3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Netonnet har garanterat inte fått in ett enda kort.

00.00 på lanseringsdagen så uppdaterade de alla korten till slut. Och aktiverade inte förbokningar förrän ett par timmar efter lanseringen.

Det är ju flera som sagt att netonnet skickat om jag inte minns fel? Däremot hade de inga första dagen, tror de kom måndag/tisdag veckan efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Det är ju flera som sagt att netonnet skickat om jag inte minns fel? Däremot hade de inga första dagen, tror de kom måndag/tisdag veckan efter.

Det stämmer! Flera har rapporterat om 3080 leveranser från NoN veckan efter release om jag inte missminner mig. Verkar inte hänt så mycket efter det dock...

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Elgiganten har inte skickat ut något nytt mail/sms om en eventuell försening och imorgon infaller datumet enligt förra mailet. Vågar man hoppas?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Elgiganten har inte skickat ut något nytt mail/sms om en eventuell försening och imorgon infaller datumet enligt förra mailet. Vågar man hoppas?

Jag äter gärna upp min hatt men skulle säga nej

Vi kommer väl få ett spontant spamSMS imorgon att det blivit försenat igen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

*noterar hatten*

Permalänk
Medlem

Väntar också på ett kort från elgiganten och ett från komplett
Komplett lade jag kl 19 den 17:e tycker att det snart borde vara min tur 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det är prel lev den 5de. som är imorgon.
Det ska vara framme imorgon alltså. tror inte på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Netonnet har garanterat inte fått in ett enda kort.

00.00 på lanseringsdagen så uppdaterade de alla korten till slut. Och aktiverade inte förbokningar förrän ett par timmar efter lanseringen.

Kändes som att dom drog en rövare men att de skickat ut några mindre leveranser...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av Ca1P3:

Väntar också på ett kort från elgiganten och ett från komplett
Komplett lade jag kl 19 den 17:e tycker att det snart borde vara min tur 😂

Jag la kl 15:20 från komplett men har inte fått nått kort än heller så står också 17e för mig!

Permalänk
Medlem

Ni som har Facebook Och beställt asus kort främst Strix/OC kan kolla Asus DIY sidan, där har en talesperson åt Asus gjort en samlingstråd för Europa. En kille där inne skrev att china har skeppat iväg Strix OC kort som anländer till veckan. Denna kille hade kontakter i Danmark som kunde bekräfta. Hoppas det är sant. Såg även ett annat rykte som säger Europa 16 oktober..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerX73:

Lycka till, det är mitt kort som jag släppte då jag fick tag på ett 3080.

Då får jag tacka så mycket, jag lyckades nypa det. Var inne på webhallens sida och kollade lite annat när jag av en slump såg just det kortet i lager. Beställde det och valde hämta i butik men fick inte bekräftelse förrän idag att det fanns att hämta, och jovisst var det ett purfärskt 3090 som väntade på mig i butiken

Permalänk
Medlem

Har ändå en känsla att elgigantens senaste datum till mig kan stämma, försenad från 5 till 6 oktober vilket är en dag då leveranser brukar komma. Blir intressant. Får se vilken ÅF som hinner först

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onkel1:

Är det någon mer som beställt 3080 strix från komplett? För mig har det stått att de ska finnas i lager den 17e oktober en vecka nu. Jag är lite nyfiken på hur många det är som har beställt så man kan försöka lista ut var i kön man befinner sig. Jag fick iväg beställningen 17/09 15:02 men ordern bekräftades inte förrän 15:35. Hoppas de rullar ut snart och man får ta del av den första batchen.

Mvh, Onkel

Beställde 17/9 kl 14:56. Beräknat 7 okt

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X |ASUS ROG STRIX X570 Gaming-F | G-Skill Trident Z 3600 MHz | ROG STRIX OC 3080 | KRAKEN Z73 360 AIO | Samsung 980 Pro 512GB M.2 NVMe SSD | Samsung 970 EVO 1TB | 1x Asus ROG Swift PG279QZ 27" 165Hz 1440p | Asus ROG PG259Q 360Hz 1080p | LIAN LI O11 Dynamic | ROG THOR 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Har ändå en känsla att elgigantens senaste datum till mig kan stämma, försenad från 5 till 6 oktober vilket är en dag då leveranser brukar komma. Blir intressant. Får se vilken ÅF som hinner först

Hoppas kan man göra 😂😂

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FortuN:

Jag beställde Gigabyte Eagle OC den 18:e Sept och har 5e Okt som leveransdatum.
Vilken modell valde du?

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av ImFoze:

Hoppas kan man göra 😂😂

Ja så är det ju tyvärr. Upp till bevis för dem

Skrivet av Lodisen:

Jag beställde Gigabyte Eagle OC den 18:e Sept och har 5e Okt som leveransdatum.
Vilken modell valde du?

Beställde Asus TUF OC 3080, kl 21 på kvällen den 17e. Fick inget bekräftelsemejl eller något. Den 25 typ kom meddelande från elgiganten att min order var uppskjuten till Januari. Den 30 så kom mejl att min leverans var försenad från 5e till 6e oktober. Hade aldrig ens fått något om att det var förväntat den 5e.

Permalänk
Medlem

EVGA RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA beställt från Inet i helgen (efter ett par öl ). Förväntad leverans 5:e jan.
Tänkte vänta lite och KANSKE köpa ett Hydrocopper i julklapp till mig själv om inte AMD kan överraska innan dess.
Får jag det inom ett par veckor kan jag skruva dit ett block själv, annars blir det avbeställt...

Visa signatur

If buying isn't owning, then piracy isn't stealing.
Smarter machines will create dumber humans.
I'm not rude, I have Aspergers. Deal with it.

Permalänk
Medlem

Beställde ett strix 3090 OC (betalt och klart) på lanseringsdstum runt 19 tiden dock. Är det någon som fått ett strix kort (3080/3090) överhuvudtaget?

Om nej, vet någon varför just dessa korten dröjer?

Visa signatur

9800X3D || Gigabyte Aourous Master RTX 5080 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || 32GB CL30 600MHZ DDR5 || Asus PG27VQ ||

Permalänk
Viking
Skrivet av roo:

Om nej, vet någon varför just dessa korten dröjer?

Strix-korten var kanske sämre än TUF-korten.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem

Har någon fått bekräftelse fån blufföretaget(elgiganten) idag?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Skrivet av Yasko:

Nope. Det är änna dött från felgigantens sida..

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Yasko:

Inget än, men inte heller någon ytterligare uppskjutning av datumet(ännu.....)

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO+RYZEN 5900X, Asus TUF 3080 OC, Acer predator X34P

Permalänk
Skrivet av makksi:

Då får jag tacka så mycket, jag lyckades nypa det. Var inne på webhallens sida och kollade lite annat när jag av en slump såg just det kortet i lager. Beställde det och valde hämta i butik men fick inte bekräftelse förrän idag att det fanns att hämta, och jovisst var det ett purfärskt 3090 som väntade på mig i butiken

Härligt!

Permalänk
Medlem

Inget nytt från Elgiganten här heller utan det är fortfarande 5 oktober som är det senaste...

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Spännande att se om det kommer något från Elgiganten idag. Lite som julafton 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Inget nytt från Elgiganten här heller utan det är fortfarande 5 oktober som är det senaste...

En kompis chattade precis om sin order med 'elgiganten. Han beställde kortet den 19/9 på kvällen. Sista uppdateringen gäller att det skall skickas idag (5/10). Chatten påstår att "-jajamen, det skall skickas idag och att uppdatering kommer via sms när paketet når distributionscentralen."

Han är.....tveksam. Men vi får se! För alla som beställt på Elgiganten och har fått det framskjutet tills idag hoppas jag det stämmer dock!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Avstängd

Ja sist de skickade SMS så fick jag det runt 8 på morgonen. Suck, att det ska vara så svårt att ha vettiga system för lager och leverans för ett av nordens största företag

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trackmaster:

Det skulle jag inte göra, senast fick jag SMS typ 15:00 samma dag som paketet skulle varit framme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

En kompis chattade precis om sin order med 'elgiganten. Han beställde kortet den 19/9 på kvällen. Sista uppdateringen gäller att det skall skickas idag (5/10). Chatten påstår att "-jajamen, det skall skickas idag och att uppdatering kommer via sms när paketet når distributionscentralen."

Han är.....tveksam. Men vi får se! För alla som beställt på Elgiganten och har fått det framskjutet tills idag hoppas jag det stämmer dock!

I sånnafall ska dom skicka typ 50 kort av varje sort, tvivlar starkt

Det enda dessa support tomtar gör är att dom går in på den lager sidan vi kan se genom länken ovan där det står "Postal Service 20/10/05 " och förmedlar den infon, för det är helt enkelt det ända dom kan se då jag tror själva supporten är out sourcead

Permalänk
Skrivet av Aja82:

Känns lite som den klassiska sagan "Vargen kommer".

Visa signatur