3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Å fan du har fått bekräftelse på det?, har du beställt vanliga versionen eller OC?
Har själv en beställning på OC versionen men inget har hänt än så länge med min beställning.
Vet du hur många som var före dig när du beställde?

Jag har inte heller fått någon bekräftelse ännu, beställde utan OC och beställningen lades 11:33 (som var sista minuten som fick bekräftat att vi skulle vara glada).

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

För Watch Dogs: Legion kan jag förstå, men de kan väl för sjutton fixa mer koder till GeForce NOW

haha ja, dem "sparar" in på utgifterna

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr är spelreglerna från Nvidia att man ska ha sitt kort utlevererat den 29e Oktober för att ta del av kampanjen. Så spelar ingen roll om när man bokade inom kampanjperioden utan när du hämtar ut kortet inom kampanjkoden.

Kanske därför Nvidia varit snåla med att leverera till tillverkare och det nu i november är på gång att lossna haha. Skämtåsido, de kunde ju visat lite goodwill nu när det blivit som det blivit. Istället skyller de ifrån sig.

Permalänk
Medlem

Nu blev mitt zotac trinity 3080 OC på komplett flyttat från 24 oktober till 30 september, vilket inte känns bra eftersom det antagligen ska stå 30 oktober!

Visa signatur

Zotac RTX 3080 Trinity 10GB OC | AMD Ryzen 7 3700X + Deepcool Castle V2 240mm | Corsair 16GB 3200MHz CL16 | Gigabyte X570 GAMING X | Corsair RM750x | Kolink Observatory
2x M.2 SSD 1TB/250GB | 2x SSD 500gb/250GB
Acer Predator XB271HU 27", Asus ROG Swift PG248Q 24", BENQ GC2870H 28"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonkan92:

Nu blev mitt zotac trinity 3080 OC på komplett flyttat från 24 oktober till 30 september, vilket inte känns bra eftersom det antagligen ska stå 30 oktober!

Tror det är rätt, den menar naturligtvis 30 september 2021.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, Ryzen 7 9800X3D, Hellhound 7900 XTX, 64GB Kingston Fury, SoundBlaster Z, Corsair HX1200i

Permalänk

Om ens orderbekräftelse (från Inet) visar grönt på både Watchdogs och Gefoce Now betyder det att man kommer att få dessa även om kortet själv är gult och har 3e November som förväntad leveransdag? Om man måste ha sitt kort i handen senast den 29 Oktober för att få spelet känns det ju konstigt att det är grönt vilket jag tycker borde betyda att en kod har blivit reserverad för mig oavsett när kortet kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag fick samma svar från Inets chat förut.
Att tredje oktober var brytpunkten och att mitt kort som beställdes nionde och kom hem till mig den tolfte inte kunde ta del av erbjudandet.

Tråkigt att dem inte själva vet vad som gäller men det verkar mycket vanligt att många återförsäljare är förvirrade när det kommer till denna lansering.

Om detta stämmer borde jag få koder för mitt kort då? Beställt andra oktober och levererades samma dag. Känns som jag får ta kontakt med Inet igen...

Permalänk
Skrivet av Svertel:

Om detta stämmer borde jag få koder för mitt kort då? Beställt andra oktober och levererades samma dag. Känns som jag får ta kontakt med Inet igen...

Vad är det för mystiska kort som ni beställer som levereras samma dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Troligtvis något i stil med Gainward PNY Ultra Sparkle Megablaster Gaming Elite 3X edition.

Permalänk
Medlem

@webhallen

Hur ser det ut för Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G OC 23-26okt.

Ser mörkt ut eller?

Permalänk
Medlem

Tips! Netonnet har KFA2 RTX 3080 med förväntad leverans den 4/11.

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

Skrivet av Dockson:

Troligtvis något i stil med Gainward PNY Ultra Sparkle Megablaster Gaming Elite 3X edition.

Inget obskyrt kort utan ett Gigabyte RTX 3080 Gaming OC. Inet har väl sitt lager i Göteborg så beställer jag innan kl 17 får jag min order samma dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heika_:

Undra hur många här som skulle vara "nöjd" med en 3070 om de var betydligt lättare o få ett sådant och avboka sina 3080s

Inte jag iallafall

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

@webhallen

Hur ser det ut för Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G OC 23-26okt.

Ser mörkt ut eller?

Den är väl raka motsatsen till "mörk"...

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Skrivet av Dockson:

Jag beställde ett Gigabyte geforce 3080 gaming oc 2/10. Skickades samma dag. Ploppade upp ett litet lagersaldo hux flux.

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av John Deo:

Varför skulle man inte testa beställa ett kort till liksom

Tänk om man hamnade i koma och sen helt plötsligt har man 5 st 3080 som väntar.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Varför skulle man inte testa beställa ett kort till liksom

Tänk om man hamnade i koma och sen helt plötsligt har man 5 st 3080 som väntar.

Tänkte som du. Har beställt ett kort från Netonnet så får vi se. Då mitt Asus Tuf non OC verkar vara mer ett julkort än ett kort jag får inom rimlig tid.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

Fick mitt 3090 Strix OC igår.

Helvete vad ström det kan gå åt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monnier:

https://i.imgur.com/6JNSxaa.png

Vad har du som drar i övrigt? 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av John Deo:

Jag säger pass till deras "speciella" fläktlösning.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Jag säger pass till deras "speciella" fläktlösning.

Enligt tester så gick den inte mkr svalare med extra fläkten på. Men vackert är det inte med en "takbox" på kortet.
https://www.guru3d.com/articles_pages/galax_geforce_rtx_3080_...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Vad har du som drar i övrigt? 😅

i9-10980XE

Permalänk
Medlem
Skrivet av John Deo:

Enligt tester så gick den inte mkr svalare med extra fläkten på. Men vackert är det inte med en "takbox" på kortet.
https://www.guru3d.com/articles_pages/galax_geforce_rtx_3080_...

hahha nä, fan vad det inte såg bra ut

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monnier:

https://i.imgur.com/6JNSxaa.png

wtf, 1 KW?

Måste vara varmt och skönt i det rummet

Permalänk
Medlem

Har samma setup 10980xe på 400w ca sedan ett 3090 på 450w och lite övrigt. Blir spännande att vattenkyla allt när blocket till gpun kommer. Kanske får höja varvtalet på fläktarna lite...

Permalänk
Medlem

Det där med wattförbrukning? Hur speglar det sig i elräkningen? Om man tex har en 3080 istället för 1070 eller 1080?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: AMD Radeon™ RX 9070 XT Taichi 16GB OC Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Meshify 2 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yasko:

Det där med wattförbrukning? Hur speglar det sig i elräkningen? Om man tex har en 3080 istället för 1070 eller 1080?

Ja normalt brukar det ju bli dyrare att förbruka fler kWh

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Yasko:

Beror ju på hur man bor, men skillnaden är minimal på fakturan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

wtf, 1 KW?

Måste vara varmt och skönt i det rummet

Enda värmekällan i det rummet

Temp i chassit:25-30C
Temp utblås ovansida: 40-45C

Permalänk
Medlem