3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Nu verkar webbis ha börjat lägga in ungefärliga positioner i kön på korten också

Bara på de mer populära korten verkar det som.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ph4st:

Gick sms från Elgiganten nu att mitt Asus TUF OC har fått förväntad leverans uppskjutet till 19 Oktober 🥱

Och det kommer Felgiganten på nu, när korten var redo att skickas i måndags?

Skitdrygt oavsett. Nu har jag inte bokat något kort där då jag redan från början kände på mig att de bluffade. Men känns inte aktuellt att göra några affärer med den kedjan framöver. Webhallen blir helt klart en ÅF jag kommer kolla lite mer på, förutsatt att de lägger av med att skicka begagnade produkter när jag köper nya i deras webbutik...

Webhallen förtjänar dock beröm, även om det tog nästan tre veckor. Men det de gjort så här långt är ändå bra mycket bättre än övriga ÅF'ar, utom möjligen Proshop då. Något är bättre än inget, Felgiganten...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahn:

samma. Ska FÖRSÖKA avboka.. verkar ju inte helt lätt alla gånger.

EDIT: Inga problem att avboka, får se om det faktiskt BLIR avbokat också. Beställde med betalning Klarna.

Mitt blev inte avbokat efter att jag ringde igår. Skulle få ett mail under dagen. Har inte hört något alls. Ska man inte informera kunden oavsett?..

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Inväntar ett ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC som kommer nästa vecka på posten. Byter gärna kortet mot ett Inno3D 3080 Twin X2 OC (kortet är kort, 274mm långt)

http://www.inno3d.com/products_detail.php?refid=557

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Mitt blev inte avbokat efter att jag ringde igår. Skulle få ett mail under dagen. Har inte hört något alls. Ska man inte informera kunden oavsett?..

Samma här, blir att kontakta dem idag igen för att vara säker.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Samma här har försökt avboka 2 ggr nu och inget händer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Hahahahah exakt samma svar jag fick igår.
Fick Mail idag att de inte kan leverera.... trotts att de ska avboka.

Riktigt bra kundtjänst faktiskt!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt av Webhallen! Ser ljust ut för de flesta korten där utom just Asus TUF och MSI.

Speciellt tråkigt för alla oss som beställt asus tuf icke oc, dom är helt bort prioriterade av Asus och inga verkar komma ifrån butikerna alls.. Känns kul när det är 1k-3k kö på dom i de flesta ÅF

Permalänk
Medlem

För er som undrar varför återförsäljare inte går ut med köplatser (Iaf Webhallen)
Fick denna info av support idag.
(Efterfrågade köplats på ett Asus 3080 Strix )

(Webhallen Kundsupport)
Hej igen,

Eftersom Nvida har bett oss lägga denna produkt som tillfälligt fullbokad så kan vi inte ge ut köplatserna förns vi har en lagerhållning av produkten.

Detta är på grund av vad som hänt tidigare vid släpps som dessa med budande på köplatser

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zeddius:

För er som undrar varför återförsäljare inte går ut med köplatser (Iaf Webhallen)
Fick denna info av support idag.
(Efterfrågade köplats på ett Asus 3080 Strix )

(Webhallen Kundsupport)
Hej igen,

Eftersom Nvida har bett oss lägga denna produkt som tillfälligt fullbokad så kan vi inte ge ut köplatserna förns vi har en lagerhållning av produkten.

Detta är på grund av vad som hänt tidigare vid släpps som dessa med budande på köplatser

Är det ett vanligt problem hos Webhallen att man budar på köplatser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boko234:

Riktigt snyggt av Webhallen! Ser ljust ut för de flesta korten där utom just Asus TUF och MSI.

Speciellt tråkigt för alla oss som beställt asus tuf icke oc, dom är helt bort prioriterade av Asus och inga verkar komma ifrån butikerna alls.. Känns kul när det är 1k-3k kö på dom i de flesta ÅF

Ja, men nu får man iaf möjligheten till ett något mer informerat val. Och en förståelse för att trots att jag beställde 15.01 på webhallen och 15.02 på Proshop på ett 3090 TUF icke-OC inte hört ett knyst. Jag kan ju inte direkt vara upprörd på ÅF när inte tillverkaren verkar kunna få ut kort nånstans i Europa (SCAN i UK visar precis samma sak).

Och funkar det bra med det 3080 jag förhoppningsvis får hem idag så kan jag utan att känna ånger avbeställa 3090 för jag vet att de kommer förmodligen inte få hem det än på flera veckor i vilket fall.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Är det ett vanligt problem hos Webhallen att man budar på köplatser?

Misstänker att detta blev resultatet av att flera återförsäljare hade problem med budgivning på köplatser så Nvidia klev in och styrde upp det hela, lite så jag tolkar infon jag fick.
Detta är bara spekulationer däremot.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lofman:

Jag avbokade ett 3080 via deras chat för ett tag sen. Tog ca ett drygt dygn eller två innan den togs bort så det är nog lungt. Fick sedan en bekräftelse på mailen. Är säkert något som måste göras manuellt.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Bara på de mer populära korten verkar det som.

Lite är bättre än inget, speciellt med tystnaden dom har haft tidigare

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Avstängd

Tydligen har någon anställd (dotterbolag?) scalpat ut kort på Ebay från MSI

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yasko:

Det är ett scamföretag som lurar folk att beställa genom att säga att de har 100 kort i lagret. Ingen kommer att få någon kort 19:e, det blir en ny "försening". Men visst vill du vara optimist tro på deras godhet...

jag är inte optimist och tror inte på deras "godhet"
dom suger
och jag sa inte att dom kommer komma den 19
utan att ingen vet

läste du det jag skrev?

Permalänk
Medlem

Proshop säljer ASUS GeForce RTX 3080 ROG STRIX för 9690 kr och då får man ASUS ROG Strix Impact II - Gamingmus på köpet. Schysst deal! La en beställning nu till brorsan

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

@webhallen Kudos till er, tycker den infon ni har lagt till på korten ang kö och antal beställningar är kanon, det ger iaf ett hum om hur saker ligger till, Väldigt uppskattat !

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Det enda kortet på Webhallens sida som saknar info för datum, är ju såklart det kortet jag köpt, Rog strix.
Fan visste jag att vanliga Rog Strix skulle prioriteras lägre än OC hade jag nu i efterhand valt OC, men det är ju alltid kul att överklocka på egen hand.. jaja. Nu vet man tills nästa gång.

Permalänk
Skrivet av sverre_b:

Det enda kortet på Webhallens sida som saknar info för datum, är ju såklart det kortet jag köpt, Rog strix.
Fan visste jag att vanliga Rog Strix skulle prioriteras lägre än OC hade jag nu i efterhand valt OC, men det är ju alltid kul att överklocka på egen hand.. jaja. Nu vet man tills nästa gång.

Även TUF Non-OC ligger inuti ett svart hål någonstans i Asien.

Permalänk
Medlem

@webhallen Mycket bra information, kudos!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Asus har ju sagt att de ska binna kretsarna för OC, så om det inte finns några icke OC så säger det ju bara att alla kretsar är riktigt bra. Så får man en icke OC lär de prestera precis som en OC.

Permalänk
Medlem

@Asus.david

Har du någon information att ge oss kring statusen på era kort? Sitter själv på en beställning på TUF OC men efter att ha sett webhallens siffror på bokningar så känns det som leverans är nog långt borta. Är det mycket leveranser på g? Verkar vara högst tryck efter era kort, så är nog många här som är nyfikna på hur det ligger till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Proshop säljer ASUS GeForce RTX 3080 ROG STRIX för 9690 kr och då får man ASUS ROG Strix Impact II - Gamingmus på köpet. Schysst deal! La en beställning nu till brorsan

Tack för tipset! La en beställning jag med, får se vilket som kommer först, detta eller ett tuf frön NoN, har fått 3 mail därifrån med att de inte vet något om leveransdatum. Hoppas danskarna gör det bättre:)

Permalänk
Skrivet av Jompa79:

Tack för tipset! La en beställning jag med, får se vilket som kommer först, detta eller ett tuf frön NoN, har fått 3 mail därifrån med att de inte vet något om leveransdatum. Hoppas danskarna gör det bättre:)

gäller till 16/10 så man får hoppas man de även om kortet kommer i mars 2021

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

gäller till 16/10 så man får hoppas man de även om kortet kommer i mars 2021

Jag har beställningar ute men skiter i hur bra 3080 är, får jag tag i en Big Navi tidigare så avbokar jag 3080 oavsett hur bra den är. Ingen poäng med "prisvärd" eller "bra" GPU som inte går att köpa...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Skrivet av robajn:

@Asus.david

Har du någon information att ge oss kring statusen på era kort? Sitter själv på en beställning på TUF OC men efter att ha sett webhallens siffror på bokningar så känns det som leverans är nog långt borta. Är det mycket leveranser på g? Verkar vara högst tryck efter era kort, så är nog många här som är nyfikna på hur det ligger till.

Vore superintressant att veta. Väntar själv på ett TUF OC (jag slentrian-bokade ett vanligt TUF först, jag var lite oinsatt launch-day men båda är bokade första halvtimmen på webhallen).

För mig personligen spelar det mindre taktisk roll eftersom jag troligtvis hellre väntar på mitt TUF OC (eller Non-OC beroende på vilket som kommer först och hur skillnaden i väntetid ser ut) än att försöka hugga något alternativ.

Men för transparensens skull är man ju nyfiken på om det förväntas skickas ut större leveranser till ÅF nu i Oktober redan eller om det är sannolikt att man får närmare årsskiftet än något annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Sitter i samma sits, har ett TUF från NoN och nu även Strix från Proshop Men nice deal som sagt både med att dom är billigast för kortet men även musen på köpet, den är väl värd iaf en röding!

EDIT: Ett Tuf från Komplett med Har noll koll längre märker jag...

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

Tycker också webhallens nya information är riktigt bra och helt rätt att följa utvecklingen och utveckla informationen. Själv är jag supernöjd då de lyckades leverera ett MSI 3080 trio x inom en vecka fast jag beställde några minuter över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wesslan1:

Tycker också webhallens nya information är riktigt bra och helt rätt att följa utvecklingen och utveckla informationen. Själv är jag supernöjd då de lyckades leverera ett MSI 3080 trio x inom en vecka fast jag beställde några minuter över.

Coolt! Exakt vilken ordertid hade du? Enligt produktsidan för Gaming X Trio så började ordrarna gå igenom kl 15:10 vilket stämmer överens med min erfarenhet, den gick inte att beställa fram tills dess och jag fick in en order 15:11 men ingen leverans än så länge.