3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Personligen vart jag inte alls taggad på Watchdogs Legion så det gör inte mig något att inte få en kod. Hade inte blivit ledsen om Cyberpunk hänger med istället heller hehe. Blev däremot väldigt glad över att få en ny mus på köpet med Strix-kortet!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Nu har Elgiganten plockad ned alla köpknappar på 3080/3090 så de ej längre går att beställa.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Nu har Elgiganten plockad ned alla köpknappar på 3080/3090 så de ej längre går att beställa.

Trots att de har 100+ 3080 Strix i lager!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Lagerlöf:

Jag är en en post från att fucking explodera, HAR DU KOLLAT HEMSIDAN OCH TABELLEN EFTER INFO?

Typ "78 bokade, Ingen ETA Ingen ETA"?

Snälla sluta fråga om era specifika kort, ni vaskar ner hela tråden för info som han har SAGT att han uppdaterar SÅ FORT HAN FÅR MER INFORMATION.

Rant över.

De borde flytta de som tjatar, tillbaka i kön.
- Du skulle egentligen fått kortet nästa vecka, men eftersom du tjatade så...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av wargreymon:

Det är väl lite sanning med modifikation. Kampanjer brukar ju vara ett visst antal, och något som de första får, på bekostnad av den som har kampanjen. Typ 200 första får gratis frakt. Priset ska ju inte sänkas efter kampanjen, för då har du ju betalat för din "gratis" frakt.

Det jag syftar på är ju att alla som lagt beställning fram till att koderna tar slut borde få en kod. Inte att man faktiskt ska få sitt kort för att bli tilldelad koder. Blir ju skevt om Pelle köpt ett kort 15:05 och hinner inte få det förens 2 månader senare, och får inga kode. Men Patrik som köpte ett kort som fanns i lager 2 veckor efter Pelle får koder.

@Webhallen Är det verkligen så här det fungerar?

Det det handlar om är att när man säljer något och det står att något ingår så tar vi som konsumenter ett köpbeslut baserat på vad som ingår i paketet. Om man då lägger en beställning till utannonserat pris och säljaren sedan korrigerar det som ingår för det priset blir det inte bra. Detta förutsätter så klart att det inte TYDLIGT skrivits att resonliga villkor förekommer. Det ska vara enkelt att ta del av villkoren vid första anblick och det ska inte krävas ytterligare efterforskning. Däremot behöver kund så klart idka "sunt förnuft" – är det för bra för att vara sant så är det antagligen det.

Att Nvidia skulle levera sina produkter och således även spelkoderna inom 90 dagar kändes absolut rimligt då, i alla fall.

Dessutom – vad säger att man inte kan skicka spelkoden på mail direkt?

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr är spelreglerna från Nvidia att man ska ha sitt kort utlevererat den 29e Oktober för att ta del av kampanjen. Så spelar ingen roll om när man bokade inom kampanjperioden utan när du hämtar ut kortet inom kampanjkoden.

Vi gick ut i början och skrev:
"INGÅR ETT SPEL NÄR MAN BOKAR RTX 3080?
Du som har köpt ett Geforce RTX 3080 kort och fått det skickat/hämtat från oss innan den 29 oktober 2020 får du med en spelkod till Watch Dogs: Legion och GeForce Now i ett år. "

Source: https://www.webhallen.com/se/campaign/8555-Nvidia-GeForce-RTX...

Med det sagt, få inte panik, kan inte säga mer just nu.

/Patrik

Själva informationen är ju klar och tydlig från er sida. Föredömligt!

Däremot vet jag inte om man kan kräva att kund ska känna till att det vid beställning under release-timman är högst sannolikt att man får vänta till efter den 29:e oktober innan man får sin leverans. Det är nog rimligt att anta att de flesta som beställde och läste den texten tänkte att det där nog inte är något problem, att man skulle få sin leverans efter ett par veckor. En annan femma gäller så klart för de som beställde senare, som kan antas ha tagit del av information om alla försenade leveranser.

I övrigt – toppen att ni är både så schyssta mot era kunder och tillmötesgående att ni filar på en alternativ lösning. Det tror jag ni kommer tjäna mycket goodwill på (eventuell irritation riktas mot Nvidia istället).

Edit: PS. Förutsätter att den där informationen fanns tillgänglig direkt på sidan där det utannonserades att Watch Dogs ingick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

"Då din order lades i början av Oktober kommer det tyvärr inte att skickas med en spelkod från Nvidia. Detta beror på att kampanjen inte var aktiv vid ert köp"
Detta var 3:e Oktober och jag fick kortet den 10:e.

Den tackar vi för Inet.

Hoppas Inet sköter detta lika snyggt som webhallen hintar att de ska göra.

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

"Då din order lades i början av Oktober kommer det tyvärr inte att skickas med en spelkod från Nvidia. Detta beror på att kampanjen inte var aktiv vid ert köp"
Detta var 3:e Oktober och jag fick kortet den 10:e.

Den tackar vi för Inet.

Det stämmer ju inte alls med det som Webhallen skrivit på sin sida. Är det olika regler som gäller för olika återförsäljare?

Permalänk

Ingen som sitter på någon info kring Asus rog strix 3080 NON-oc? Bedrövligt att noll kommunikation kommer ut från Asus kring dessa kort, speciellt då det gått över en månad nu.
@Asus.David har du någon info kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipsrbin96:

Ingen som sitter på någon info kring Asus rog strix 3080 NON-oc? Bedrövligt att noll kommunikation kommer ut från Asus kring dessa kort, speciellt då det gått över en månad nu.
@Asus.David har du någon info kanske?

Dom la ner dom. Fanns för litet intresse 💩

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipsrbin96:

Ingen som sitter på någon info kring Asus rog strix 3080 NON-oc? Bedrövligt att noll kommunikation kommer ut från Asus kring dessa kort, speciellt då det gått över en månad nu.
@Asus.David har du någon info kanske?

Hehe jag undrar hur många gånger feltaggningar av Asus.Davids namn räddat honom från att behöva svara på denna extremt repetetiva fråga (som för övrigt redan besvaras av honom minst en gång i veckan i denna tråd)

Permalänk
Medlem

Var precis och hämtade mitt RTX 3090 på webbis 😃 https://imgur.com/a/x3Wb616
Gött mos

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Var precis och hämtade mitt RTX 3090 på webbis 😃 https://imgur.com/a/x3Wb616
Gött mos

Är inte alls avis! Jag hoppas jag står på tur med nästa leverans!

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Var precis och hämtade mitt RTX 3090 på webbis 😃 https://imgur.com/a/x3Wb616
Gött mos

Peanut butter and jealous. Hoppas du blir nöjd!

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk

Idag landade Gainward 3090 från webhallen, riktigt massivt och tyst kort. Dock inte så långt att det öht var några problem att montera det i ett R5-chassi.

Som tur är medföljer det ett stöd som hjälper till att hålla kortet på plats så att det inte böjer sig

Nu ska jag bara fixa kabeldragningen bättre

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Jag har gissat länge på att man kommer få Cyberpunk med på köpet vid köp av 3080 kort, 29 oktober känns ju absolut som ett rimligt datum att slå över till den kampanjen (som inte finns bekräftad någonstans utan bara är min gissning). Om Elgiganten levererar mitt 3080 denna månaden blir jag förbannad, men det är nog ingen större risk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Hehe jag undrar hur många gånger feltaggningar av Asus.Davids namn räddat honom från att behöva svara på denna extremt repetetiva fråga (som för övrigt redan besvaras av honom minst en gång i veckan i denna tråd)

För att inte tala om turen (och det konstiga) i att det inte finns en David som skulle bli spammad istället ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

"Då din order lades i början av Oktober kommer det tyvärr inte att skickas med en spelkod från Nvidia. Detta beror på att kampanjen inte var aktiv vid ert köp"
Detta var 3:e Oktober och jag fick kortet den 10:e.

Den tackar vi för Inet.

Egentligen så skall du få en spelkod!! Det här är ifrån Nvidias hemsida

"* Erbjudandet gäller ett kvalificerande köp av GeForce RTX 3090, GeForce RTX 3080 eller GeForce RTX 3070. Spelkoden är giltig från 2020-09-17 till och med 2020-10-29 eller så länge lagret räcker. Paketkoder för Watch Dogs: Legion och 1 års GeForce NOW Founders-medlemskap kan endast lösas in från 2020-09-17 till och med 2020-11-30 eller så länge lagret räcker. Erbjudandet gäller för en digital nerladdning av Watch Dogs: Legion till PC och ett 1 års GeForce NOW Founders-medlemskap. Endast en hämtningskod per spel per kund."
Och jag tror inte att lagret har tagit slut. Och det står inte heller när exakt du måste köpa graffekortet men att du måste få den 29 okt. Men att dem har förlängt det till den 30 Nov. Så du skall stå på dig egentligen om att få spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av manskiller:

Egentligen så skall du få en spelkod!! Det här är ifrån Nvidias hemsida

"* Erbjudandet gäller ett kvalificerande köp av GeForce RTX 3090, GeForce RTX 3080 eller GeForce RTX 3070. Spelkoden är giltig från 2020-09-17 till och med 2020-10-29 eller så länge lagret räcker. Paketkoder för Watch Dogs: Legion och 1 års GeForce NOW Founders-medlemskap kan endast lösas in från 2020-09-17 till och med 2020-11-30 eller så länge lagret räcker. Erbjudandet gäller för en digital nerladdning av Watch Dogs: Legion till PC och ett 1 års GeForce NOW Founders-medlemskap. Endast en hämtningskod per spel per kund."
Och jag tror inte att lagret har tagit slut. Och det står inte heller när exakt du måste köpa graffekortet men att du måste få den 29 okt. Men att dem har förlängt det till den 30 Nov. Så du skall stå på dig egentligen om att få spelet.

" eller så länge lagret räcker."

Enligt nvidia så har dom slut på koder.

Permalänk
Skrivet av Wasp:

" eller så länge lagret räcker."

Enligt nvidia så har dom slut på koder.

Var har det framgått hur mycket koder det finns i lager?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Var har det framgått hur mycket koder det finns i lager?

Ifrågasätt nvidia, inte mig. jag framför bara vad jag har fått höra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Var har det framgått hur mycket koder det finns i lager?

Detsamma kan ställas till dig.. Hur vet du att de inte är slut i lager?

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk

Frågan är änns om det är slut. Jag menar, dem har ju gjort bort sig totalt med den här lanseringen. Så man vet ju inte längre vad som är sant vad dem säger.

Permalänk
Skrivet av Wasp:

Ifrågasätt nvidia, inte mig. jag framför bara vad jag har fått höra.

Ursäkta om jag uppfattades ifrågasättande! Jag ifrågasätter ingen utan jag är bara nyfiken på om det finns information någon stans som nämner ett lagersaldo eller någon form av scope på hur många koder det finns. Det är rätt osnyggt att sälja en grej och sen mer eller mindre direkt hävda att det är slut i lager, om nu Nvidia gjort det.

Edit: däremot kan jag, nu när jag läste dina meddelanden igen, tycka att det kan vara läge med en källa eftersom du påstår, parafraserat, att ” Enligt nvidia så har dom slut på koder.”. Det blir bara ett enda ryktessnurr här i forumen om vi bara förmedlar saker vi hört nån stans. Då är det bättre med en skriftlig källa så man kan bedöma relevansen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Idag landade Gainward 3090 från webhallen, riktigt massivt och tyst kort. Dock inte så långt att det öht var några problem att montera det i ett R5-chassi.

Som tur är medföljer det ett stöd som hjälper till att hålla kortet på plats så att det inte böjer sig

https://i.postimg.cc/YCWZBxtB/IMG-20201022-191600.jpg

Nu ska jag bara fixa kabeldragningen bättre

Grattis! Väntar på mitt TUF 3080, kör själv ett R5 chassi som jag sen dag 1 gillar skarpt.

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Skrivet av 1Z3C0LD:

Detsamma kan ställas till dig.. Hur vet du att de inte är slut i lager?

Det vet jag inte och det har jag inte påstått att jag gör, eller ens att jag misstänker. Jag är bara intresserad av att undersöka Nvidias till synes aningen skumma affärstaktik.

Eftersom det inte kommer så mycket nya nyheter kring leveranserna för tillfället, och vi redan betat av de flesta andra relaterade frågor, så är det just nu fula säljmetoder vi verkar vara inne på.

Permalänk
Medlem

Bra pris på TUF. I lager 23/12 tydligen. https://www.westium.com/asus-tuf-rtx3080-10g-gaming-10gb-gddr...

Edit: även strix till vettigt pris
https://www.westium.com/asus-rog-strix-rtx3080-10g-gaming-10g...

Edit 2: de verkar prissätta korten efter när leveransdatum är. Samma kort är dyrare men med förväntat lev datum 12/11

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Skrivet av mastrovious:

Bra pris på TUF. I lager 23/12 tydligen. https://www.westium.com/asus-tuf-rtx3080-10g-gaming-10gb-gddr...

Edit: även strix till vettigt pris
https://www.westium.com/asus-rog-strix-rtx3080-10g-gaming-10g...

Edit 2: de verkar prissätta korten efter när leveransdatum är. Samma kort är dyrare men med förväntat lev datum 12/11

Ex moms. Men det kanske du såg? Har dålig koll på 3080-priserna just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Bra pris på TUF. I lager 23/12 tydligen. https://www.westium.com/asus-tuf-rtx3080-10g-gaming-10gb-gddr...

Edit: även strix till vettigt pris
https://www.westium.com/asus-rog-strix-rtx3080-10g-gaming-10g...

Edit 2: de verkar prissätta korten efter när leveransdatum är. Samma kort är dyrare men med förväntat lev datum 12/11

Personligen hade jag nog betalt några hundra extra för en återförsäljare som inte har fått den där hårda kritiken på prisjakt.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsgustavarvid:

Ex moms. Men det kanske du såg? Har dålig koll på 3080-priserna just nu.

Japp men 8600 kr ink moms är billigast på prisjakt.

Skrivet av Banco:

Personligen hade jag nog betalt några hundra extra för en återförsäljare som inte har fått den där hårda kritiken på prisjakt.

Japp, säger inget om Westium som butik men om levdatum stämmer (med tanke på prissättningen) kan det ju va värt för vissa som vill chansa. Folk köper ju på tradera och annat 😀

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop