans unga kropp orkade inte och till slut somnade han omgiven av hans familj.
Hans mamma har nu skapa Simons Barncancerfond som ska hjälpa andra barn som är drabbade av cancer.
Jag vill nu pusha för den, jag vet inte om detta är tillåtet enligt forumets regler men om det inte är det så får moderatorn ta bort inlägget eller flytta det om det finns ett bättre forum.

Tänkte att jag skulle dela inlägget som min sambo har skrivit:

Den 16 aug skulle vår son Simon ha fyllt 18 år....det var vår framtidstro. Men istället tog cancern hans liv efter att han kämpat i 4 år mot sin sjukdom, han blev 17 1/2 år.
Nu vill vi hedra hans minne och hans kamp genom att bilda Simons Barncancerfond.Det är en ideel förening för att samla in pengar till alla andra barn och ungdomar som kämpar för sitt liv mot cancer.
Föreningen är bildad med org nr 802531-6202, men hemsidan är inte riktigt klar ännu. Men vi vill ändå göra en insamling inför hans 18 års dag. För att stötta föreningen bli medlem, sätt in 50 kr på swish nr 070 777 6311 maila sedan ditt namn till info@simonsbarncancerfond.se så får du en bekräftelse på att du är medlem i Simons Barncancerfond.
❤ tack för att du även delar, Simons Mamma Maria ❤

Permalänk
Medlem

<3 <3 All kärlek till er... så himla fint.

Permalänk
Medlem

❤️🙏

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

<3

Vad hemskt Vet inte vad jag ska säga faktiskt.

Permalänk
Medlem

Otroligt jobbigt att läsa. Beklagar verkligen sorgen ❤️

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Kommer mycket väl ihåg detta engagemang.

Vad finns det att säga.... ytterst sorgligt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kommer själv ihåg tråden när den var aktuell för 4 år sen. Riktigt sorgligt måste jag säga... speciellt för en så ung människa med hela livet framför sig

Hade hoppet uppe på att grabben skulle klara sig genom detta. Men han kämpade starkt där. Må han vila i frid ❤️

Permalänk
Medlem

Tack för att ni delar med er, cancer är skit men det får en att tänka på det som är viktigt under livets gång: familjen.

Simons Barncancerfond kommer skänka glädje till andra som har det kämpigt, det är helt säkert.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 CPU: Ryzen 9 3900X med Noctua NH-D15 GPU: Asus TUF 3080 10GB OC RAM: 64GB G.Skill Trident Z Neo @ 3600Mhz CL 16-19-19-39 Moderkort:ASUS ROG Crosshair VIII DARK Hero SSD m.2: 2 x 2TB Seagate FireCuda 520 SSD 2.5: 2 x 480GB Kingston A400

Permalänk
Medlem

Jag har sett att det har byggts datorer åt välgörande ändamål tidigare här på Sweclockers, och jag har på nära håll sett hur uppskattat detta är. När jag berättade för min chef om ert engagemang så började hon att gråta av hur berörd hon blev, och för många har vi berättat
Jag vill bara att ni ska förstå hur mycket "Goodwill" sweclockers och dess medlemmar har skapat genom åren.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Fruktansvärt sorligt att läsa.

Otroligt fint initiativ med tanke på hur svårt detta måste vara att genomleva. Det glädjer mig att Sweclockers kunde göra en insats för Simon i hans kamp och visar på vilket otroligt fint community som vi har här.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem