Fredagspanelen 203: AMD Ryzen 5000, Iphone 12 och fortsatt brist på RTX 3080

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 203: AMD Ryzen 5000, Iphone 12 och fortsatt brist på RTX 3080

Denna fredag blir det snack om AMD:s Ryzen 5000-processorer, nya telefoner från Apple och forsatta leveransproblem för RTX 3080.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Otursnummer i kinesisk kultur är främst nummer fyra om det förklarar lite av beslutet med 5900.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Vad är RTX 3080? Är det en myt som Yeti eller Bigfoot?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

Otursnummer i kinesisk kultur är främst nummer fyra om det förklarar lite av beslutet med 5900.
Mvh Paul

Därför dom har en 4000serie för bärbart alltså? 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pauls711:

Otursnummer i kinesisk kultur är främst nummer fyra om det förklarar lite av beslutet med 5900.
Mvh Paul

Möjligen också siffran 9/nio, då både MacOS och Windows hoppade över denna "version". Blev OSX samt win10 etc.
Intressant om "nästa luriga lur" från Apple kommer heta version 14? (Tretton är tydligen ett oturstal i många länder, i hissar i USA har jag sett att de "skippar" våning 13... Kan vara servicevåning också..) Men ändå. Kommer det en iPhone 13, som heter "13"??

Gällande alla som suktar efter ett RTX3080: Fattar totalt om man bygger system just nu, man vill liksom ha alla "legobitarna direkt när man bygger projektet", precis som när man var liten och gick på dagis..

-Äsch, låt det ta några månader, och uppgradera när korten finns att köpa utan hype och kö. Ni som bygger ett system "just nu", gå in i ert garage och kolla om ni hittar ett halvdugligt kort som kan så att säga "funka så länge".
(Eller använd det gamla kortet i princip ett tag till.)

Gillar det nya stuket på fredagar!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ska fan plastidippa mina ps-paneler. Usch för vita konsoler

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk

Stora ögon ja..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@JonasT Kan du utveckla lite angående den flytande metallen, finns det för att det kan skapa kortslutning?

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en 7700k på just nu 4.8. Även om jag kan på 5. Men vore trevligt om ni tog med några ur gamla segmentet. Jag vill mest spela. Men vill ha nått nytt med mitt 3080.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Jag sitter på en 7700k på just nu 4.8. Även om jag kan på 5. Men vore trevligt om ni tog med några ur gamla segmentet. Jag vill mest spela. Men vill ha nått nytt med mitt 3080.

Ja, en 2600k vore bra också så folk kan sluta skriva typ "min 2600k får rulla på ett tag till".

(Själv har jag en i5 750 i min stationära, och typ en i5 4590S i min HTPC).

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Otursnummer

Skrivet av slusk:

Därför dom har en 4000serie för bärbart alltså? 😂

Nu är ju 4000 serien en betydligt mindre release om man jämför med 5000 och 6000 releaserna där jag tror att Lisa kommer att vara på båda men har inget minne av att hon hade ett stort event med 4000 serien men det kan vara fel.

Fyra, anses vara ett otursnummer av kineser och japaner eftersom det (四 pinyin sì) låter som ordet "död" (死 pinyin sǐ). Sju, anses vara ett lyckonummer i de flesta kulturer.
Mvh Paul

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Mycket trevlig fredagspanel. En iphone 12 mini vore inte fel, det finns på tok för lite nätta telefoner nuförtiden. Har dock inga planer på ny telefon inom närtid.

Permalänk
Inaktiv

Vill lämna lite feedback kring veckans fredagspanel. Vet inte om jag var ovanlig grinig, men både Jonas och Kenneth var dåligt pålästa kring iPhone 12. Ni brukar ju ha ett fuskdokument med punkter om jag inte minns fel.